شماره ۱۲۹۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر
صفحه را ببند
بشار اسد:
نقش سازمان ملل در انتخابات آینده را تأیید می‌کنیم

رئیس‌جمهوری سوریه با بیان این‌که جنگ در کشورش تمام نشده و در مراحل جدی از تخریب پایگاه‌های اصلی داعش است، گفت که پیروزی‌های پی‌درپی علیه تروریسم در سوریه شرایط مناسبی را برای تسریع در روند بازسازی مناطق تخریب‌شده در سوریه فراهم می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیأتی از روسیه و دیمیتری روگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه در پایگاه حمیمیم گفت که پیروزی‌های پی‌درپی علیه تروریسم در سوریه شرایط مناسبی را برای تسریع در روند بازسازی مناطق تخریب‌شده در این کشور فراهم می‌سازد.
وی افزود: این بازسازی‌ها چشم‌اندازهای اقتصادی گسترده‌ و فرصت‌های برجسته‌ای را برای همکاری میان روسیه و سوریه ایجاد می‌کند. اسد گفت: با توجه به روابط تاریخی میان دو کشور و ملت دوست سوریه و روسیه و مواضع درخشانی که مسکو در قبال دمشق در پیش گرفته است که این روابط در چارچوب رویارویی با تروریسم در سوریه نیز مستحکم‌تر شد، طبیعی است که مسکو شریک مهمی در روند بازسازی در سوریه باشد.
وی همچنین اعلام کرد که نقش سازمان ملل در انتخابات را تا زمانی که در چارچوب حاکمیت سوریه باشد، تأیید می‌کند. وی گفت: سوریه عضو موسس در سازمان ملل است و لذا از هر نقشی از سوی نهادهای بین‌المللی در انتخابات آتی استقبال می‌کند به‌شرطی که حاکمیت سوریه حفظ شود. اسد در ادامه با اشاره به شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا (نیروهای سوریه دموکراتیک) اعلام کرد که هر کسی تحت‌ رهبری کشور بیگانه علیه ارتش و مردم کشورش می‌جنگد، خائن است.
رئیس‌جمهوری سوریه با تأکید بر این‌که حامیان تروریسم حق صحبت درباره صلح را ندارند، تصریح کرد: جنگ سوریه تمام نشده و در مراحل بسیار مهمی از تخریب مراکز اصلی داعش است. ما گام‌های بزرگی در نابودی مراکز اصلی داعش برداشتیم و این پیروزی بزرگی است. جنگ با داعش تا نابودی آخرین تروریست در سوریه ادامه دارد و آن زمان است که می‌توان از پیروزی واقعی صحبت کرد. وی گفت: تمرکز صرف بر داعش درواقع منحرف‌کردن افکار عمومی است؛ چرا که النصره هنوز در سوریه با حمایت غرب حضور دارد.

 


تعداد بازدید :  102