شماره ۱۲۹۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

از سوی نیروهای سدمعبر شهرداری ملایر رخ داد
ضرب‌وشتم
میوه‌فروشان ملایری با باتوم
ایسنا| نیروهای سدمعبر شهرداری ملایر در میدان آزادی این شهر با باتوم چند میوه‌فروش را مصدوم و آنها را راهی بیمارستان کردند. یکی از این میوه‌فروشان درباره این حادثه گفت: «من و برادرانم صاحب چندین دهنه مغازه در میدان آزادی ملایر هستیم و صبح روز یکشنبه مشغول استراحت بودیم که متوجه شدم نیروهای سدمعبر شهرداری درحال جمع‌آوری میوه‌های ما هستند. به آنها اعتراض کردیم که با ما درگیر شدند و با باتوم به جانمان افتادند.» این میوه‌فروش ادامه داد: «در این درگیری پای برادرم آسیب دید و سرش نیز ضربه خورد و جای باتوم روی بدن من به وضوح مشخص است.» به‌گفته او، کسانی که به ما حمله کردند، 10نفر از نیروهای سدمعبر بودند که با دو وانت مزدا آمده بودند، این اتفاق درحالی رخ داد که قبل از آن به ما اخطاری داده نشده بود: «جای سوال است که نیروهای سدمعبر شهرداری با چه مجوزی با باتوم و چوب‌دستی حمل می‌کنند و آیا می‌توان به بهانه مقابله با سدمعبر هرگونه رفتاری انجام داد؟» این میوه‌فروشان خواستار پیگیری نیروی انتظامی، شهرداری و شورای شهر در این زمینه شدند.
پیگیری‌های خبرنگار ایسنا حاکی است به دنبال حمله نیروهای واحد سد معبر شهرداری ملایر به چند نفر از کسبه و ضرب‌و‌جرح آنها، شهردار ملایر شبانه به عیادت نیروی مصدوم سدمعبر و فرد میوه‌فروش بستری در بیمارستان امام حسین(ع) رفت و از آنها دلجویی کرد.

با اعلام حسین انتظامی در توییتر  
محمد سلطانی‌فر
معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود
شهروند| حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر محمد سلطانی‌فر را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد. او ديروز در توییت کوتاهی نوشت؛ «قرار است به‌زودی محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بشود. سوابق موثر علمی و حرفه‌ای ایشان نویدبخش توسعه و ارتقای کیفی رسانه‌هاست.» حسین انتظامی‌ سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم با حکم وزیر وقت ارشاد به معاونت مطبوعاتی منصوب شده بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:
اعتراض نمایندگان به نامه‌ام
 درباره آب بی‌مورد بود
شهروند| رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان این‌که محیط‌بانی که امنیت و آسایش ندارد، باید تماشاچی خاطیان باشد، گفت: «هفته گذشته دولت هم‌ترازی محیط‌بانان با نیروهای نظامی و انتظامی را به تصویب رساند و امیدوارم پس از اتمام بررسی بودجه ۹۷ در مجلس، به صحن علنی مجلس برسد.» براساس اعلام سازمان محیط ‌زیست، عیسی کلانتری در نخستین نشست تخصصی فرماندهان یگان حفاظت محیط‌ زیست کشور، مهمترین مسأله و اصلی‌ترین شاخص محیط‌ زیست کشور را آب اعلام کرد، با این توضیح: «سازمان حفاظت محیط‌ زیست به بهانه این‌که قانون، وزارت نیرو را متولی حوزه آب می‌داند، خود را از این حوزه کنار کشید و حتی یک‌هزارم مقاومتی که مقابل صنعت که متولی اصلی آن هم وزارت صنعت است، داشت را در مقابل از بین رفتن منابع آبی نداشت و البته مشخص است که در شرایط بی‌آبی، یوز و کَل و گیاهی هم باقی نمی‌ماند. در نتیجه همین غفلت‌ها امروز ۱۱۰‌درصد آب‌های تجدیدپذیر کشور را استفاده می‌کنیم.» او ادامه داد: «با توجه به تأکید رئیس جمهوری بر رفع معضلات مختلف محیط‌ زیستی در خوزستان همچون گرد و غبار و آلودگی‌های نفتی و تأثیر شرایط تالاب‌ها در روند کاهشی یا افزایشی این معضلات، نامه‌نگاری با وزیر نیرو برای تخصیص یک‌میلیارد و نیم حق‌آبه سالانه محیط ‌زیست داشتم که وزیر نیرو هم در جواب نامه اعلام کرد با توجه به شرایط کشور، آبی برای تخصیص وجود ندارد.» کلانتری افزود: «در بررسی‌ها مشخص شد، بخش کشاورزی خوزستان بیش از ۳‌هزار‌میلیارد متر مکعب آب اضافه بر میزان تکدر بخش کشاورزی مصرف می‌کند و این به دلیل آن است که فراوانی آب در خوزستان باعث شده تا آب نیز در کشاورزی، نقشی همچون خورشید و هوا داشته باشد.» به گفته او، مجموع آمار و ارقام بخش‌های مختلف در خوزستان نشان داد که در استان آب هست اما مدیریت آب نیست. کلانتری با اعلام این هشدار که با ادامه روند کنونی مدیریت منابع و مصارف آب در کشور، طی ۱۵‌سال آینده تنها 6 استان آب خواهد داشت و بقیه کشور بی‌آب می‌شود، گفت: «این به معنای تعطیلی کشاورزی در کشور است و البته همین موارد طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام شد و اعتراض بی‌مورد نمایندگان را به دنبال داشت. نمی‌شود هم در استانی که منابع آب فراوان داریم، بگوییم آب نیست و هم در استان‌هایی که منابع آب نداریم، بگوییم آب نیست.» او در ادامه اشاره‌ای هم به عدم تخصیص حق‌آبه دو‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون متر مکعبی دریاچه ارومیه در‌ سال داشت و گفت: «حجم دریاچه ارومیه در بهترین حالت، ۳۱‌میلیارد مترمکعب و در حالت میانگین ۲۲‌میلیارد مترمکعب بوده است. از کل حق‌آبه آن نیز سالانه ۷۰۰‌میلیون مترمکعب تخصیص داده شده، مشخص است که دریاچه طی چندین‌سال خشک می‌شود.»


تعداد بازدید :  228