شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
حذف ایران به دلیل بدهی از رقابت‌های نوجوانان آسیا
رویای دختران بسکتبال کابوس شد

شهروند| در شرایطی که تیم نوجوانان دختر ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا لحظه‌شماری می‌کردند، بدهی فدراسیون ایران به فیباآسیا دردسرساز شد و رویای اعضای این تیم را بر باد داد.
حذف دختران ایران از مسابقات آسیایی
در شرایطی که طبق برنامه قرار بود امروز تیم دختران ایران اولین بازی خود را در دسته دوم مسابقات قهرمانی زیر 16‌سال آسیا مقابل سریلانکا برگزار کند، خبر کنار گذاشته‌شدن این تیم از جدول مسابقات همه را شوکه کرد. بدهی 325‌هزار دلاری فدراسیون بسکتبال ایران به کنفدراسیون آسیا به دلیل 2 میزبانی در یک‌سال اخیر در این چند ماه با اخطارهایی از سوی فیباآسیا همراه بود و درنهایت اتفاقی که همه از آن هراس داشتند، رخ داد. کنفدراسیون آسیا که تهدید کرده بود در صورت عدم پرداخت این بدهی اجازه حضور تیم دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را نمی‌دهد، تهدید خود را عملی کرد و ایران را از جدول گروه A این رقابت‌ها که هند، سریلانکا و نپال حضور داشتند، کنار گذاشت.
مشحون: پول ما در سفارت گیر کرد
محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در واکنش به خبر کنار گذاشته‌شدن تیم دختران ایران از مسابقات قهرمانی آسیا به «شهروند» می‌گوید: «ما مبلغ مدنظر کنفدراسیون آسیا را تهیه کردیم و به سفارت چین تحویل دادیم. به خاطر برخی مشکلات بانکی این پول در سفارت گیر کرد و به دست فیباآسیا نرسیده است. البته من از صبح دیروز بارها با مسئولان کنفدراسیون آسیا صحبت کردم و این مسأله را توضیح دادم، حتی مبلغی را به صورت نقد در اختیار مسئولان تیم نوجوانان دختر قرار دادیم تا آنها بخشی از این بدهی را به صورت نقدی پرداخت کنند.» وی همچنین می‌افزاید: «ما امیدواریم که مسئولان آسیایی شرایط ما را درک کنند و اجازه حضور تیم ایران را در مسابقات بدهند. ما وظیفه خود را انجام دادیم و تنها در روند پرداخت این پول مشکل به وجود آمده است. تا لحظه آخر برای حل مشکل تلاش خواهیم کرد.»
رویایی که بر باد رفت
بعد از تأیید پوشش بانوان بسکتبال ایران از سوی فدراسیون جهانی، اولین اعزام تیم 3نفره‌ای بود که به بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان اعزام شد. در بخش بسکتبال 5نفره این اولین اعزام دختران ایرانی بود که می‌توانست آغاز یک راه طولانی باشد.  با این‌که حتی مراسم بدرقه‌ای هم برای این تیم برگزار شد و دختران بلندقامت ایرانی در هند برای به میدان‌رفتن لحظه‌شماری می‌کردند، خبر ناگواری را شنیدند که تمام رویاهای آنها را بر باد داد. البته به نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال باید خیلی زودتر برای حل این مشکل اقدام می‌کرد.  بعد از گذشت بیش از یک‌سال از میزبانی در آسیاچلنج، هنوز بدهی 325‌هزار دلاری پرداخت نشده است. درحالی‌ که 2بار در مسابقات کاپ آسیا و جام باشگاه‌های آسیا مسئولان فیباآسیا به ایرانی‌ها برای پرداخت این بدهی هشدار داده بودند و کار با رایزنی حل شده بود، این‌بار دیگر کوتاه نیامدند. البته باید نشست و دید که آخرین مذاکرات فدراسیون برای حل مشکل تیم دختران ایران ثمربخش خواهد بود یا آنها دست خالی به تهران بازمی‌گردند.

 


تعداد بازدید :  326