شماره ۱۳۱۶ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
ویترین خانواده

وام ازدواج 15‌میلیون تومانی شد

تسنیم| مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش سقف وام ازدواج به 15‌میلیون تومان از امروز خبر داد. پس از بازدید رئیس‌جمهوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی، او با اشاره به تخصیص وام 10‌میلیون تومانی وام ازدواج برای 550‌هزار نفر از طریق بانک‌های دولتی در چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور رئیس‌جمهوری این مبلغ به سقف 15‌میلیون تومان افزایش یافت.
او افزود: شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمی‌کند ولی با مصوبه دیروز که به‌ منزله ابلاغ اجرایی است، بانک‌ها مکلف به پرداخت وام به ‌مبلغ 15‌میلیون تومان هستند.

«نانوایی‌ها» در رأس شکایات مردمی

ایسنا| غلامرضا صارمیان، مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ارایه آخرین آمار شکایات مردمی در آبان ‌ماه اعلام کرد: نانوایی‌ها، تعمیرگاه‌ها، میوه‌فروشی‌ها و پارکینگ‌های شهری مثل همیشه در صدر شکایات مردمی قرار دارند.او توضیح داد: در آبان امسال درمجموع ۱۳‌هزار و ۳۳۲ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها دریافت شد که از این تعداد ۷۰‌درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۰‌درصد باقیمانده نیازمند کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است. صارمیان افزود: از مجموع شکایات ۸۵‌درصد مربوط به کالا و ۱۵‌درصد مربوط به خدمات بوده است؛ به طوری که بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه بوده و در بخش خدمات از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ‌های شهری بوده است.

ارزش تغذیه ای ماهی تیلاپیا کمتر نیست
شهروند| ماهی تیلاپیا از نظر تغذیه ارزش غذایی کمتری نسبت به سایر ماهی‌ها ندارد و مساله چرب تر بودن این نوع ماهی نسبت به انواع آن بزرگنمایی است. حسین عبدالحی، معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اعلام این موضوع گفت: طبق اعلام فائو در دنیا 560 نوع ماهی در حال تولید و مصرف است و اقلیم ایران توانایی پرورش انواع آبزی را دارد.
او همچنین تاکید کرد: سرانه مصرف آبیان در جهان 20 کیلوگرم است که این شاخص در ایران نصف و تنها 10 کیلوگرم است و بنابراین تولید انواع ماهی ارزان قیمت و با مزیت اقتصادی برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در ایران ضروری است.
او تاکید کرد: ما امسال 459 هزار تن آبزی پروری داشتیم و در منطقه مقاوم اول را در تولید آبزی به دست آورده ایم. تنوع اقلیم ایران به ما کمک می کند تا بتوانیم انواع مختلف ماهی را در کشور پرورش دهیم. ما پرورش این ماهی را در 10 مزرعه در بافق یزد شروع کرده ایم که با وجود استانداردهای تایید شده اما مورد استقبال سازمان محیط زیست واقع نشد. وی  افزود: از طرف دیگر به خاطر جمعیت بالای ایران در منطقه بسیاری از تجار دنیا به این 80 میلیون نفر چشم دوخته اند. فائو 560 گونه ماهی را برای مصرف و تولید مناسب دانسته که تیلاپیا هم یکی از آن ها است که در دنیا طرفداران بسیاری دارد. این گونه در دهه های اخیر در حال توسعه است.

 


تعداد بازدید :  269