شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
رئیس موزه و مرکز ملی اسناد هلال، ادعای علیزاده را رد کرد
موزه «استادصنعتی» باز است

شهروند| روز گذشته عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از افتتاح عجولانه موزه علی اکبر صنعتی گفت و مدعی شد که این موزه پس از افتتاح به روی مردم بسته شده است! به دنبال این اظهار نظر، فرهاد علی اکبری، رئیس موزه و مرکز ملی اسناد هلال با رد بسته بودن موزه علی اکبر صنعتی، در مورد نحوه همکاری با شهرداری گفت: برای شروع کار تفاهمنامه‌ای با شهرداری امضا کردیم ولی تعهدی مبنی بر این‌که موزه به صورت هیأت امنایی اداره شود داده نشده بود.
موزه منظم درحال فعالیت است
وی در مورد فعالیت موزه علی اکبر صنعتی اظهار کرد: این موزه از ابتدای مهر به صورت منظم در ساعات اداری باز است و مخاطبان از آن بازدید می‌کنند. ما در تلاش هستیم تا در آینده کار موزه را با برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی هماهنگ و طبق موزه‌های این سازمان فعالیت کنیم. رئیس موزه و مرکز ملی اسناد هلال با اشاره به این‌که همزمان با بازدید مخاطبان از موزه، بخشی از کارهای مرمتی هم انجام می‌شود، اظهار کرد: جابه‌جایی تابلوها، تنظیم نورها و کارهایی از این دست همزمان درحال انجام است. وی در مورد همکاری شهرداری برای مرمت آثار موزه و بازگشایی آن گفت: یکی از دلایل ورود شهرداری این بود که خط مترو از کنار این ساختمان گذر می‌کرد و شهرداری متعهد شد مبلغی را به هلال‌احمر بپردازد. از همین رو شهرداری وارد کار شد ولی تعهدی وجود نداشت که موزه به صورت هیأت امنایی اداره شود، بلکه تنها توافقنامه‌ای برای صدور کارت انجام شده بود و تفاهمنامه‌ای شکل نگرفت. دومین دلیل ورود شهرداری و سازمان زیباسازی شهرداری به موضوع موزه استاد صنعتی این بود که این ساختمان مکان استراتژیکی برای شهر است و اگر وضع نامناسبی داشت برای شهرداری بد می‌شد. از همین رو برای افتتاح موزه، شهرداری و هلال‌احمر با هم کار کردند و ما هم از دقت نظر و کوشش شهرداری در این منطقه تشکر می‌کنیم.
هلال متعهد به مردم است
علی اکبری در مورد این‌که چرا مرمت موزه از شهرداری گرفته شده بود، گفت: در توافقی که مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری داشتند وقفه 9 ماهه‌ای شکل گرفت و باعث به تعویق افتادن کار شد. از طرفی به دلیل این‌که هلال‌احمر متعهد به مردم است و در‌سال 92 نیز فرهادی رئیس وقت جمعیت هلال‌احمر قول داده بود تا در 2 یا 2.5‌سال بعد این مجموعه افتتاح شود، ما وارد کار شدیم. وی افزود: هلال‌احمر چهار پنج ماه پس از تحویل کار، موزه را در سطح بالایی افتتاح کرد و خوشبختانه مخاطبان هم راضی هستند. مدیر موزه‌های جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که از نظرات کارشناسان سازمان زیباسازی در ادامه کار استفاده شد، گفت: حتی طراحی داخلی موزه را به فردی دادیم که طراحی داخلی بسیاری از بناهای شهرداری را انجام می‌دهد و عملا معرف اصلی خود سازمان زیباسازی بود. همچنین ادامه مرمت‌ها راهم با همان تیمی انجام دادیم که از ابتدای کار در ساختمان حضور داشتند و با شهرداری کار می‌کردند.


تعداد بازدید :  359