شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
در پاسخ به گزارش «شهروند» صورت گرفت
واکنش دادسرا به گزارش پرونده «ورمی کمپوست»

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در واکنش به انتشار مطلب پرونده ورمی کمپوست جوابیه‌ای به روزنامه شهروند ارسال کرده که به شرح زیر است:
باتوجه به درج مطلبی در صفحه نخست آن روزنامه به تاریخ 31/6/1393 درخصوص پرونده موسوم به ورمی کمپوست، در اجرای ماده 23 قانون مطبوعات متن زیر جهت درج در همان صفحه با همان ویژگی‌ها ارسال می‌گردد.
خبر مندرج در صفحه نخست روزنامه به تاریخ 21/6/1393 مربوط به پرونده موسوم به
 «ورمی کمپوست» است که ناظر بر کلاهبرداری شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان به مدیریت عاملی فردی به نام الف. ش می‌باشد. این پرونده بدوا در دادسرای عمومی و انقلاب ملارد تشکیل گردیده و متهمان آن از سوی آن دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. به دلیل تعداد بسیار شکات و ابعاد گسترده پرونده، به درخواست دادستان محترم ملارد با موافقت شعبه دوم دیوان‌عالی کشور، پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله گردیده و از تاریخ 10/2/1393 در ناحیه 31 این دادسرا روند رسیدگی به آن آغاز شده است. در خصوص این پرونده تاکنون اقدامات زیر انجام شده است:
1- تاکنون تعداد 9000 شکایت به ثبت رسیده است؛ همچنان شکایات شکات جدید اخذ و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
2- از حدود 1000 نفر از شکات پرونده تحقیقات لازم صورت گرفته و میزان اموال ازدست‌رفته مالباختگان تعیین شده است.
3- اموال متهمان پرونده شناسایی و توقیف گردیده است. این امر همچنان تداوم دارد.
4- متهمان این پرونده بازداشت شده و برای آنان قرار تامین کیفری متناسب صادر گردیده است. با این توضیح که متهمان اصلی با قرار بازداشت موقت در حبس به سر می‌برند.
5- بخش عمده اموال متهمان، کودهایی است که از سوی  افراد تولید شده و شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان خرید آنها را  تضمین نموده بود. باتوجه به تحت تعقیب قرار گرفتن مدیرعامل این شرکت،‌ اقدامات لازم برای شناسایی خریدار به بهای مناسب صورت گرفته است.
6- انتشار خبر اتمام روند رسیدگی به این پرونده تا پایان سال‌جاری از قول بازپرس محترم رسیدگی‌کننده، صحت ندارد. ضمن آنکه قضات محترم رسیدگی‌کننده، اهتمام لازم را در جهت رسیدگی توام با جدیت، سرعت و دقت لازم به این پرونده مبذول می‌دارند.
7- سیاست دادسرا در روند رسیدگی به این پرونده، افزون بر سرعت و دقت در رسیدگی، رعایت مساوات در استرداد اموال به شکات است.
توضیح شهروند
باتوجه به جوابیه قوه قضائیه،‌ «شهروند» گزارش پرونده ورمی کمپوست را طبق اظهارات شاکیان و منابع معتبر به چاپ رسانده بود.


تعداد بازدید :  322