شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
خبر

فرماندار شمیرانات وضع پرونده‌های زمین‌خواری لواسانات و شمیرانات را تشریح کرد
وجود 150 هکتار زمین تصرف‌شده غیرمجاز
ایسنا| فرماندار شمیرانات از وجود 150 هکتار زمین تصرف‌شده غیرمجاز خبر داد و گفت: «از این میزان 77 هکتار آزاد شده و برای مابقی آن هم احکام قضایی صادر و به‌زودی رفع تصرف می‌شوند.»
 عزت‌الله خان‌محمدی در توضیح بیشتر پرونده‌های زمین‌خواری در شمیرانات گفت: «در بخش شمیرانات 100 مورد تصرف شناسایی و در 43 مورد حکم قضایی صادر شده است. این موارد پرونده‌هایی هستند که از‌سال 86 تا 92 در حوزه اراضی ملی و زیست‌محیطی تشکیل شده‌ و با وجود صادر شدن حکم در 43 مورد، احکام توسط مسئولان وقت اجرایی نشده‌اند. درحال حاضر اجرای این احکام در فرمانداری شمیرانات آغاز شده است.» فرماندار شمیرانات ادامه داد: «77 هکتار از اراضی تحت تصرف آزاد شده‌اند که تمام این عملیات در دو هفته اخیر توسط فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی به انجام رسیده است.» خان‌محمدی با اشاره به وجود 150 هکتار زمین تصرف‌شده غیرمجاز گفت:
 « 77 هکتار آزاد شده و برای مابقی هم احکام قضایی صادر شده که به‌زودی رفع تصرف خواهند شد. همچنین در این بخش 17 هکتار اراضی زراعی تغییر کاربری داده شده بود که پس از صدور حکم رفع تصرف شده و به حالت زراعی بازگردانده شده‌اند. در این زمین‌ها برخی ساخت و سازهای انجام شده بود که به‌طور کامل تخریب شدند. حدود 60 مورد تخلفات ساختمانی هم در بخش لواسانات داشتیم که پس از صدور رأی کمیسیون ماده 99 احکام اجرا و ساختمان‌ها تخریب شدند.» به گفته فرماندار شمیرانات، پرونده تخلف در زمین‌های زراعی بخش لواسانات زیاد است که باید در برخی موارد احکام آنها اجرایی شود و در برخی دیگر تشریفات قانونی را طی کنند تا پس از صدور حکم به اجرا در بیایند.
خان‌محمدی از وجود 70 پرونده دیگر در دستگاه قضایی برای پیگیری خبر داد و گفت: «هنوز برای این پرونده‌ها حکمی صادر نشده، البته زمین‌های زراعی در کمیسیون ماده 90 بررسی می‌شود که در این خصوص هم تعدادی حکم صادر شده که درحال اجراست.» فرماندار شمیرانات همچنین به صدور 20 حکم رفع تصرف جدید دیگر در بخش لواسانات اشاره کرد: «به‌زودی این زمین‌ها نیز رفع تصرف می‌شوند. قطعا در مورد پرونده‌هایی که حکم صادر نشده، با توجه به همکاری و هماهنگی خوبی که با مقامات قضایی داریم، ان‌شاءالله احکام زودتر صادر و اجرایی خواهند شد.»

در اعتراض به اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
جمعی از پرستاران مقابل مجلس تجمع کردند
خانه ملت| جمعی از پرستاران صبح دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این پرستاران نسبت به اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که بیش از 7‌سال از تصویب آن می‌گذرد، اعتراض داشتند. آنها خواستار اجرای بی‌قید و شرط قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب سال1386 مجلس شورای اسلامی هستند. یکی از معترضان با اشاره به افزایش تعرفه پزشکان گفت: مسئولان یک‌شبه قانون نظام پزشکی شهر کالیفرنیا را بدون توجه به مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی وضع و اجرایی کردند. او ادامه داد: متاسفانه در کنار این مشکل پرستاران، ساعات کاری آنها از سوی بیمارستان بدون توجه به ضوابط افزایش داده شده به‌طوری که پرستاران به صورت شبانه‌روزی سر کار هستند.  یکی از تجمع‌کنندگان با اشاره به مهاجرت پرستاران به کانادا، افزود:  علت این موضوع مزایا و حقوق بالا و جذب پرستاران ایرانی است بر این‌اساس تا زمانی که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران اجرایی نشود شاهد این گونه مشکلات خواهیم بود.

رئیس سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها تخلفات متعددی مرتکب می‌شوند
شهروند| تخلف عطاری‌ها دیگر یک داستان همیشگی شده، اتفاقی که مدام درحال رخداد است، هر چند دانشگاه‌های علوم پزشکی بازرس دارند و هر کجا تخلفی ببینند برخورد می‌کنند، جریمه و تعطیل می‌کنند، حتی متخلفان به دادگاه تعزیرات هم معرفی می‌شوند، اما باز هم تخلف‌ها در این صنف وجود دارد. اینها را رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه سومین همایش ملی طلای سبز می‌گوید و ادامه می‌دهد: «هرجا تخلف واضح و آشکار باشد، بی‌تردید دانشگاه‌های علوم پزشکی با این دسته از تخلفات برخورد می‌کنند.» به گزارش ایسنا، رسول دیناروند، در همین ارتباط به مشکلاتی که برای راه‌اندازی داروخانه‌های گیاهی وجود دارد، اشاره می‌کند.«برای راه‌اندازی این داروخانه‌ها، اختلاف جدی میان کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان وجود دارد. به همین دلیل نتوانسته‌ایم به جمع‌بندی برسیم تا به داروخانه‌های گیاهی مجوز بدهیم. بررسی‌های لازم به این منظور درحال انجام است.» دیناروند با تأکید بر این‌که بسیاری از داروهای گیاهی تحت پوشش بیمه نیستند، ادامه می دهد: «البته تعداد زیادی از این فرآورده‌ها از لحاظ قیمت فشاری بر مصرف‌کننده نخواهند داشت. در تمام دنیا نیز سیاست بیمه‌ها متوجه حمایت از داروهای گرانقیمت، صعب‌العلاج و... است.»


تعداد بازدید :  492