شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید از نمایشگاه «نسل کشی مذهبی در میانمار»:
هنر ابزار هلال برای ترویج صلح است
فاجعه میانمار عمیق‌تر از آن است که مردم تصور می‌کنند

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران که به تازگی از اردوگاه پناهجویان میانمار در بنگلادش برگشته و چهارشنبه هفته پیش جلسه بررسی وضع امدادرسانی به آوارگان میانمار را در هلال تشکیل داده بود، روز گذشته از نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» بازدید کرد. دکتر علی اصغر پیوندی در این بازدید گفت: مسلما ارسال محموله بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای مسلمانان آواره میانمار متوقف نخواهد شد و ما امیدواریم با استفاده از ابزار هنر برای جمع آوری کمک‌های مردمی استفاده کنیم تا گوشه‌ای از وظایف خود را در قبال این مردم مظلوم انجام دهیم. وی ضمن تشکر از هنرمندان و عکاسان که موفق به خلق آثار تأثر انگیز از وضع مسلمانان آواره میانمار شده‌اند،گفت: از احساس مسئولیت هنرمندان متعهد و فرهیخته کشور در دفاع از حقوق انسانی همنوعان و مظلومان سپاسگزارم. رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کند صلح و دوستی را در میان تمامی ملل گسترش دهد، عنوان کرد: استفاده از هنر، نوعی ابزار برای گسترش صلح و دوستی است؛ درواقع این فعالیت‌ها نوعی فعالیت داوطلبانه برای هلال‌احمر تلقی می‌شود و این نمایشگاه مصداقی از فعالیت‌های داوطلبانه انسان‌دوستانه و هم‌راستا با اهداف هلال‌احمر  نیز به شمار می‌رود.
برپایی بیمارستان صحرایی
در اولویت برنامه‌ها
پیوندی بیان کرد: نخستین سفر جمعیت هلال‌احمر به میانمار با فضای تلخی همراه بود. ما با بیش از ۱۰۰ تُن اقلام مورد نیاز این عزیزان به آن‌جا رفتیم و درحال‌حاضر هم فعالیت‌های جدی‌تری را مثل استقرار بیمارستان صحرایی و کمپ‌های درمانی انجام می‌دهیم، اما متاسفانه فاجعه میانمار عمیق‌تر از آن است که مردم تصور می‌کنند. چرا که روز به روز عمق فاجعه مذکور بیش از پیش رشد می‌کند، در نتیجه رسیدگی به این موضوع نیازمند همکاری و همراهی همه سازمان‌های طرفدار صلح، دوستی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه در جهان است. باید روند مهاجرت اجباری مردم مظلوم و بی‌دفاع میانمار به بنگلادش متوقف شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره ارسال محموله امدادی و بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای مردم مسلمان و آواره میانمار، خاطرنشان کرد: مسلما ارسال محموله بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای مسلمانان آواره میانمار متوقف نخواهد شد، اما براساس بازدید و بررسی کمپ آوارگان میانماری و سبک و سیاق زندگی آنها در بنگلادش و تفاوت در ذائقه‌های غذایشان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال کمک‌های مالی و خرید مایحتاج مورد نیاز آوارگان از کشور بنگلادش، بسیار موثرتر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. دکتر پیوندی با تأکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر براساس وظایف محوله به این نهاد و همچنین دغدغه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به مسلمانان آواره میانمار را در دستور کار خود دارد، بیان کرد: در این زمینه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اقدامی انسان‌دوستانه، مبلغ 10‌میلیارد ریال برای کمک به مسلمانان آواره میانمار اختصاص داده‌اند و ان‌شاءلله مردم نوعدوست ایران اسلامی اجازه نمی‌دهند چراغی که ایشان روشن کردند، خاموش شود.
آثار هنرمندان ایران
و 18 کشور دنیا در نمایشگاه
سید مسعود شجاعی طباطبایی - مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوستر با عنوان «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» گفت: پس از فراخوان از طریق فضای مجازی از میان تمامی آثاری که به حوزه هنری ارسال شده بود 85 اثر به منظور برپایی نمایشگاه در نظر گرفته شد. این فراخوان در 3بخش: نسل‌کشی در میانمار، سکوت مجامع بین‌المللی خصوصا سازمان ملل در این مورد و تناقض در صلح و جایزه نوبل که سوچی به‌عنوان یکی از افرادی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است در این زمینه سکوت کرد؛ تنظیم شد و در این3 محور هنرمندان گرافیست در کمتر از 3هفته آثار خود را خلق و ارسال کردند. وی با بیان این‌که آثار حاضر در این نمایشگاه در قالب یک کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید، تصریح کرد: امیدواریم پس از چاپ این کتاب امکان ارسال آن برای مجامع عمومی وجود داشته باشد. مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری با تأکید بر این‌که آثار موجود در نمایشگاه بین‌المللی پوستر با عنوان «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» توسط هنرمندان ایران و 18 کشور دیگر تهیه شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه سعی شده تا ادیان در مقابل یکدیگر قرار نگیرند. پیام این نمایشگاه صلح است تا دنیا شاهد این فاجعه انسانی در میانمار باشد.


تعداد بازدید :  277