شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
همه آنچه باید از پاناما حریف بعدی تیم‌ملی فوتبال بدانید
قاتل آمریکا به یاد گل علی دایی

شهروند| تیم‌ملی ایران برای حضور مقتدرانه در جام‌جهانی روسیه، برنامه آماده‌سازی خود را استارت زده است. شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از دیدار با توگو و روسیه، در دومین اردوی تدارکاتی خود با پاناما دیدار خواهند کرد.
آغاز سومین اردوی تیم ملی
کارلوس کی‌روش و اهالی فوتبال به چیزی کمتر از نمایش آبرومندانه در روسیه نیستند. در همین راستا کی‌روش تلاش کرده با توجه به بودجه فدراسیون و تمام محدودیت‌های موجود برنامه‌ای مناسب برای تیم‌ملی تدارک ببیند. برنامه‌ای که با 6 اردو طراحی شده و حریفان تدارکاتی هم بر حسب احتمالات گروهی انتخاب شده‌اند. ایران در نخستین اردو با توگو و روسیه دیدار کرد که مقابل توگو پیروز شد و با روسیه تساوی کرد.
پاناما و شکستن طلسم صعود
تیم ملی ایران در مرحله دوم اردوی آماده سازی خود از 10 تا 23آبان برگزار می‌شود. تیم‌ملی پاناما که نخستین صعود خود به جام‌جهانی را تجربه می‌کند، در این اردوی اروپایی حریف تیم‌ملی ایران خواهد بود. ایران روز جمعه 19 آبان در وین، پایتخت اتریش با تیم پاناما دیدار می‌کند. پاناما از منطقه آمریکای شمالی و مرکزی جواز حضور در جام‌جهانی را برای نخستین بار به دست آورده است. این تیم بعد از مکزیک و کاستاریکا در رده سوم گروه خود قرار گرفت و توانست طلسم نرسیدن به جام‌جهانی را بشکند.آنچه درباره صعود این تیم جالب به‌نظر می‌رسد کسب ۱۳ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از تیم‌ملی آمریکا است که باعث حذف آمریکا از این گروه شد. صعود به جام‌جهانی آن‌قدر برای پانامایی‌ها با ارزش بوده که رئیس‌جمهوری پاناما نخستین صعود تیم‌ملی این کشور به جام‌جهانی را عید ملی اعلام کرد.
تیمی مسن و قدرتی
هدایت تیم‌ملی پاناما در حال حاضر برعهده هرنان داریو گومز کلمبیایی است که از‌ سال 2014 روی نیمکت این تیم نشسته و به احتمال زیاد در جام‌جهانی هم خود او سرمربی این تیم خواهد بود. پاناما که تیمی ناشناخته در عرصه جهانی است، در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی نایب قهرمانی در سال‌های 2005 و 2013 را تجربه کرده است. آنچه بیشتر از هر چیز درباره پاناما جالب به نظر می‌رسد، حضور 10 بازیکن بالای 30‌سال در ترکیب این تیم است. مسن‌ترین بازیکن پاناما بلاس پرس 36 ساله و بهترین گلزن این تیم است که او بعد از فیلیپه به الوی 36 ساله کاپیتان دوم این تیم به شمار می‌رود. پاناما لژیونری در تیم‌های صاحب نام اروپا ندارد و تنها دو بازیکن در لیگ سوییس و اسلواکی دارد و بقیه بازیکنان این تیم در تیم‌های باشگاهی در کشورهای آمریکای شمالی و مرکزی بازی می‌کنند. ایران و پاناما پیش از این تنها یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که ایران با تک گل علی دایی موفق به شکست حریف شد.


تعداد بازدید :  314