شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

اهداف استراتژیک هلال با تغییر نگرش‌ها محقق می‌شود
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران گفت: اصلی‌ترین هدف ما در جمعیت هلال‌احمر استان که محور همه فعالیت‌های ماست، خدمات داوطلبانه و توسعه و ترویج فرهنگ داوطلبی است. دکتر مجتبی اکبری در جلسه شورای معاونین این جمعیت در سخنانی با تأکید بر ضرورت پایش مستمر خدمات داوطلبانه در جامعه از سوی مبادی ذیربط گفت: باید فرآیند فعالیت‌های داوطلبانه و همچنین فعالیت‌های جوانان به دقت سنجش شود و گزارش نهایی سالانه از این‌گونه اقدامات تهیه و چالش‌ها و نقاط قوت و ضعف آن نیز تحلیل شود. دکتر اکبری خدمات داوطلبان و همچنین خدمات جوانان را بخشی از هویت جمعیت هلال‌احمر توصیف کرد و گفت: به همان میزان که خدمات امدادونجات در جمعیت هلال‌احمر مهم و هویتی است، به همان میزان خدمات داوطلبانه و مشارکت جوانانه نیز در فرآیند عملکرد جمعیت هلال‌احمر حیاتی است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران تصریح کرد: باید با تغییر نگرش‌ها در راستای تحقق اهداف استراتژیک جمعیت هلال‌احمر حرکت کنیم و بر دامنه اطلاعات کارکنان این مجموعه بیفزاییم. وی با تأکید بر ضرورت توانمندسازی کارشناسان شعب گفت: نقش کارشناسان شعب در بررسی و آسیب‌شناسی چالش‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌ها بسیار مهم است. دکتر اکبری مسئولیت‌پذیری را شاخص مهم ارزیابی کارشناسان شعب برشمرد و گفت: برنامه‌های خلاقانه و ایده‌های نو در راستای برون‌رفت از چالش‌ها تنها درصورتی محقق می‌شود که نگرش‌ها در مسیر اهداف سازمان تغییر یابد. وی رسالت سازمان‌های اجتماعی را کشف و تربیت استعدادهای خلاق و مبتکر عنوان کرد و گفت: رهبران و مدیران آینده از همین راه شناسایی می‌شوند و می‌توانند منشأ تحولات موثر در جامعه باشند. وی در ادامه از موفقیت معاونت امور جوانان هلال‌احمر استان در کسب رتبه‌های برتر کشوری تقدیر کرد.

سازمان ملل: یمن در بدترین فاجعه انسانی به سر می‌برد
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اوضاع مردم یمن را در پی حملات و محاصره این کشور توسط ائتلاف متجاوز عربی فاجعه‌بار و شبیه پایان جهان توصیف کرد. رعدالحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل با بیان این‌که اوضاع انسانی، بهداشتی، معیشتی، میزان بیماری‌ها، مرگ‌ومیر زیاد در نتیجه سوء‌تغذیه و ادامه محاصره اوضاع فاجعه‌بار یمن را به چیزی شبیه پایان هستی شبیه کرده است، گفت، از زمان تأسیس سازمان ملل و در طول ۵۰‌سال اخیر دنیا چنین مصیبتی با این میزان را به خود ندیده است.
الحسین گفت: دبیرکل سازمان ملل از همه کشورهای عضو دایم شورای امنیت خواسته تا عربستان را برای لغو محاصره یمن تحت فشار قرار دهند، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده، زیرا عربستان با لغو محاصره مخالف است و اگر محاصره ۱۰روز دیگر ادامه یابد، روزانه هزاران یمنی به دلیل نبود مواد غذایی و دارو خواهند مرد. به نوشته روزنامه لبنانی الدیار، این مقام سازمان گفت، محاصره یمن نه‌تنها انسانی نیست بلکه وحشیانه بوده که تاکنون نظیر نداشته است.
عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل نیز در واکنش به سخنان رعد الحسین او را طرفدار انصارالله خواند و گفت: وی اطلاعات درستی درباره یمن نمی‌دهد، گزارش‌های او به دبیرکل سازمان ملل نادرست و کذب است. سفیر عربستان در سازمان ملل سخنان وی درباره وحشیانه خواندن محاصره یمن را نامناسب دانست و گفت، نباید این سخنان از سوی رئیس کمیسیون حقوق بشر به‌عنوان یکی از مهمترین نهادهای سازمان ملل گفته شود.

با واسطه یک روحانی انجام شد
کمک 4 ‌میلیارد ریالی مردم تانزانیا به زلزله‌زدگان کرمانشاه

شهروند| با هماهنگی و پیگیری معاونت داوطلبان هلال‌احمر کمک چهار‌میلیارد و 288‌میلیون و 450هزار ریالی مسلمانان کشور تانزانیا با واسطه یکی از روحانیان مقیم قم به حساب 99999 نزد بانک ملت و ملی استان قم واریز شد. میرحسین علیمردانی، معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم در این خصوص عنوان کرد: «مبلغ اهدایی توسط یکی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه به حساب هلال‌احمر قم انتقال یافت.» معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم در رابطه با نحوه جذب این همیاری و کمک‌ها تصریح کرد: «این طلبه در برنامه تبلیغی که در کشور تانزانیا برپا شده، موفق به اخذ مساعدت و کمک‌های مسلمانان آن کشور برای آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه و غرب کشور شده است.» علیمردانی گفت: «این کمک علاوه بر ارزش مادی و ابراز همدردی مردم مسلمان تانزانیا به نوعی همدلی، همبستگی و نوع‌دوستی انسان‌ها در جهان را به نمایش گذاشت.»


تعداد بازدید :  230