شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

هشدار صندوق پول به خاورمیانه
صندوق بین‌المللی پول به کشورهای خاورمیانه هشدار داد که با کاهش قیمت نفت، هزینه‌های خود را کاهش دهند و دست به اصلاحات اقتصادی بزنند. صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرده است که با ادامه کاهش قیمت نفت، عربستان‌سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت منطقه نیز در‌ سال آینده با کسری بودجه مواجه می‌شود.

تولید آلمان در خارج از مرز
هزینه بالای انرژی، شرکت‌های آلمانی را وادار به تولید در خارج از مرزهای آلمان کرده است. بزرگ‌ترین شرکت شیمیایی جهان، BASF اعلام کرده است به دلیل هزینه‌های بالای انرژی در داخل، در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اکنون آلمان با سقوط شاخص تجارت روبه‌رو شده است؛ تنزلی که در دو‌سال اخیر شاهد آن نبوده‌ و ممکن است آلمان را در مسیر ناهمواری در ماه‌های آینده قرار دهد.

2/5 میلیون کودک  زیر خط فقر
گزارش تکان‌دهنده یونیسف از فقر کودکان در دوران رکود نگران‌کننده است. از‌ سال 2008 میلادی 2.6‌میلیون کودک در کشورهای ثروتمند در زیرخط فقر به‌سر می‌برند که نشان‌دهنده سیر صعودی این پدیده شوم از آن‌ سال به بعد است.

جمعیت جهان؛ 10/4 ‌میلیارد نفر
آکادمی ملی علوم آمریکا اعلام کرد: جمعیت جهان درحال حاضر رشد بالایی دارد و پیش‌بینی شده با این روند در ‌سال 2100 جمعیت جهان به 10‌میلیارد و 400‌میلیون نفر افزایش یابد.


تعداد بازدید :  416