شماره ۱۳۱۶ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

دبیر جشنواره فیلم فجر خبر نمایش فیلم‌های سینمایی این جشنواره برای اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس قبل از آغار جشنواره را تکذیب کرد. ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر با تأکید بر این‌که نمایش فیلم‌ها قبل از آغاز جشنواره خلاف مقررات است، گفت:  تا زمان آغاز جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های بخش سودای سیمرغ برای هیچ فرد، نهاد و گروهی امکان نمایش ندارد. ما و مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی به لحاظ قانونی اجازه نمایش هیچ فیلمی را برای فردی قبل از آغاز جشنواره فیلم فجر نداریم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران دو فیلم جدید در سینماها خبر داد. غلامرضا فرجی درباره مصوبات جلسه دوشنبه ۱۸ دی‌ماه شورای صنفی نمایش گفت: فیلم «عشقولانس» از چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در گروه سینمایی قدس اکران می‌شود و فیلم «پلِ خواب» هم از همین تاریخ در گروه آزاد به نمایش درمی‌آید. او افزود: قرارداد فیلم «من یک ایرانی‌ام» برای اکران پس از فیلم «خانه کاغذی» در گروه سینمایی کوروش ثبت شد. وی همچنین گفت: طبق آیین‌نامه سقف تعداد ۱۰ هفته نمایش فیلم «خالتور» تمام شده و این فیلم در تمام سینماها به غیر از سانس‌های فوق‌العاده و پردیس‌های سینمایی تعویض می‌شود.

منیژه حکمت، کارگردان «جاده قدیم»، یکی از آثار سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر درباره پیش‌بینی‌اش از اتفاقی که در جشنواره سی‌وششم برای فیلمش رخ خواهد داد، می‌گوید: «من همه چیز را رصد می‌کنم؛ امسال فیلمسازانی که معمولا مورد تأیید جشنواره هستند، در این رقابت حضور دارند اما من هم نمی‌خواهم نقش سیاهی لشکر جشنواره فیلم فجر را بازی کنم و به موفقیت فیلم‌ام امیدوارم و امید دارم داوری‌ها براساس عدالت و بر مبنای شاخصه‌های سینمایی و منافع ملی باشد.»

هجدهمین جشنواره فیلم داکا از ٢٢ تا ٣٠ دی برابر با ١٢ تا ٢٠ ژانویه در بنگلادش برگزار خواهد شد و در این دوره ٢١٦ فیلم در بخش‌های مختلف به نمایش درخواهد آمد. ایسنا گزارش داده که 30 فیلم محصول ایران و 4 فیلم سینماگران ایرانی و محصول کشورهای دیگر طبق اعلام «سینه ایران» در جشنواره داکا حضور دارند. محسن‌امیر یوسفی از اعضای هیأت داوران بخش مسابقه سینمای آسیاست که 16 فیلم را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

«محمدمهدی حیدریان» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی، اعضای جدید شوراهای پروانه ساخت و نمایش خانگی را منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، بهمن حبشی، محسن علی‌اکبری، رضا مقصودی، عبدالله اسفندیاری، حسن بشکوفه، سعید رجبی‌فروتن و اسماعیل عفیفه به‌عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار ویدیویی و مهدی فرجی، بهروز مفید، محمد درمنش، فرشید سعیدی، رضا ایرانمنش، سعید رجبی‌فروتن و اسماعیل عفیفه نیز به‌عنوان اعضای جدید شورای پروانه نمایش خانگی معرفی شدند.

حمیدرضا آذرنگ و رضا یزدانی به جمع راویان فیلم مستند «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی پیوستند. پیشتر همایون ارشادی، سیامک انصاری و فرهاد اصلانی؛ دیگر راویان فیلم مستند «آبی به رنگ آسمان» مشخص شده بودند. آذرنگ درباره حضور خود در مستند مربوط به تاریخ باشگاه استقلال تهران (از زمان تأسیس تا به‌حال) گفت: برکت حضور بزرگان و پیشکسوتان باشگاه در این اثر به‌خصوص عزیزانی که مدت‌هاست کمتر نامی از آنها شنیده می‌شود، باعث شد تا در این اثر تاریخی حضور پیدا کنم.

مهرداد فرید از اکران همزمان فیلم سینمایی «جن زیبا» در ایران و ترکیه خبر داد. مهرداد فرید، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جن زیبا» با اشاره به آخرین وضع این فیلم و حضورنداشتن آن در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ما اصلا فیلم «جن زیبا» را به جشنواره فیلم فجر ارایه نکرده‌ایم. البته فرم جشنواره را تکمیل کرده بودیم اما هیچ نسخه‌ای به فجر ارایه نکردیم، زیرا فیلم آماده نمایش نبود.


تعداد بازدید :  342