شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
زوج هندی محکوم شدند
30‌سال حبس برای عاملان قتل دختر ایرانی

زن و مرد جوان هندی به اتهام قتل دختر دانشجوی ایرانی در دادگاه شهر میلان به 30‌سال حبس محکوم شدند. وقتی پلیس جسد دختر جوان ایرانی را در یک چمدان بزرگ پیدا کرد، تحقیقات برای روش شدن زوایای پنهان این جنایت آغاز شد. زن و مرد هندی به‌عنوان عاملان قتل دختر ایرانی دستگیر شدند. طبق آخرین اخبار این زن و مرد هندی توسط دادگاه میلان به 30‌سال حبس محکوم شدند.
کشف یک جسد
اواسط بهمن ‌سال گذشته بود که جسد مهتاب احدساوجی، دانشجوی ایرانی رشته هنر درحالی‌که در یک چمدان بزرگ قرار داشت در کانال آبی در شهر ونیز پیدا شد. اولین مظنونان حادثه ایرانی‌ها بودند اما در ادامه تحقیقات، پلیس توانست با بررسی خط تلفن‌همراه مهتاب و همچنین بازبینی دوربین‌های ایستگاه قطار مرکزی به ردپای یک زن و مرد هندی برخورد کرد.
زن و مرد هندی که همخانه مهتاب بودند در جریان بازجویی‌ها ابتدا مدعی شدند که مهتاب را نکشته‌اند؛ اما در ادامه لب به اعتراف گشودند و گفتند دختر ایرانی را با زنجیر خفه کرده‌اند اما این درحالی است که انگیزه آنها از قتل هنوز مشخص نیست. با این حال نخستین جلسه محاکمه عامل قتل دختر ایرانی در دادگاه شهر میلان برگزار شد و دراین‌باره روزنامه کوریره دلاسرا نوشت: گراتسیا پردلا، دادستان شهر میلان در دادگاه محاکمه دو شهروند هندی به نام گاکاندیپ کائوریک، خدمتکار ۳۰ساله و راجشوار سینگ، سرایدار ۲۸ساله متهم به قتل مهتاب احدساوجی، دانشجوی ۲۹ساله ایرانی، درخواست ۳۰‌سال حبس کرد.
زوج هندی که در زمینه دادخواست دادستانی میلان متهم به قتل و پنهان کردن جسد دانشجوی ایرانی شده‌اند، در نخستین دفاعیات ادعا کردند که ساوجی به دلایل طبیعی درگذشته است. سیمونه لوئرتی، قاضی دادگاه جلسه بعدی دادگاه را برای روز یازدهم دسامبر (بیستم آذرماه) اعلام کرد.


تعداد بازدید :  445