شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
ویترین ایران

پایان آمارگیری سنتی
مهر|  امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران از تغییر شیوه سرشماری خبر داد و گفت: سرشماری‌ سال ۱۴۰۰ دیگر به روش سنتی صورت نخواهد گرفت، روش نمونه‌گیری البته به قوت خود باقی می‌ماند و مرکز آمار ایران تعامل خود با مردم را ادامه می‌دهد.به گفته او، روش ثبتی مبنا یک شیوه فراقوه‌ای برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است و تمامی قوا و دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای موفق آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند. او تصریح کرد: در روش کنونی سرشماری که برای سرشماری‌ سال ۹۵ نیز به کار گرفته شد، هر ۵ تا ده سال، یک‌بار سرشماری انجام می‌شود؛ اما در روش ثبتی مبنا سرشماری با کمک پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

جایگزینی قیمت تضمینی
یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با ایجاد یک سامانه ثبت، کشاورزان می‌توانند محصولات خود را بدون واسطه به کارخانجات بفروشند و بوروکراسی دولتی از میان برداشته می‌شود. از این طریق قیمت تضمینی جایگزین خرید تضمینی خواهد شد.او ادامه داد: ما در ‌سال 91 نزدیک به 3‌هزارو 600‌میلیارد تومان به کشاورزان وجه پرداخت کردیم. در‌ سال گذشته قریب به 14‌هزار و 500‌میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کردیم.

اعلام اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز
اقتصاد آنلاین| این فرآورده‌های غذایی را نخرید: آﺑﻠﯿﻤﻮ با نام تجاری ﮔﻞ اﻓﺸﺎن، ﭘﻨﯿﺮ ﺳﻔﯿﺪ ﻟﯿﻘﻮان با نام تجاری ﺧﺎﻟﻖ ﭘﻨﺎه، ﭘﻨﯿﺮ ﻟﯿﻘﻮان با نام تجاری ﺳﻮﭘﺮ ﻟﯿﻘﻮان دوﻟﺠﯿﻦ، ﻟﻮاﺷﮏ ﻣﺤﺼﻮل ﺗﻮﻟﯿﺪی ﭘﺮﻫﺎم ﺗﺮش با نام تجاری‌ای ﺗﺮش، ﻓﺮوش اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ قهوه ﺳﺒﺰGreen coffee با نام تجاری Slim & health، ﺷﮑﺮ با نام تجاری ﺷﻬﺪﻧﯽ، ﭘﻨﯿﺮ ﻟﯿﻘﻮان با نام تجاری ﻟﯿﻘﻮان، وﯾﻔﺮ ﺑﺎ ﻃﻌﻢ زﻧﺠﺒﯿﻞ با نام تجاری ﮐﺮﯾﻠﻮ CRILLOO، آﺑﻨﺒﺎت ژﻟﻪ‌ای ﻣﯿﻮه‌ای با نام تجاری ارس ﮐﯿﻮی، ﻋﺮق ﭼﻬﻞ ﮔﯿﺎه و 27ﮐﺎﺳﻨﯽ با نام تجاری ﮔﻞ اﻧﺪام، قند ﺷﮑﺮ - ﺣﺒﻮﺑﺎت با نام تجاری ﺳﻮرن، ﻧﻤﮏ ﯾﺪدار با نام تجاری واد، ﻋﺮق ﺑﻮﻣﺎدران ﻣﺤﺼﻮل ﺷﺮﮐﺖ اﺣﯿﺎی ﺳﻼﻣﺖ و ﮔﺰ 12 درﺻﺪ رژﯾﻤﯽ ﺑﺪون ﻗﻨﺪ، گز 28 درﺻﺪ ﻣﻐﺰ با نام تجاری شرنی.

رشد اقتصادی با احتساب نفت5/6درصد
ایرنا| جواد حسین‌زاده مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: رشد اقتصادی کشور از بهار 95 تا بهار 96 با احتساب نفت 6.5درصد و بدون نفت هفت‌درصد رشد داشت، نفت در سال‌های گذشته رشد خود را طی کرده بود. به گفته او، تولید ناخالص داخلی با نفت طی مدت یاد شده از 172 به 184هزار ‌میلیارد تومان رسیده بود که رشدی معادل 6.5درصد را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: همچنین تولید ناخالص داخلی از بهار 95 تا بهار 96 بدون احتساب نفت از 136به 148‌هزار‌ میلیارد تومان رسید که رشدی معادل هفت‌درصد را نشان می‌دهد.

ابلاغ دستورالعمل رعایت قوانین و مقررات در موسسات اعتباری
شهروند| بانک مرکزی «دستورالعمل رعایت قوانین و مقررات در موسسات اعتباری» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل، هیأت‌مدیره موسسه اعتباری موظف شده به منظور انجام صحیح و دقیق مسئولیت خود درخصوص نظارت بر کفایت و اثربخشی مدیریت ریسک عدم رعایت قوانین و مقررات، کمیته‌ رعایت قوانین و مقررات را ایجاد کند. همچنین هیأت‌مدیره موظف است نسبت به ایجاد واحد دایمی رعایت قوانین و مقررات در ساختار سازمانی موسسه اعتباری متبوع خود اقدام نماید.


تعداد بازدید :  375