شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
آژير

قصاص؛ سرانجام پدر اسیدپاش
باشگاه خبرنگاران| مردی که با اسیدپاشی منجر به مرگ همسر و سوزانده‌شدن صورت دو دختر کوچک خود شده بود، پس از 6‌سال به قصاص محکوم شد. رعنا و نازنین، ۲ خواهری هستند که به همراه مادر جوان خود، در اثر حادثه اسیدپاشی که اردیبهشت‌ماه‌ سال ۱۳۹۰، توسط پدرشان رقم خورده بود، دچار سوختگی شدید به‌ویژه در ناحیه صورت شده‌ و زیبایی چهره خود را از دست داده‌اند. سمیه مادر رعنا و نازنین در اثر شدت جراحات، زیر عمل‌هایی که به گفته پزشکان باید روی پیکر این زن جوان انجام می‌شد، طاقت نیاورد و در‌ سال ۹۴ در جریان یکی از عمل‌ها درگذشت. سمیه به دلیل وجود مشکلاتی چون اعتیاد همسر، بیکاری و اذیت و آزارهای متعدد از سوی او در زندگی مشترک، بحث طلاق و جدایی را با وی در میان می‌گذارد و با مخالفت شدید او مواجه می‌شود. همسر سمیه از خانه خارج شده و پس از گذشت ساعاتی، درست زمانی که سمیه به همراه 2 فرزند دختر خود در خانه خوابیده بودند، در اقدامی عجیب و غیرقابل باور، به همراه برادر خود یعنی عموی بچه‌ها با یک گالن اسید به خانه بازمی‌گردد. همسر سمیه درحالی‌ که زن و 2 دخترش در خواب بودند، گالن اسید را به روی آنها سرازیر کرد و از خانه متواری شد. جیغ و سر و صدای رعنای 3ساله و خواهر و مادر او همسایه‌ها را به خانه آنها کشانده بود. رعنا چندی پس از حادثه می‌گفت: «پس از آن‌که پدرم اسید را روی ما ریخت، احساس کردم تمام بدنم در آتش می‌سوزد و وقتی که به صورتم آب می‌زدم تا از شدت سوزش آن کم شود و دست به سر و صورتم می‌کشیدم، موهایم را دسته دسته در میان دستانم می‌دیدم و گوشت تنم را تکه‌تکه لمس می‌کردم.» وقتی همسایه‌ها به خانه سمیه آمدند، با کمک یکدیگر مادر و دختران او را به بیمارستان بردند. نیمی از صورت رعنا که در آغوش مادر بود، از اسید در امان مانده و نیمه دیگر صورتش اما بشدت آسیب دیده و بینایی یکی از چشمان خود را از دست داده است. حکم دادگاه کیفری شعبه یک شهرستان بم، روز هفدهم دی‌ماه صادر شد که به موجب این حکم، پدر رعنا بعد از 6‌سال انتظار محکوم به قصاص شد و اجرای آن مستلزم پرداخت نصف دیه یعنی پرداخت 100‌میلیون تومان، از سوی ولی‌دم است. از آن‌جا که پدر رعنا علاوه بر قصاص محکوم به پرداخت 150‌میلیون تومان نیز بابت دیه رعنا شده است، می‌توان 100‌میلیون تومان اول را تهاتر کرد و ولی‌دم نیاز نیست مبلغی پرداخت کند و احتمال دارد که پرونده به دیوان‌عالی کشور جهت رسیدگی به فرجام‌خواهی متهم ارسال شود.

خودکشی یکی از بازداشت‌شدگان در کلانتری 12 اراک
میزان| یک متهم در کلانتری 12 اراک خودکشی کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی ضمن تأیید خودکشی یکی از بازداشت‌شدگان در اراک گفت: «با وجود این‌که آثار خودزنی بر روی جسد این فرد محرز است، فیلمی از لحظه خودکشی وی نیز موجود است؛ بنابراین با توجه به شواهد و قرائن موجود مرگ این فرد بر اثر خودکشی در کلانتری بوده است.» قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با اشاره به خودکشی یکی از متهمان در بازداشتگاه کلانتری 12 اراک گفت: «این فرد چندین سابقه کیفری و سابقه حمل موادمخدر و خودزنی را در پرونده خود داشته است. آثار خودزنی بر روی جسد این فرد محرز است؛ از طرفی فیلمی از لحظه خودکشی وی نیز موجود است، بنابراین با توجه به شواهد و قرائن موجود مرگ این فرد بر اثر خودکشی در کلانتری تأیید شده است. بلافاصله پس از گزارش موضوع، بازپرس سر صحنه حاضر شده و ادله را بررسی کرده است، در عین حال پرونده نیز برای پزشکی قانونی ارسال شده و در حال انجام تحقیقات است.»

نجات مرد میانسال در ارتفاعات کوه بی‌بی‌شهربانو
شهروند| مرد میانسالی که در ارتفاعات کوه بی‌بی شهربانو گرفتار شده بود، با کمک آتش‌نشانان نجات پیدا کرد. حادثه ساعت ۱۰صبح روز دوشنبه رخ داد و پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۸۶ را به همراه گروه امداد‌و‌نجات ۱۷ به شهر ری، جاده امین‌آباد، ارتفاعات کوه بی‌بی شهربانو روانه کرد. به گفته جعفر شکرانه مهربانی، رئیس ایستگاه ۸۶ آتش‌نشانی، یک مرد حدودا ۶۰ ساله حین بالا رفتن از کوه بر اثر ناتوانی در میانه راه از ادامه حرکت باز ایستاد و در ارتفاعات کوه بی‌بی‌شهر بانو گرفتار شد و دیگر نتوانست به پایین کوه بازگردد. وی در توضیح ماجرا گفت: «آتش‌نشانان به‌سرعت روانه محل حادثه شدند و با تلاش فراوان و با استفاده از تجهیزات مخصوص نجات، خود را به مرد میانسال رساندند و سپس وی را به پایین کوه انتقال دادند. آتش‌نشانان در پایان عملیات خود این شخص را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند.»

 


تعداد بازدید :  237