شماره ۱۲۰۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
پارلمان

مطهری در جمع خبرنگاران:
بیطرف برای رفع شبهات نمایندگان تلاشی نکرد
ایلنا| نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره علت رأی بالای عبدالرضا رحمانی فضلی اعلام کرد: عوامل مختلفی در آن دخیل بود. درمجموع عملکرد آقای رحمانی فضلی قابل توجه بوده‌است. علی مطهری گفت: یک عده فکر می‌کنند اگر به آقای رحمانی فضلی رأی داده‌اند، یک فرد ضعیفی را در وزارت کشور قرار داده‌اند. به هرحال لابی‌های بسیاری اتفاق می‌افتد و خیلی از نمایندگان درحوزه‌های انتخابیه‌شان مشکلاتی دارند و بالاخره قول‌هایی به آن‌ها داده می‌شود که مشکلات را رفع کنند. گاهی نظرات مخالف به موافق تبدیل می‌شود. عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: آقای رحمانی فضلی در بسیاری موارد عملکرد خوبی داشت. ضمن این‌که به برخی موارد ایراد داشتیم. نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: درمجموع باتوجه به فشارهایی که در وزارت کشور از سوی برخی نهادها وارد می‌شود،  رحمانی فضلی چون عملکرد خوبی داشت، رأی خوبی آورد. مطهری در پاسخ به سوالی درباره علت عدم رأی‌آوری وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد: آقای بیطرف فعال نبود. کم‌تحرک بود و قدری به رأی نماینده‌ها بی‌اعتنا بود و برای این‌که برخی شبهات را برطرف کند، تلاشی نکرد درحالی که می‌توانست به راحتی رأی بیاورد. او تصریح کرد: به برخی انتقادها باید بهتر پاسخگویی می‌کرد و به هر حال تکلیفش را معلوم نکرد و درنهایت نظر نمایندگان چنین بود و به نظر می‌رسد جهت و جنبه سیاسی نداشت که بخواهیم بگوییم به این دلیل که اصلاح‌طلب بود و در دوره خاتمی حضور داشت، رأی نیاورد. بیشتر مسائل تخصصی و منطقه‌ای مطرح بود. اگر فعال‌تر بود الان رأی آورده بود.

پزشکیان در صحن؛
آرای آخوندی ۱۰ رأی افزایش یافت
شهروند| نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درجریان نشست علنی دیروز مجلس با اشاره به اشتباهی که در جریان قرائت آرای عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به‌وجود آمده بود، اعلام کرد: آرای صحیح عباس آخوندی ۱۹۸ است. مسعود پزشکیان گفت: درحالی در نشست علنی روز قبل، آرای آقای آخوندی ۱۸۸ رأی موافق، ۷۵ رأی مخالف، ۱۴ رأی ممتنع و یک رأی باطله اعلام شده بود، عدد صحیح مربوط به آرای وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ۱۹۸ رأی بوده است.

یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد:
احتمال افزایش آرای وزیر پیشنهادی نیرو
ایسنا| نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش تعداد آرای وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار داشت: درحال پیگیری در مورد آرای وزیر پیشنهادی نیرو هستیم و با توجه به احتمال تغییر در آرای ایشان نسبت به بازشماری این آرا اقدام خواهد شد. او گفت: تعداد آرای موافق آقای بیطرف در روز رأی اعتماد ۱۳۳رأی اعلام شده بود که احتمالا تعداد آرای ایشان با ۶ رأی به ۱۳۹ رأی افزایش خواهد یافت. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خاطرنشان کرد: البته ممکن است ایشان با این میزان افزایش هم نصاب لازم را برای رأی اعتماد مجلس کسب نکرده باشد اما این تغییر آرا باید به عموم اعلام شود تا مشخص شود که رأی آقای بیطرف تنها ۵، ۶ رأی با نصاب فاصله داشته است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس:
اقتدار نظام و رهبری به حدی است که می‌توانند «حصر» را پایان دهند
ایسنا| پروانه سلحشوری در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزرای کشور و  اطلاعات گفت: بیش از شش سال و نیم از حصر محصوران می‌گذرد و آقای کروبی این روزها در وضعیت بغرنجی به‌سر می‌برد و وضعیت سلامتی مهندس موسوی و خانم زهرا رهنورد نیز بسیار نگران‌کننده است. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه کار تا به آن‌جا پیش رفته که شیخ مهدی کروبی برای این‌که دادگاه عادلانه‌ای برایش برگزار شود، مجبور به اعتصاب غذا شده است و خوشبختانه با توجه مسئولان نظام و برآورده شدن شرط ایشان مبنی بر بیرون رفتن زندان‌بانان از داخل منزل، آقای کروبی اعتصاب غذای خود را شکسته است اما وضعیت سلامت ایشان همواره بسیار خطرناک است. رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محصوران به‌لحاظ سنی مسن هستند و هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری برایشان پیش بیاید. سن بالا و درگیر بودن به انواع بیماری به‌اضافه منع ارتباطات باعث شده روز به روز حال آن‌ها بدتر شده و سلامتشان تهدید شود. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی در سایه رهبری مقام معظم رهبری دارای چنان اقتداری است که به راحتی می‌تواند گره از این مشکل نیز بگشاید.


تعداد بازدید :  480