شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
بازار جهانی

کشف بیماری‌ها با کپسول نانوی گوگل در بدن
گوگل در جست‌وجوی یافتن راهی تازه برای جست‌وجوی درون بدن انسان‌ها و کشف بیماری‌های احتمالی آنهاست و به همین منظور یک کپسول بسیار کوچک در ابعاد نانو طراحی کرده است. این کپسول نانو می‌تواند پس از ورود به بدن انسان نشانه‌های بیماری‌های مختلف را در مراحل اولیه شکل‌گیری شناسایی کرده و مانع از پیشرفت امراض خطرناکی همچون سرطان یا بیماری‌های قلبی شود.

افت  سهام فیس‌بوک در اوج درآمد
درآمد فیس‌بوک در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 3.2‌میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل 59‌درصد افزایش نشان می‌دهد، اما ارزش سهام این شرکت درحال کاهش است. علت اصلی این افزایش درآمد، رشد درآمدهای تبلیغاتی شرکت فیس‌بوک به علت سرمایه‌گذاری‌های تازه است. ارزش سهام فیس‌بوک در ابتدای‌ سال‌جاری 47‌درصد افزایش یافت، اما پس از آن رو به کاهش گذاشته و در روزهای اخیر نیز مجددا کاهش یافته و با کاهش یک‌درصدی به 80.20 دلار به ازای هر سهم رسیده است.

مشاهده ویدیوهای فوق دقیق در محصول جدید ARM
شرکت ARM سازنده پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی و تبلت به فناوری جدیدی موسوم به Mali دست یافته که با استفاده از آن دسترسی به کیفیت گرافیکی 4K در گوشی‌ها و تبلت‌ها ممکن می‌شود. درحال حاضر تنها تلویزیون‌های ال‌ای‌دی بزرگ از چنین توانی برای پردازش و پخش تصاویر با کیفیت بالا برخوردارند، اما حال پردازنده‌هایی ساخته شده که چنین قابلیتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.


تعداد بازدید :  413