شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
نوبرانه

عرضه باتری پوشیدنی موبایل
گوشی‌تان را با پیاده‌روی شارژ کنید
شهروند| یک شرکت انگلیسی به‌تازگی گجت جدیدی به بازار عرضه کرده که قادر است انرژی موردنیاز برای شارژ گوشی‌های هوشمند را از طریق راه رفتن یا دویدن کاربرانشان تأمین کند. این گجت که Ampy نام دارد، در سایز جیبی تولید شده است و می‌تواند انرژی مکانیکی حاصل از دویدن و پیاده‌روی را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. شرکت سازنده این باتری پوشیدنی اعلام کرده است که یک روز پیاده‌روی، معادل 10‌هزار گام می‌تواند 3ساعت شارژ گوشی را تأمین کند و اگر کاربران به شارژ فوری نیاز داشته باشند، یک ساعت دوچرخه‌سواری یا 30 دقیقه دویدن قادر است همان میزان شارژ را تولید کند. این شرکت انگلیسی قیمت اولیه این باتری‌ها را 85 دلار اعلام کرده است.

سریع‌ترین کارت‌گرافیک   در ایران
شهروند| سریع‌ترین کارت‌گرافیکی گیمینگ دنیا در بازار ایران عرضه شد. این کارت‌گرافیکی که Ares III نام دارد، مجهز به مایع خنک‌کننده است تا زمان کارآیی این قطعه را افزایش دهد. این کارت‌گرافیکی همچنین به 2 پردازنده AMD Radeon و  Hawaii XT R9 290 و حافظه 8 گیگابایتی از نوع GDDR5 مجهز است. فرکانس پردازنده گرافیکی تا 1030 مگاهرتز اورکلاک شده است که این موضوع سرعت پردازش و نمایش تصاویر را به‌طور قابل‌توجهی بالا می‌برد.
در ساخت   Ares III از فناوری انحصاری Digi+VRM به همراه طراحی مدار برق‌رسانی 16 فاز و خازن‌های 10K ژاپنی استفاده شده است، درنتیجه نویز الکتریکی کارت در مقایسه با مدار 12 فاز کارت Radeon R9 265X به میزان 30‌درصد و مصرف انرژی تا 15‌درصد کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  450