شماره ۱۲۹۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر
صفحه را ببند
افزایش ۷۰‌درصدی حقوق نمایندگان مجلس صحت دارد؟

شهروند|  چند روز پیش بود که جدولی در روزنامه همشهری منتشر شد که نشان می‌داد حقوق دریافتی نمایندگان حدود ٣٢ ميليون است و خبر از افزایش حقوق نمایندگان می‌داد. بعد از انتشار این جدول بود که برخی نمایندگان به این موضوع واکنش نشان دادند. همچنین كميته ويژه بودجه مجلس اعلام کرد که حقوق نمايندگان را به ١٠ ميليون تومان رسانده است که البته این رقم بدون مزاياي نمايندگي مثل حق دفتر، خودرو و مسكن محاسبه شده است. با ادامه دارشدن اظهار بی‌اطلاعی بعضی از نمایندگان به این افزایش حقوق و واکنش‌های مختلف به آن در فضای مجازی و رسانه‌ها، محمدرضا بادامچی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایسنا موضوع افزایش ۷۰‌درصدی حقوق نمایندگان را رد کرده و گفته که چنین چیزی صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست. او ادامه داده است: «روز گذشته نیز آقای افراشته، معاون اجرایی مجلس در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور داشت و در این‌باره توضیح داد که چنین چیزی وجود نداشته و حتی از روزنامه همشهری برای انتشار چنین موضوعی گلایه داشت؛ چون اصلا صحت ندارد و از اساس نادرست است.»
اما فقط بادامچی نیست که این موضوع را تکذیب می‌کند؛ پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس هم این موضوع را تکذیب کرده و به انتخاب گفته است: «خبر را دیدم، اما باورم نشد که این خبر درست باشد. اگر این‌طور باشد من هرگز این حقوق را نمی‌توانم بپذیرم، آن هم در شرایطی که مردم تحت فشار هستند. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، قطعا با آن مخالفت می‌کنم. مطمئن باشید سایر نمایندگان نیز با آن مخالفت می‌ورزند. هیچ نماینده‌ای نمی‌پذیرد در شرایطی که کارگران و دیگر اقشار جامعه تحت فشار زندگی می‌کنند، حقوق‌شان افزایش 70‌درصدی داشته باشد.»
وی افزود: «از مجلس تنها در ماه اول فیش حقوقی دریافت کردیم؛ اما اصل حقوق ما حدود 7‌میلیون است. البته هزینه‌های زیادی ازجمله کارمندان نمایندگان وجود دارد؛ البته مبلغی هم برای دفاتر نمايندگان می‌دهند كه برای اجاره و كارمندان در نظر گرفته شده است. برای مثال، نمایندگان تهران دفاتر چهارگانه در پردیس، ری، شمیرانات و اسلامشهر دارند که هزینه اجاره و حقوق کارمندان بر عهده آنان است. من 4 کارمند دارم که باید شخصا پول آنها را بپردازم.»علاوه بر سلحشوری، الیاس حضرتی هم به این موضوع واکنش نشان داده و در توییتی نوشته است: «این روزها در فضای مجازی در مورد افزایش حقوق نمایندگان مجلس مباحثی مطرح شده است. به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهم حتی یک ریال هم به حقوق نمایندگان اضافه نخواهد شد، در واقع اجازه نخواهیم داد اضافه شود.»


تعداد بازدید :  573