شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
گزیده های هفتگی اقتصاد مقاومتی

 14 دی

تحقق تولید، نیازمند همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی است
وزیر جهاد کشاورزی تحقق زنجیره تولید و خدمات قبل، حین و بعد تولید را برای توسعه کشاورزی ضروری توصیف و بیان کرد: تحقق زنجیره تولید نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر بخش‌های دولتی و خصوصی است. محمود حجتی در جمع خبرنگاران افزود: با تحقق زنجیره تولید، فعالان و شهرهای تولیدکننده محصولات کشاورزی بیشتر از منافع اقتصادی این بخش بهره‌مند می‌شوند. او توسعه صنایع تبدیلی را نیز از رویکردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی برای جهت‌دهی بیشتر این بخش در مسیر رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

15 دی

افزایش بازدهی مصرف آب در بخش کشاورزی
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: افزایش بازدهی مصرف آب در بخش کشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری مورد توجه قرار می‌گیرد. ذبیح‌الله غریب اظهار داشت: باید از آب در بخش کشاورزی این استان استفاده بهینه شود. به گفته او کاهش منابع آب زیرزمینی هر ساله از مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی است.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری ضروری است.

16 دی

تعامل با فعالان اقتصادی رویکردهای اصلی نظام مالیاتی
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این‌که مودی‌مداری همواره در کانون اصلی خدمات نظام مالیاتی قرار دارد، گفت: تعامل با فعالان اقتصادی از رویکردهای اصلی نظام مالیاتی است. سید کامل تقوی‌نژاد در نشستی که با نمایندگان مجامع و اتحادیه‌های صنفی حوزه صادرات در سازمان امور مالیاتی کشور داشت، گفت: مودی‌مداری سیاست بنیادین نظام مالیاتی است و لذا برخورد محترمانه و مناسب با مودیان و احترام به حقوق ایشان و آگاه‌سازی مردم نسبت به تکالیف قانونی‌شان و رفع دغدغه‌های مالیاتی آنان بسیار مورد اهمیت است.

 17 دی

سهم زنان در اقتصاد ملی افزایش یابد
مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به این‌که زنان کارآفرین مشمول سیاست‌های تشویقی دولت خواهند شد، به تشریح مشوق‌های پیش‌بینی‌شده پرداخت. پریچهر سلطانی در نشست شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی تأکید کرد که افزایش سهم بانوان در تولید، اشتغال و کارآفرینی از برنامه‌های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است. سلطانی بر تبیین ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی به زنان کارآفرین جامعه تأکید کرد.

 18 دی

اشتغال روستایی کلید خورد
معاون وزیر کار با تشریح جزییات برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، شرایط پرداخت این تسهیلات و همچنین مداخلات توسعه‌ای را برای موفقیت اجرای طرح‌ها اعلام کرد.
عیسی منصوری گفت: امسال یک برنامه اشتغال عام را در دستور کار قرار دادیم که پس از تصویب در دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به فعالان و کارگزاران امر ابلاغ شد؛ همچنین یک برنامه خاص اشتغال نیز تحت عنوان «برنامه حمایت از توسعه و اشتغال مناطق روستایی و عشایری» در دستور کار است.

19 دی

افزایش صادرات غیرنفتی از طریق کاهش موانع صادرات
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش صادرات غیرنفتی از طریق کاهش موانع صادرات را امکانپذیر خواند. عامر کعبی گفت: توسعه متوازن صادراتی مهمترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی است و لذا برای توسعه صادرات غیرنفتی و رهایی از اتکا به صادرات نفتی به‌ویژه خام‌فروشی باید موانع پیش روی صادرات را به شکل ریشه‌ای و مطابق استانداردهای نظام مالی بین‌المللی مورد بررسی قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی‌های هماهنگ با نظام جهانی اقتصادی داشته باشیم.

 


تعداد بازدید :  223