شماره ۱۳۱۶ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
به همت داوطلبان هلال کرمان در کوهبنان صورت گرفت
تور خیرخواهی
توزیع 500 سبد غذایی میان زلزله‌زدگان

شهروند| «تور خیرخواهی»، نام طرحی است که به همت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد؛ طرحی با هدف ارایه سایر خدمات امدادی به مردم زلزله‌زده کوهبنان. به گزارش «شهروند» در این طرح، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به منظور ارایه سایر خدمات امدادی به مردم زلزله‌زده استان، ازجمله سالمندان، کودکان، زنان باردار تورخیرین خیرخواه را راه‌اندازی کرد. داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با حضور جمعی در مناطق زلزله‌زده نیازسنجی‌های لازم را انجام دادند و در جهت رفع آن فعالیت می‌کنند.
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان درخصوص این طرح گفته است: «جمعیت هلال‌احمر به منظور ارایه سایر خدمات امدادی به مردم زلزله‌زده استان، تورخیرین با هدف جلب مشارکت‌های داوطلبان و رفع نیازهای مردم راه‌اندازی کرده است.»
طرحی برای تسکین دردها
 فلاح بر هدف اجرای این طرح در جهت تسکین آلام بشری، سلامت انسان‌ها، افزایش همبستگی و مسئولیت اجتماعی عمومی تأکید کرد و افزود: «با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، جلسه نیازسنجی اقلام مورد نیاز خانواده‌های زلزله‌زده با حضور مسئولان جمعیت هلال‌احمر شهرستان، فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان در فرمانداری کوهبنان برگزار شد.»
حرکت نخستین کاروان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با تأکید بر این‌که این جمعیت جهت‌گیری توزیع بسته‌های مورد نیاز زلزله‌زدگان را کاملا هدفمند برنامه‌ریزی کرده است، بیان داشت: «در این تور خیرخواهی خانواده‌هایی که در زلزله اخیر ازجمله زنان باردار، افراد محروم و نیازمند آسیب جدی دیده‌اند، از بسته‌های حمایتی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند می‌شوند.»  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با اعلام این‌که توزیع اقلام در مراحل بعدی نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: «در نخستین کاروان از تور خیرخواهی 500 سبد غذایی و 1000 بسته پوشاک به ارزش 2‌میلیارد و 500‌میلیون ریال بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.»
یک تور متفاوت
«یک تور متفاوت»، عنوانی است که می‌توان به تور خیرخواهانه مردم داوطلب استان کرمان داد. حالا نخستین کاروان این تور داوطلب شکل گرفت اما بنا به به گفته تشکیل‌دهندگان این طرح، تور خیرخواهی در استان کرمان ادامه‌دار خواهد بود، طرحی متفاوت از یک خیرخواهی. به گزارش «شهروند» عصر پنجشنبه ۳۰ آذر منطقه کوهبنان با شدت 5.2 ریشتر لرزید.
این زمین‌لرزه با پس‌لرزه نیز همراه بوده است. پس از این زلزله به همت داوطلبان هلال‌احمر استان‌مان طرح‌های مختلفی ازجمله طرح تور خیرخواهی در سطح شهرستان کوهبنان برگزار شده است.


تعداد بازدید :  349