شماره ۱۲۹۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

تلاش برای نجات مادر باردار در منطقه صعب‌العبور دیشموک
شهروند| با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی اورژانس هوایی ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمد، مادر باردار در منطقه صعب‌العبور رودریش از مرگ نجات یافت. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی درباره تلاش برای نجات مادر باردار در منطقه صعب‌العبور دیشموک استان گفت: در پی گزارش نیمه‌شب یکشنبه از وضع بحرانی خانم باردار در منطقه صعب‌العبور رودریش آجم و به دلیل مسدودبودن مسیر ارتباطی (ریزش کوه) به روستای رودریش، اعزام ۳ آمبولانس از مراکز بهداشت مارگون و جوکار ناموفق بود. پوران‌فرد افزود: اعزام تکنیسین به همراه بهورز روستا به صورت پیاده به این منطقه موجب کنترل علایم حیاتی و پایدارشدن وضع سلامتی این بیمار شد. وی با اشاره به این‌که امکان پرواز بالگرد در شب ممکن نبود، اضافه کرد: صبح روز دوشنبه با اعزام بالگرد به این منطقه جان مادر باردار رودریشی نجات یافت و به بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج منتقل شد.

خودکشی جوان ۲۹ساله با قرص برنج در هتل المپیک تهران
شهروند|  جوانی ۲۹ساله با قرص برنج در هتل المپیک تهران خودکشی کرد. جوانی ۲۹ساله اهل تهران روز یکشنبه ساعت ۱۰ در هتل پذیرش شد و باید ساعت 14:30 اتاق را تحویل می‌داد. پس از گذشت یک‌ساعت با اتاق تماس گرفته شد که جوابگو نبود. به همین دلیل پرسنل هتل به محل مراجعه کردند اما باز هم جوان جوابگو نبود. این سکوت نگران‌کننده بود و مسئولان هتل متوجه شدند او زنجیر در را از پشت انداخته است. آنها با تلاش بسیار در را باز و مشاهده کردند جوان روی تخت افتاده و قرص برنج نیز کنار وی بوده است. با تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد متوفی برای خودکشی از قرص برنج استفاده کرده و آخرین قرص را قصد داشته مصرف کند که فوت کرده است. تحقیقات ماموران نشان می‌دهد علت خودکشی این پسرجوان مسائل مالی در زندگی بوده است. موضوع به اطلاع بازپرس محترم دادسرای جنایی رسیده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص تحت‌ نظارت آن مقام محترم قضائی در دست انجام است.

تولد نوزاد عجول در آمبولانس
نوزاد دختر در داخل آمبولانس متولد شد. ساعت5:10 صبح روز دوشنبه 27 آذر خبر شروع دردهای زایمانی یک مادر باردار به مرکز پیام اورژانس غرب مازندران اطلاع و ماموران پایگاه اورژانس سلمان‌شهر به محل ماموریت واقع در کلارآباد اعزام شدند. سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان این‌که در این ماموریت مادر باردار درحال انتقال به بیمارستان بود، گفت: با توجه به شرایط خاص زایمان این مادر، ماموران اورژانس با ایجاد شرایط مناسب در داخل آمبولانس به تولد نوزاد کمک کردند. زکریا اشکپور گفت: نوزاد پس از انجام اقدامات لازم، به همراه مادرش با مراقبت کامل به بیمارستان طالقانی چالوس منتقل شد. این نوزاد دختر، دومین فرزند از مادر 23ساله تبعه افغان است.

کشف قاچاق پیرزن و پیرمرد
تسنیم| ماموران گمرک در تازه‌ترین عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند یک پیرزن و یک پیرمرد را از داخل یک کشنده چادری کشف کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند. این یازدهمین محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سال‌جاری کشف می‌شود.این افراد در داخل بار تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیرقانونی و قاچاقی از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه شوند اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله‌ها و استفاده از دستگاه‌های کنترلی موفق به کشف این محموله قاچاق انسان شدند.ماموران گمرک بازرگان با بررسی اطلاعات محموله‌های ورودی به کمک سامانه‌های هوشمند به یک‌بار صادراتی کنجد که از لطف‌آباد بارگیری شده بود، مشکوک می‌شوند. در بازرسی‌های اولیه ماموران گمرک چیز خاصی مشاهده نمی‌کنند اما با توجه به مشکوک‌بودن به محموله پس از بازرسی به کمک دستگاه‌های کنترلی متوجه می‌شوند که در لا‌به‌لای گونی‌های کنجد دونفر پنهان شده‌اند.پس از مشاهده این افراد در بررسی‌های بیشتر، یک پیرزن و یک پیرمرد که هر دو تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند، کشف می‌شوند. در بررسی‌های اولیه ماموران گمرک، پیرزن ادعا می‌کند که برای رسیدن به یک زندگی بهتر قصد داشتند از طریق ترکیه به اروپا بروند.


تعداد بازدید :  434