شماره ۱۳۱۶ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
گزارش

همایون خبر داد: درمان شجریان بر سر دو راهی
شهروند| همایون شجریان در گفت‌وگو با یورونیوز درباره وضع جسمی این روزهای محمدرضا شجریان سخن گفت.
فرزند استاد محمدرضا شجریان در این گفت‌وگو ضمن اشاره به این‌که «سال گذشته پدر مجبور به اشعه‌درمانی و رادیوتراپی شد» گفت: این کار ضمن این‌که مریضی را کنترل می‌کند باعث می‌شود بافت‌های سالم نیز آسیب ببینند و یکسری اشکالاتی نیز ایجاد می‌کند.
امروز نسبت به آن روزهای اول خیلی وضعیت‌شان بهتر است. در یک مقطعی که ایشان در شرایط قابل قبول و تثبیت‌شده‌ای قرار گرفت، گفتیم دو راه پیش روی ما قرار دارد؛ یعنی یا ایشان با فیزیوتراپی و درمان به سمت خیلی بهتر شدن پیش می‌رود یا این‌که خدای‌نکرده مریضی پیشرفت می‌کند و ایشان را به سمت بدتر شدن می‌برد. الان هفت هشت ماه است که متاسفانه وضع بیماری به سمت بهتر شدن نرفته ولی خوشبختانه بدتر هم نشده است، اما ما همچنان بر سر همان دو راهی
مانده‌ایم.
پدر نه آنچنان بدتر شده‌اند و نه آنچنان بهتر. خب این امکان وجود دارد که بیماری فعالیتش را درون ایشان شروع کند که برای ما جای نگرانی دارد. آن بخشی که می‌خواستیم به وسیله فیزیوتراپی بهتر شود هفت هشت ماه است که در یک مرحله‌ ثابت مانده و ما را ناامید کرده است.
همایون شجریان همچنین عنوان کرد: حضور و وجود ایشان برای ما نعمتی است و همچنان که در گذشته بودند هوشیاری‌های عجیب و غریب خودشان را دارند. ما هم برای سلامتی‌شان دعا می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نشست خبری خود اعلام کرد: مسیر تمرکززدایی را دنبال می‌کنیم
شهروند| نشست خبری محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح دوشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
جوادی در تشریح دو رویکرد اصلی این معاونت در دوره جدید گفت: ترویج کتابخوانی و تقویت فرهنگ و هویت دینی از مهمترین رویکردهای ما برای فعالیت‌ در معاونت فرهنگی است.
در بخش ترویج کتابخوانی هدف بالارفتن سرانه مطالعه کشور است و برای رسیدن به این هدف فعالیت‌هایی مثل حمایت از صنعت چاپ، بهبود کسب‌وکار نشر، تسهیل مجوزهای نشر و کتاب، کنترل نوسانات کاغذ، ارایه وام و تسهیلات برای تأسیس و تجهیز کتابفروشی‌ها، تمرکززدایی از امور چاپ و نشر و تفویض اختیارات به شهرستان‌ها و استان‌ها صورت گرفته و ادامه پیدا
می‌کند.
او افزود: به‌عنوان مثال در سه‌ماهه پاییز 96 در استان اصفهان 590 درخواست مجوز کتاب بررسی شده و 540 عنوان کتاب مجوز چاپ گرفته‌اند. 40 تا 50 مورد اثر مشروط و نیازمند اصلاحیه بودند و تنها یک مورد درخواست مجوزش رد شده است. امیدواریم این امکان را برای تمام استان‌های کشور فراهم کنیم.
این مدیر فرهنگی اضافه کرد: در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استانی نیز همین مسیر تمرکززدایی را دنبال می‌کنیم تا تمام شهرها و استان‌های کشور از اختیارات لازم برخوردار شوند. در این سه‌سال سعی شده ساختار اداره کتاب نوسازی شود و ضوابط و مصداق‌های ممیزی را شفاف بیان کنیم. در این مسیر از نیروهای متخصص و متعهد استفاده کردیم تا از اشتباهات و ارزیابی‌های سلیقه‌ای کم کنیم. او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا نداریم از حمایت‌های موجودی که از ناشران صورت می‌گیرد، کم کنیم ولی طرح‌های ویژه‌ای برای حمایت از کتابفروشی‌ها آغاز شده است. متاسفانه در برخی شهرها کتابفروشی نداریم و وضع روستاها نیز اصلا خوب نیست.


تعداد بازدید :  349