شماره ۱۳۱۶ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

تولید شکر 2 برابر شد
شهروند| درحال حاضر سطح زیر کشت شکر نصف دهه70 است اما تولید شکر 2برابر آن زمان شده است. محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم دومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب گفت: امروز گرد هم آمدیم تا از خلاقیت، پشتکار بزرگمردان این کشور که در تاریخ منشأ اثر و برکات بودند، تجلیل کنیم.
حجتی افزود: در بخش کشاورزی، بحران آب داریم و گاهی این تصور ایجاد می‌شود که به آخر خط رسیده‌ایم اما ظرفیت‌های نهفته زیادی وجود دارد. به‌عنوان مثال سطح زیر کشت شکر نصف دهه۷۰ است اما تولید آن 2برابر آن زمان شده است. ظرفیت‌های ما در دریا و ساحل بسیار زیاد است. به‌عنوان نمونه تولید میگو از ۱۲‌هزار تن به ۳۰‌هزار تن رسیده است و صادرکنندگان توانسته‌اند بازارهای بسیار خوبی ایجاد کنند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: هرجا که بر انجام کاری اصرار کردیم، موفق شدیم. باید بتوانیم از ظرفیت‌ها و امکانات فوق‌العاده پیرامون‌مان استفاده کنیم. گذشتگان ما هیچ‌وقت نگفته‌اند که کمبود داریم. درشرایطی که امکانات آن زمان نسبت به امروز بسیار محدود بود.

کارآفرینان با مقررات دست‌وپاگیر مواجهند
ایسنا| وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با وجود این‌که برخی از واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجهند و مقررات دست‌وپاگیری پیش‌روی کارآفرینان ما وجود دارد اما امیدواری‌های زیادی هم هست. محمد شریعتمداری گفت: در دوره‌های مختلف در زمانی که با مشکلات تحریم روبه‌رو بودیم و چه در شرایط پسابرجام و چه در شرایط مختلف کارآفرینان ما باز ناایستاده‌اند. این افراد باید مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند. با وجود مشکلات ما امیدهای زیادی داریم. اکنون ۸۵‌هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ مشغول فعالیت هستند و کار می‌کنند. البته درست است که برخی از این واحدها با مشکل مواجهند اما واحدهای زیادی هم هستند که پیشتاز عرصه اقتصادی‌اند.
او اضافه کرد: صنعتگران ما با مقررات دست‌وپاگیر مواجه هستند. اگر برای حل مشکلات نگاهمان به درون باشد، می‌توانیم به نتایج درخشانی برسیم.

هر اتفاقی بیفتد، هواپیماها به ایران می‌رسند
ایلنا| اگر آمریکا همین امروز هم بخواهد از برجام خارج شود، این موضوع تاثیری در مجوزهایی که اوفک برای فروش هواپیماها صادر کرده است، نخواهد گذاشت. تصمیمات جدید نمی‌تواند بر گذشته حاکم باشد.
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی درباره سرنوشت قرارداد ایران‌ایر و بویینگ درصورت خروج آمریکا از برجام گفت: هر تصمیم جدید دولت آمریکا درباره قرارداد فروش هواپیما به ایران عطف به ماسبق نمی‌شود. اصغر فخریه کاشان گفت: هر تصمیمی که دولت آمریکا برای برجام و درنهایت قرارداد فروش هواپیما به ایران بگیرد، عطف به ماسبق نمی‌شود و نمی‌تواند مجوزهایی که صادر شده است را تحت‌تأثیر قرار دهد.
او تأکید کرد: البته احتمال این‌که خروج آمریکا از برجام مجوزهای بعدی اوفک را برای فروش بویینگ به ایران تحت‌تأثیر قرار دهد، وجود دارد.


تعداد بازدید :  240