شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی از توقف واگذاری عناوین میجر (اهدای فیلم‌های خارجی بدون ارایه اصل رایت) خبر داد.

شش فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در قالب اولین بخش اکران فیلم کوتاه سینمای هنر و تجربه درحال اکران است. علاقه‌مندان می‌توانند در سینما پردیس آزادی، خانه‌ هنرمندان، پردیس سینمایی کورش، موزه‌ سینما و پردیس سینمای هویزه‌ مشهد به تماشای این فیلم‌های کوتاه بنشینند.

نمایش عاشورایی «خورشید کاروان» در بیست و چهارمین‌ سال اجرای متوالی خود ابتدا در شهر بوشهر و پس از آن در شهرهای یزد، زاهدان و تهران به صحنه می‌رود.

کتاب «خطای ستارگان بخت ما» نوشته جان گرین با ترجمه میلاد بابانژاد و الهه مرادی را انتشارات پیدایش منتشر کرده است. فیلمی که در‌سال 2014 از این رمان ساخته شد، گرین را به پرفروش‌ترین نویسنده آمریکایی تبدیل کرد.

واسیلیس آپوستولاتوس یکی از طراحان نور بین‌المللی در ایران دو کارگاه آموزشی مجزا برگزار می‌کند. این نورپرداز یونانی که جزو طراحان نور بین‌المللی است، به دعوت کمپانی هنرهای اجرایی«ویرگول» و در راستای همکاری مشترک این گروه با کمپانی «استت» (stet) هلند به ایران می‌آید.

در سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور، مجموعه فرهنگی هنری و کتابخانه‌ای با نام این شاعر فقید افتتاح می‌شود.

پل گرینگراس کارگردان بلندآوازه بریتانیایی که برای آخرین فیلمش «کاپیتان فیلیپس» نامزد اسکار بود، برای ساخت درام جدیدش راهی برلین می‌شود.

اکران فیلم «آتش‌بس ۲» آخرین ساخته تهمینه میلانی در آمریکا و کانادا آغاز شد.

فیلم سینمایی «اژدهای سرخ» برنده تندیس طلایی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم جاده ابریشم در کشور چین شد.


مجموعه نمایش خانگی «کوچه مروارید» ساخته سعید سالارزهی برای مخاطبان کودک و نوجوان و خردسالان با 25 شخصیت عروسکی و 5 بازیگر سینما به‌زودی وارد بازار می‌شود.

نمایش «خواب‌آلودگی» به کارگردانی احسان بیات‌فر که روایت زندگی جانبازان اعصاب و روان در یک آسایشگاه را بیان می‌کند از 6 آبان اجرای خود را در تماشاخانه مشایخی آغاز کرده است.

فیلم «شبخیز» به کارگردانی دن گیلروی از جمعه این هفته در سینماهای آمریکای شمالی اکران می‌شود. این فیلم داستان مردی جوان (با بازی جیک جیلنهال) در لس‌آنجلس است که درگیر دنیای زیرزمینی خبرنگاری آزاد در حوزه حوادث جنایی می‌شود.

شهره سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با ابراز رضایت از روند بهبود اوضاع جسمانی‌اش، از کسانی که در مدت بیماری از او یاد کرده‌اند، قدردانی کرد.

عبدالله کوثری ترجمه رمان «کینکاس بوربا» نوشته ماشادو د آسیس نویسنده بزرگ برزیل را توسط نشر نی منتشر کرد.

«کیانو ریوز» در یک اثر علمی-تخیلی با عنوان «جایگزین‌ها» در نقش یک دانشمند عصب‌شناس ظاهر می‌شود.


DVD فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی محصول بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری تهران در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

مجوز نمایش دو فیلم «قول» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدعلی طالبی و «دزد و پری» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی حسین قناعت صادر شد.

جورج آر.آر.مارتین یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان سال‌های اخیر، کتاب جدیدی از «بازی تاج و تخت» را دیروز به بازار فرستاد.

اجرای نمایشنامه‌خوانی «ناگهان هذا حبیب‌الله...» نوشته عباس نعلبندیان که قرار بود به کارگردانی رضا دادویی در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شود، با دستور مدیرکل هنرهای نمایشی لغو شد.


تعداد بازدید :  451