شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
«کودکان» برندگان «صلح» و «آینده جهان»

شهروند| در دو رویداد جداگانه، کودکان و خردسالان ایرانی برنده جوایز بین‌المللی شدند. دو رویداد که به‌طور جداگانه در اسپانیا و نیویورک برگزار شد.
در اسپانیا سه کودک و نوجوان ایرانی جایزه و دیپلم‌های افتخار مسابقه‌ بین‌المللی نقاشی و پوستر «بنیاد صلح و همکاری» ‌سال ۲۰۱۶ را از آن خود کردند. به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان، در این رویداد بین‌المللی که با موضوع «دون کیشوت یا قدرت آرمان‌شهر: آمادگی برای آینده» برگزار شد، «کانیا ظهرابی» عضو ۵ساله مرکز فرهنگی‌هنری کانون روانسر در استان کرمانشاه موفق به دریافت جایزه نخست و نقدی در بخش نقاشی و «درسا قندی» ۱۳ساله از آموزشگاه خانه خورشید کرمانشاه موفق به کسب جایزه نخست و نقدی مشترک در بخش پوستر شدند. «اسما علوی» عضو ۶ساله مرکز فرهنگی‌هنری کانون چالدران در استان آذربایجان‌غربی نیز دیپلم افتخار بخش نقاشی را کسب کرد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۸۵ اثر در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده بود.
برنده ایرانی نیویورک
در رویداد دیگر در نیویورک، «سانا صادقی» از ایران برنده جایزه نخست مسابقه نقاشی « نگاهی به ستارگان: آینده جهان» در بخش کودکان سازمان ملل شد. به گزارش مهر، در مراسمی در مقر سازمان ملل در وین جایزه نخست مسابقه نقاشی «نگاهی به ستارگان: آینده جهان» زیر سنین 6سال به «سانا صادقی» از ایران تعلق گرفت و 7دانش‌آموز ایرانی در مسابقات امسال برنده دیپلم در رده‌های سنی دیگر شدند. خبرگزاری صداوسیما از وین گزارش داد که رضا نجفی سفیر و نماینده دایم ایران در مقر سازمان ملل به نمایندگی از برندگان ایرانی در این مراسم شرکت و جوایز آنها را دریافت کرد.دانش‌آموزان برنده دیپلم این مسابقات در رده‌های سنی مختلف عبارتند از کوثر علی‌یاری، یاسمن صدریان، سانا رحمانی، ثریا پاسوهی، دیلان قهرمانپور، ‌هاجر شفیع‌زاده و فاطمه حسینی که امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آنها را به این مسابقه راهنمایی کرده بود. مطابق این گزارش، حدود یک‌هزار نفر از ۴۰ کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند. سایر برندگان از کشورهای چین، ترکیه، مجارستان، اسپانیا، اوکراین، بلغارستان، اسلواکی، لاتویا، فیلیپین، مکزیک، انگلستان، مراکش، بوسنی و هرزگووین و عربستان بودند.


تعداد بازدید :  728