شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت: امیدواریم فرد بعدی که معرفی می‌شود رأی اعتماد بیاورد
رئیس‌جمهوری عصر روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اظهار تأسف از رأی عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گرچه دلمان می‌خواست دکتر نیلی با رأی اعتماد مجلس از امروز در جلسه دولت حضور داشته باشد، اما درعین‌حال به نظر و حق قانونی مجلس احترام می‌گذاریم.
حسن روحانی همچنین با بیان این‌که در دمکراسی رأی اکثریت برای ما مناط است، گفت: امیدواریم فرد بعدی که معرفی می‌شود، بتواند رأی اعتماد را کسب کند.
رئیس‌جمهوری همچنین دکتر نیلی را از شخصیت‌های بسیار خوب، اندیشمند و انقلابی توصیف کرد و گفت: دکتر نیلی در میدان‌های جنگ و دفاع مقدس حضور فعال داشته و در عرصه مدیریت نیز حضور شایسته‌ای داشته است و امیدواریم در عرصه‌ها و مسئولیت‌های دیگر بتواند موفق باشد و همان‌طور که در زمینه مسائل آموزش عالی مدیر و استاد بودند به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند و بتوانیم از حضور وی استفاده کنیم.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: کشور ما به سمت صنعتی شدن درحال حرکت است و طرح‌های صنعتی که تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، می‌تواند در تولید و اشتغال‌زایی بسیار موثر باشد.
رئیس‌جمهوری افزود: با طرح‌هایی که در بخش صنعت تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، ۹۷‌هزار شغل ایجاد می‌شود که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است و امیدواریم با همین سرعت این روند ادامه داشته باشد. روحانی افزود: براساس آمار ارایه شده بخش صنعت در زمینه توسعه صادرات در ۶ ماه اول ‌سال سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص داده و امیدواریم در ۶ ماهه دوم هم شاهد همین روند البته با شتاب بیشتر باشیم.  رئیس‌جمهوری با بیان این‌که فضای کسب و کار نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است، گفت: آمار و ارقام جهانی نیز حاکی از آن است که فضای کسب و کار رو به بهبودی است و این روند می‌تواند برای بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی و سایر بخش‌ها مفید باشد.

سیدحسن خمینی:  تکرار زیاد و بد باعث از بین رفتن مسائل می‌شود
یادگار امام گفت: گاهی مسأله‌ای را آن‌قدر تکرار می‌کنیم که دیگر دیده نمی‌شود و اصولا یکی از راه‌های این‌که چیزی را از بین ببریم این است که آن را زیاد و بد تکرار کنیم. به گزارش جماران، سیدحسن خمینی با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت:  مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء از علمای بزرگ نجف تعبیری دارد که می‌گوید «اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء است»؛ یعنی اگر علت محدثه‌ی اسلام پیامبر(ص) است، علت باقی ماندن آن نیز سیدالشهدا(ع) است.  همان‌طور که امام راحل در مورد انقلاب اسلامی تعبیری مشابه داشتند که علت مبقیه انقلاب، همان علت محدثه‌ی آن یعنی ایمان و وحدت کلمه است. وی درخصوص چرایی تأثیر عاشورا در بقای اسلام، افزود:  یکی از دلایل اختفاء یک حقیقت هم ظهور زیاد آن است؛ مانند وجود آب برای ماهی که به دلیل آن‌که تمام اطرافش را فراگرفته، متوجه آن نمی‌شود. بحث عاشورا هم آن‌قدر تکرار می‌شود که ممکن است  حتی در برخی اذهان اینگونه شکل بگیرد که این واقعه آنگونه که گفته می‌شود نبوده است!

محمدرضا خاتمی: مردم تغییر می‌خواهند
نایب رئیس مجلس ششم درمورد موضع اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم گفت:  همان‌طور که در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال ۹۲ با برنامه‌ریزی پیش رفتند ان‌شاءالله در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اینگونه عمل خواهند کرد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا خاتمی در حاشیه مراسم ترحیم پدر همسر مهندس حجتی وزیر کشاورزی درباره وضع اصلاح‌طلبان در انتخابات بعدی گفت:  آنها حتما برنده هستند. خاتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیگیری ممنوع‌الخروجی‌اش بیان کرد: وکیلم آن موضوع را پیگیری می‌کند ظاهرا شکایتی از سپاه دادسرای امنیت اوین به‌عنوان اقدام علیه امنیت ملی مطرح شده است بدون این‌که از خود دفاعی کرده باشم.
وی افزود: ظاهرا زمان ممنوع الخروجی طبق قانون شش ماه است که برای من از تیرماه آغاز شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تعامل دولت و مجلس درباره عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم و تعامل مجلس و دولت گفت:  زمانی که انتخابات‌سال ۹۲ به انجام رسید، مشخص شد که مردم تغییر می‌خواهند. وی گفت:  بخش‌های قابل توجهی از درون نظام نیز این موضوع را به‌عنوان یک رویکرد پذیرفته‌اند اما بخش‌هایی هستند که طی هشت‌سال گذشته مسبب همه بحران‌ها بودند از این جهت به‌جای آن‌که پاسخگو باشند و از مردم عذرخواهی کنند می‌خواهند با این اعمال مردم را دلسرد کنند.


تعداد بازدید :  437