شماره ۱۲۰۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

سیدحسن خمینی مطرح کرد:
روحیه عاری از خشونت و تعالیم شیعه، 2 عامل رفتار دوستانه ایرانیان با پیروان سایر ادیان
جماران| آیت‌الله سیدحسن خمینی در دیدار با شرکت‌کنندگان در پنجمین دوره آکادمیک بین‌المللی شیعه‌شناسی که در قم برگزار شد، با اساتید دانشگاه و دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره به گفت‌وشنود پرداخت و در ادامه مباحث مطرح شده در این دیدار به تفاوت میان «فلسفه» و «کلام» اشاره کرد و با تأکید بر این‌که احتمال برخورداری پیشینه مباحث کلامی از برخی تعصبات وجود دارد، گفت: امروز باید از بحث‌های کلامی دور شویم زیرا سودی برای مردمان عادی ندارد و در مقابل، باید به چگونگی زندگی بهتر با یکدیگر در جهان توجه کنیم؛ گرچه بحث‌های کلامی برای متخصصان رشته‌های مختلف، سودمند است.
آیت‌الله سیدحسن خمینی همچنین «روحیه عاری از خشونت» در طول تاریخ و «تعالیم شیعه» را دو عامل رفتار دوستانه ایرانیان با پیروان سایر آیین‌ها ذکر کرد. یکی دیگر از حضار از سیدحسن خمینی درخصوص ابعاد عرفانی شخصیت امام پرسشی را مطرح کرد که یادگار امام در پاسخ به وی یادآور شد: امام قبل از این‌که سیاستمدار یا فقیه باشند، یک عارف بوده‌اند و در تحصیلات خود، پیش از فقه به عرفان پرداختند؛ بنابراین، بر زندگی ایشان نگاه عرفانی حاکم بود.  یادگار گرامی امام(س)، عرفان را رشته پیونددهنده همه ادیان دانست و تصریح کرد: اگر به عنصر «معنویت» ادیان توجه کنیم تفاهم و صلح بیشتری به دست می‌آید. یادگار امام، سپس«نظم» را از خصلت‌های مهم شخصیت امام راحل برشمرد و «هوش سرشار»، «باور به قدرت جامعه»، «اعتماد به نفس بالا» و «ایمان به خدا» را چهار سرمایه بزرگ امام خمینی خواند که شخصیت ایشان را ساخته است. او، «مهربانی بسیار در منزل»، «روح لطیفِ شاعرگونه» و برخورداری از «توان بالا در تصمیم‌گیری» را نیز از ویژگی‌های امام در زندگی خواند.

عارف:
کادرسازی سیاسی نشود، در آینده با بحران روبه‌رو می‌شویم
خبرآنلاین| محمدرضا عارف می‌گوید: قطعا همه احزاب و نهادها باید مهم‌ترین مسأله خود را کادرسازی بدانند چراکه ما اگر به همین روال بخواهیم پیش برویم قطعا در چند سال آینده با یک بحران روبه‌رو خواهیم شد.
رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره وظیفه احزاب در کادرسازی و وارد کردن نیروی جوان به عرصه سیاسی به خبرآنلاین گفت: قطعا این وظیفه مسلم احزاب است و از این منظر ما با یک کم‌کاری مواجه هستیم.
او گفت: این کم‌کاری از این بابت است که ابتدا احزاب از توانمندسازی جوانان در مرحله نخست غافل شدند و در گام بعدی نیز نسبت به معرفی آنها نیز کم‌کاری صورت گرفت این یکی از جدترین موضوعات مغفول مانده در دو دهه گذشته است.
عارف تشریح کرد: این‌که جوانان بتوانند وارد عرصه شوند یکی از دغدغه‌هایی بود که در دهه 90 به صورت جدی آن را پیگیری کردیم و در بنیاد امید که می‌توان گفت بیشتر یک اتاق فکر است تا یک حزب اولویت را به توانمندسازی جوانان دادیم که البته هنوز در این زمینه موفق نشدیم و امیدواریم با کار جدی‌تر و بیشتر بتوانیم این امر را محقق کنیم.
رئیس فراکسیون امید درباره این‌که آیا وقت تعریف موضوع «بازنشستگی سیاسی» فرا نرسیده است؟ این‌که احزاب برای معرفی نیروی جدید گام بردارند، گفت: قطعا همه احزاب و نهادها باید مهم‌ترین مسأله خود را کادرسازی بدانند چراکه ما اگر به همین روال بخواهیم پیش برویم قطعا در چند سال آینده با یک بحران روبه‌رو خواهیم شد لذا باید تمام همت احزاب معطوف به کادرسازی و توانمندسازی جوانان باشد.  محمدرضا عارف درباره راهکارهای اصلاحی جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس ‌سال 98 و رفع نواقص استراتژی که در انتخابات مجلس دهم به کار گرفته شده بود گفت: این موضوع یک راهبرد است و نمی‌توان به‌طور خلاصه آن را تشریح کرد، ما اصلاح‌طلبان قطعا خودمان را اصلاح خواهیم کرد و هر جایی ایراد و اشکالاتی داشته باشد با شهامت آنها را می‌پذیریم و خود را اصلاح می‌کنیم؛ یادمان نرود ما اصلاح‌طلبیم و و اصلاح را باید از خودمان شروع کنیم.

وزیر دفاع:
حمایت از محور مقاومت و سرلشکر قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت
مهر| امیر حاتمی با تأکید بر حمایت از محور مقاومت به‌ویژه سرلشکر قاسم سلیمانی گفت: حمایت‌های همه‌جانبه‌ از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در حوزه‌های پدافندی و موشکی ادامه خواهد یافت. امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در مراسم معارفه خود در این وزارتخانه با تبریک روز صنعت دفاعی گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی در عرصه صنعت دفاعی با تلاش متخصصان صنعت دفاعی، وزرای سابق دفاع و کارکنان مخلص و متعهد وزارت دفاع به دست آمده است که در طول ۴ دهه گذشته تلاش‌های زایدالوصفی را متحمل شده است. حاتمی با بیان این‌که تمام اهداف و سیاست‌های دوره سردار دهقان تداوم خواهد یافت، گفت: در برنامه ۴ ساله پیش‌بینی شده در حوزه موشکی، هوایی، پدافندی، رزم زمینی و... تلاش بیشتری خواهیم داشت تا قدرت و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.


تعداد بازدید :  507