شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
خبر

تذکر نمایندگان مجلس برای تسریع در بازداشت عاملان اسیدپاشی
تسریع در بازداشت عاملان اسیدپاشی در اصفهان و اقدام برای جلوگیری از شهادت کارمندان دولت در استان سیستان و بلوچستان ازجمله تذکرات روز گذشته نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور بود.
به گزارش ایرنا، در جلسه دیروز مجلس، مهناز بهمنی نماینده مردم سراب از وزیر اطلاعات خواست در دستگیری عاملان جنایت اسیدپاشی در استان اصفهان تسریع شود.  همچنین نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، مهدی امیرآبادی، ایرج ندیمی، روح‌الله حسینیان، جواد کریمی‌قدوسی و حسین نجابت از رئیس‌جمهوری و وزیران اطلاعات، دفاع و کشور خواستند تا درباره علت عدم اقدام جدی و موثر برای جلوگیری از شهادت کارمندان دولت به دست تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان توضیح دهند.

معاون دادستان کشور:  دولت قبل لایحه مبارزه با زمین‌خواری را پس گرفت
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: دولت گذشته لایحه مبارزه با زمین‌خواری را پس گرفت و ما مجددا آماده همکاری برای تدوین یک قانون جامع برای حفظ اراضی ملی هستیم و هم‌اکنون جلسات مستمر شورای حفظ حقوق بیت‌المال به حضور دادستانی تشکیل می‌شود. حسین ذبحی در گفت‌وگو با میزان در تشریح برنامه‌های دادستانی کل کشور درخصوص پرونده‌های مقابله با زمین‌خواری گفت:  شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌های سراسر کشور به‌طور مرتب در جلسات ماهانه خود موارد مهم زمین‌خواری و حفظ حقوقی بیت‌المال در اراضی طبیعی را اعلام و پیگیری می‌کنند. ذبحی خاطرنشان کرد: تا آن‌جا که بررسی پرونده‌های زمین‌خواری از سوی مقامات استانی مربوط ممکن باشد این پیگیری‌ها توسط مسئولان استانی انجام می‌شود تا حصول نتیجه و مواردی که نیاز به حضور دادستانی کل کشور باشد رأساً وارد عمل می‌شویم و در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان حضور پیدا می‌کنیم.  معاون قضایی دادستان کل کشور در توضیح بیشتر این لایحه اعلام کرد:  در سال‌های گذشته بررسی‌های کارشناسی که داشتیم به خوبی نشان داد که ما نیاز جدی داریم در مبارزه با زمین‌خواری به وجود یک قانون جامع اراضی که بتواند از همه جهات فروض مختلف اراضی و تجاوز و سوءاستفاده‌ها را در انحاء مختلف پیش‌بینی کند.

رئیس‎جمهوری لایحه حمایت از مالکیت فکری را تقدیم مجلس کرد
رئیس‌جمهوری کشورمان لایحه حمایت از مالکیت فکری را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری این لایحه را که به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه 2/7/1393 هیأت وزیران به تصویب رسیده بود، در تاریخ 6/8/1393 برای طی تشریفات قانونی به مجلس تقدیم کرد.
لایحه حمایت از مالکیت فکری مشتمل بر سه کتاب مالکیت ادبی و هنری، حقوق مرتبط به مالکیت صنعتی و مالکیت علمی است.
همچنین لایحه «ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک» در استان هرمزگان و «منطقه ویژه اقتصادی دارویی» در استان البرز برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

برادر سعید جلیلی معاون شهرداری مشهد شد
وحید جلیلی به‌عنوان معاون شهرداری مشهد منصوب شد. به گزارش فارس، شهردار مشهد طی حکمی «وحید جلیلی» را به سمت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد منصوب کرد. وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. پیش از این حسین شادکام معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد بود.  شادکام با حکم مرتضوی به‌عنوان رئیس هسته گزینش و مشاور فرهنگی شهردار مشهد منصوب شد.

دعوت دولت از مجلس برای عزاداری در نهاد ریاست‌جمهوری
دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است که در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به مناسبت سالگرد شهادت ابا عبدالله‌الحسین(ع) با حضور در نهاد ریاست‌جمهوری به عزاداری ایام محرم بپردازند.  به گزارش ایلنا، این مراسم عزاداری قرار است با حضور شخص رئیس‌جمهوری برگزار شود و از تمام نمایندگان مجلس برای حضور در این مراسم که میزبان آن دولت است دعوت به عمل آمده است.

پورمحمدی:  پیگیری پرونده اسیدپاشی با جدیت ادامه دارد
وزیر دادگستری از روند پیگیری پرونده اسیدپاشی اصفهان خبر داد و گفت:  پیگیری این پرونده با جدیت و سرعت پیش می‌رود. به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی اظهار داشت: پیگیری این پرونده پیش می‌رود و امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر عامل آن دستگیر شود.


تعداد بازدید :  455