شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

رئیس موساد:
در ایران چشم و گوش‌هایی داریم
رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با ادعای این‌که رژیم صهیونیستی در ایران چشم‌‌ و گوش‌هایی دارد، تأکید کرد نباید امید داشته باشیم آشوب‌های اخیر در ایران باعث بی‌ثباتی حکومت شود. به گزارش فارس، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» امروز (سه‌شنبه) گفت آشوب‌های اخیر در ایران باعث بی‌ثباتی حکومت این کشور نمی‌شود و نباید به آن امید داشت.کوهن طی جلسه‌ای خصوصی در وزارت اقتصاد با تأکید بر این‌که اسراییل در ایران دارای «گوش، چشم و چیزهایی بیشتر از آنها» است، گفت: «نباید از تحولات در ایران انتظار زیادی داشته باشیم، با وجود این‌که خوشحال می‌شویم شاهد انقلابی مهم در آن باشیم.» به نوشته نشریه «یدیعوت آحارونوت» وی درباره آشوب‌های اخیر در ایران مدعی شد: «مردم در ایران از وضع اقتصادی ناامید هستند زیرا انتظار داشتند رئیس‌جمهوری روحانی معیشت فردی و جمعی آنها را بهبود بخشد.» رئیس موساد توافق هسته‌ای ایران را «بد و این‌که نباید امضا می‌شد» توصیف و ادعا کرد: «برجام وضع اقتصادی ایران را که از تحریم‌ها آسیب‌ دیده بود، بهبود بخشیده اما ایران پول‌های بیشتری را به بخش‌های دفاعی، اطلاعاتی و عملیات خارج از مرزها اختصاص داده است.»
 
تکذیب احضار سفیر کشورمان از سوی وزارت خارجه آلمان
یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در برلین خبر احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه آلمان را تکذیب کرد. این منبع آگاه با تکذیب خبر احضار سفیر کشورمان به خبرگزاری ایسنا، گفت که هیچ تذکر یا احضاری برای سفیر کشورمان نیامده است.
وی اخبار منتشرشده در این رابطه را در برخی از رسانه‌های آلمانی و بازتاب آن در رسانه‌های دیگر، تکذیب کرد. برخی رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که وزارت امور خارجه آلمان سفیر ایران در این کشور را برای پاسخگویی درباره اتهامات مربوط به آنچه جاسوسی سپاه قدس در آلمان از گروه‌های حامی اسراییل عنوان شده، فراخوانده است.

اردوغان:
پرونده آمریکا برای تحریم‌ ترکیه تلاشی برای کودتای سیاسی در این کشور است
رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: پرونده قضائی که آمریکا علیه ترکیه درباره تحریم‌های ایران مطرح کرده، تلاشی است برای کودتای سیاسی در کشورمان. به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در سخنرانی در گروه پارلمانی حزب توسعه و عدالت بار دیگر اتهامات مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی علیه ‌هالک بانک ترکیه و‌ هاکان آتیلا، معاون این بانک دولتی را محکوم و آن را ناشی از انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد.وی تأکید کرد: پرونده‌ای که آمریکا درباره تحریم‌های ایران علیه ترکیه مطرح کرده است، تلاشی برای کودتای سیاسی در کشورمان و منزوی کردن ترکیه از لحاظ اقتصادی به شمار می‌آید. ‌هاکان آتیلا در این پرونده قضائی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تأمین مالی چند قرارداد با ایران مجرم شناخته شده است.

ولایتی: دست ایران در برابر هرگونه اقدام آمریکا در مورد برجام باز است
مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی در مورد واکنش ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: دست جمهوری اسلامی ایران باز است و تمام گزینه‌ها روی میز است. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی ظهر دیروز در نشست مطبوعاتی مشترک با همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: این‌طور نیست که برخی از هم‌پیمانان آمریکا یک حرفی بزنند و آمریکا به نحو دیگری عمل کند و آنها یک‌طرفه از برجام سود ببرند و ایران نیز یک‌طرفه به تعهداتش پایبند باشد. وزیر امور خارجه پیشین ایران همچنین ادامه داد: راهکار در ارتباط با این موضوع در خود برجام پیش‌بینی شده و از دیگر سو مجلس شورای اسلامی نیز قانونی در این زمینه تصویب کرده و این قانون مجلس ملاک عمل ما خواهد بود.

در تماس تلفنی عنوان شد
هشدار صالحی به آمانو درباره نقض احتمالی تعهدات برجامی توسط آمریکا
صالحی در تماس تلفنی با آمانو با هشدار نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی برجام توسط آمریکا گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا، تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس تاثیرگذار باشد.
به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بعدازظهر دوشنبه در تماس تلفنی با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی تعهدات برجامی از جانب دولت آمریکا هشدار داد. صالحی گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی از جانب آمریکا، جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیرگذار باشد.


تعداد بازدید :  234