شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   شیمیایی‌ها صدرنشین بورس ماندند| ارزش بازار صنایع بورسی در 7ماهه‌ سال 93 منتشر شد که براساس آن صنعت شیمیایی با 781‌هزار‌میلیارد ریال همچنان در صدر صنایع بورسی قرار دارد. گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن 29 شرکت و ارزش بازار 781‌هزار و 65‌میلیارد ریال در صدر ایستاده است و گروه بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با 373‌هزار‌ میلیارد ریال و فلزات اساسی با 353‌هزار‌ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی جای دارند.

   نشست کارشناسی عرضه نفت‌‌خام| سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی ایران از برگزاری اولین نشست کارشناسی برای رفع ابهام و پیش‌بینی‌ لازم عرضه نفت‌خام در تالار صادراتی بورس انرژی خبر داد و گفت: دومین نشست نیز در آینده برگزار و پس از نهایی شدن به بورس انرژی محول خواهد شد.

   71‌درصد معاملات در اختیار 33 کارگزار| خلاصه رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری از نظر ارزش معاملات عادی، الکترونیکی و ارزش کل معاملات توسط شرکت بورس اوراق بهادار منتشر شد. براساس این گزارش بیش از 71‌درصد از کل ارزش معاملات اعم از عادی و الکترونیکی در اختیار 33 شرکت کارگزاری قرار دارد که از این نظر شرکت‌های کارگزاری مفید، بانک پاسارگاد و آراد ایرانیان بیشترین سهم را در ارزش کل معاملات دارند.

   روند صعودی آغاز شده است| سیدرضا علوی، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت: بازار سرمایه به‌رغم تمامی افت‌وخیز در قیمت سهام طی چندماه اخیر، همچنان بهترین بازار از نظر بازدهی است به‌طوری که هیچ بازاری تا پایان‌ سال نمی‌تواند بازدهی همانند بازدهی بورس را نصیب سرمایه‌گذار کند. او ادامه داد: با توجه به وضع اقتصادی و سیاسی پیش‌رو تا زمان حصول نتیجه نهایی در مذاکرات هسته‌ای، بهترین فرصت جهت خرید سهام در بورس است.


تعداد بازدید :  350