شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
ادبیات

جشن تولد افشین یداللهی، ترانه‌سرای فقید کشورمان بر سر مزار او برگزار می‌شود. آرش یداللهی برادر این ترانه‌سرا از حضور جمعی از دوستان و همکاران افشین یداللهی در روز جمعه، 22دی بر سر مزار او خبر داد. به گفته یداللهی این مراسم گردهمایی از ساعت 15 الی 17 روز جمعه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) و بر سر مزار این هنرمند از دست رفته برگزار می‌شود. محمدرضا فروتن، فردین خلعتبری، بابک زرین و جمعی از جامعه پزشکان و هنرمندان موسیقی ازجمله چهره‌های حاضر در این مراسم خواهند بود.

هافینگتون پست گزارش داد كه موسسه ملی جوانان آمریکا مسابقه‌ای بین کودکان ترتیب داده تا کتابی درباره زنان بنویسند و با یکدیگر در شناساندن شخصیت‌های زنان موفق به جامعه رقابت کنند. سوفیا‌هانسون، مدیر این موسسه گفت: بزرگ‌کردن دختران در دنیای کنونی بسیار سخت است. در جامعه کنونی به زنان بی‌احترامی می‌شود. دانش‌آموزان با نوشتن کتاب درباره زنان موفق یاد می‌گیرند به زنان احترام بگذارند.‌ هانسون به همراه دو مدیر دیگر این موسسه؛ جیمی جاپی و کارولین کراوفورد، مسابقه نگارش زندگینامه زنان موفق را در ‌سال 2017 آغاز کردند.

رمان ارکیده‌های من نوشته فرزانه سکوتی در نشر پیدایش منتشر شد. این کتاب در ۱۵۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان عرضه شده است. فرزانه سکوتی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد زبان فرانسه، مترجم زبان فرانسه و بازیگر تئاتر در نمایش‌های برتولت برشت و تنسی ویلیامز به کارگردانی حمید سمندریان، محمد داوودی، نیما دهقان و... است. او در چند فیلم کوتاه و سریال نیز حضور داشته و برای مجله نمایش کار ترجمه انجام می‌دهد. از این نویسنده و مترجم پیش از این ترجمه نمایشنامه سه روایت از زندگی به قلم یاسمینا رضا را خوانده‌ایم.

کتاب غضب نوشته رابرت ای.اف. تورمن با ترجمه مهین خالصی توسط نشر ققنوس منتشر شد. این کتاب ششمین عنوان از مجموعه هفت گناه کبیره است که این ناشر ترجمه‌اش را چاپ می‌کند. حسد، غرور و طمع، تن‌پروری و شکمبارگی ۵ کتابی هستند که پیش از غضب در قالب این مجموعه به چاپ رسیده‌اند. نویسنده کتاب که در حوزه فلسفه شرق صاحب‌نظر است، در این کتاب به بررسی مسائلی چون مبارزه فردی با غضب، بحران‌های جهانی به وجود‌آمده بر اثر ایدئولوژی‌های عقیدتی، تعصب‌ورزی مذهبی و تبعیض نژادی پرداخته است.


تعداد بازدید :  342