شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

اصغر فرهادی که این روزها به خاطر سکوت مقابل رخدادهای اجتماعی اخیر مورد انتقاد قرار داشت، با نگارش یادداشتی به اعتراضات اخیر واکنش نشان داد. فرهادی در بخشی از یادداشتش گفته: بی‌اعتنایی به چرا‌ها و پرسش‌های انباشته‌شده برخلاف تصور کسانی که وظیفه‌شان پاسخگویی ا‌ست، حاصلش نه فراموشی و آرامش بلکه تحقیر اجتماعی ا‌ست و زخم ملتهب تحقیر مهمترین و قوی‌ترین عامل خشم. هیچ خشمی به اندازه خشم تحقیرشدگی ماندگار و عمیق نیست. بازداشت و تهدید پرسشگران به معنای از میان رفتن پرسش‌ها نیست. پرسش‌ها باقی‌اند و...

نخستین جلسه نمایش فیلم سینما پاتوق برگزار شد. سینما پاتوق که به منظور حمایت از فیلمسازان جوان و گسترش مراودات بین اهالی رسانه و هنرمندان زیر نظر حوزه هنری ایجاد شده است، این هفته به فیلم نفس‌های آرام ساخته میثم ‌هاشمی‌طبا و تهیه‌کنندگی علی مصفا و محمود غلامی اختصاص داشت که با حضور عوامل و بازیگران این فیلم برگزار شد. در این فیلم که مضمونی خانوادگی-‌اجتماعی دارد، کوروش تهامی، محمود پاک‌نیت، همایون ارشادی و لیلا بلوکات بازی کرده‌اند.

خبرگزاری پانا می‌نویسد که محمدرضا شهیدی‌فرد اجرای ویژه برنامه‌های هفت در روزهای جشنواره را بر عهده خواهد گرفت. هفت که به تهیه‌کنندگی سید امیر پروین‌حسینی در شب‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه می‌رود، در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد به‌طور زنده پخش می‌شود. گفته می‌شود شهیدی‌فرد صرفا روزهای جشنواره مجری هفت خواهد بود و بعد از آن مجری دیگری اجرای این برنامه را برعهده خواهد گرفت.

افشین شاهرودی، عکاس پیشکسوت، دبیر افتخاری نمایشگاه عکس قصه پاییز و زمستان در موزه سینما شد. این عکاس پیشکسوت در طرح مردمی برگزاری نمایشگاه عکس قصه پاییز و زمستان در موزه سینما که چندی پیش فراخوان آن منتشر شد، شرکت کرده و به‌عنوان دبیر افتخاری مجموع آثار دریافت‌شده را برای حضور در این نمایشگاه بررسی می‌کند. این نمایشگاه عکس با هدف احترام به نگاه مخاطبان سینمای ایران و سهیم‌شدن در دیدگاه بازدیدکنندگان نسبت به موزه سینما برگزار می‌شود.

فیلم محمد رسول‌الله به کارگردانی مجید مجیدی به شبکه نمایش خانگی می‌آید. نسخه نمایش خانگی فیلم محمد رسول‌الله شامل فیلم اصلی، فیلم‌های پشت صحنه و عکس‌های فیلم عرضه می‌شود. علاوه بر توزیع سراسری، نسخه اینترنتی و وی‌او‌دی فیلم از طریق سایت لوتوس پلی نیز به صورت قانونی قابل دانلود است. فیلم سینمایی محمد رسول‌الله به تهیه‌کنندگی شرکت سینمایی نور تابان با حضور داریوش فرهنگ، محسن تنابنده، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، ساره بیات، علیرضا شجاع نوری و نسرین نصرتی ساخته شده است.


تعداد بازدید :  266