شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
خبر

فرمانده کل ارتش:
تا آخر همین هفته 2‌هزار دستگاه کانکس در سرپل ذهاب کامل می‌شود
 باشگاه خبرنگاران| فرمانده کل ارتش گفت: هرفرد یا نهاد انقلابی چون صداوسیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد، آمریکا در مقابل آن قرار دارد.
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی درباره آخرین اقدامات ارتش در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار کرد: ارتش در زلزله و امدادرسانی نیروی واکنش سریع است و کارش این است که برای اقدامات اولیه به فوریت وارد صحنه شود و کار امدادونجات را انجام دهد که در زلزله کرمانشاه نیز همین کار را انجام دادیم. فرمانده کل ارتش ادامه داد: در زلزله کرمانشاه پس از اقدامات اولیه تصمیم بر آن شد تا شهر را به مسئولان واگذار کنیم و همین کار را هم انجام دادیم، اما استقرارگردان‌های مهندسی و بیمارستان ارتش را در این استان ادامه دادیم تا هر زمان که مسئولان خواستند، به کمک بیایند. وی با بیان این‌که ما به یگان‌های پادگان سرپل ذهاب هم اعلام کردیم تا درصورت نیاز دوباره وارد صحنه شوند، افزود: مأموریت ارتش در زلزله کرمانشاه دو روز پس از سفر فرماندهی معظم کل قوا به این استان پایان یافت، اما به درخواست آقای تابش رئیس بنیاد مسکن برای ساخت کانکس وارد صحنه شدند. موسوی ادامه داد: با اعلام نیاز بنیاد مسکن برای ساخت دو‌هزار دستگاه کانکس از ارتش به سرعت ساخت آنها را در پادگان سرپل ذهاب آغاز کردیم که تاکنون‌ هزار دستگاه را ساخته و ان‌شاءالله تا آخر همین هفته دو‌هزار دستگاه را کامل می‌کنیم و به بنیاد مسکن تحویل می‌دهیم. فرمانده کل ارتش افزود: ما پس از زلزله در اقدامات اولیه چون امدادونجات و درمان مصدومان با سرعت بالایی وارد شدیم و کارهای لازم را انجام دادیم و پس از آن‌که تصمیم به خروج از نیروهای نظامی گرفته شد، ارتش شهر سرپل ذهاب را به مسئولان تحویل داد اما بیمارستان و گردان مهندسی ما هنوز هم در این شهر مستقر است. وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، در واکنش به هجمه‌های رسانه‌ها و مقامات غربی به‌خصوص آمریکا علیه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هر فرد یا نهاد انقلابی چون صداوسیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد، آمریکا در مقابل آن قرار دارد و این امر طبیعی است، چراکه دشمن و از او جز دشمنی توقع دیگری نمی‌رود.

صادق طباطبایی‌نژاد مطرح کرد:
بررسی حقوق بازداشتی‌ها
 از طریق کمیسیون اصل ۹۰
حجت‌الاسلام صادق طباطبایی‌نژاد درخصوص اختیارات مجلس برای بررسی حقوق بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و نظارت بر زندان‌ها، اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار مجلس نیامده است، اما به صورت عادی نمایندگان این حق را دارند که بر طبق قانون از زندان‌ها بازرسی کنند. نمایندگان بر تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به حکومت می‌توانند نظارت کنند. البته نظارت مجلس بیشتر بر دوایر دولتی است و اگر نیاز باشد به مباحث قضائی هم ورود می‌کند. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص فوت یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در زندان اوین، گفت: در جریان جزییات این موضوع نیستم، اما اگر کوتاهی انجام شده است، باید کمیسیون قضائی مجلس در این خصوص ورود کند و اگر حقوق بازداشتی‌ها رعایت نشود، از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و سوال از وزیر دادگستری می‌توان آن را بررسی کرد.

عضو فراکسیون امید:
برای دانشجویان دختر نگران هستیم
اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو فراکسیون امید درخصوص دانشجویان بازداشتی گفت: نمایندگان تهران و برخی از نمایندگان سایر شهرها که بازداشتی‌هایی در شهرشان دارند، صحبت‌هایی را با برخی از مقامات انتظامی، نظامی و امنیتی داشتند و امیدوارند که این موضوع زودتر حل شود و افرادی که مشکل خاصی ندارند، به‌ویژه دانشجویان دختر آزاد شوند. وی تصریح کرد: ما به‌ویژه برای دانشجویان دختر نگران هستیم. اما آنطور که به ما گفته‌اند، باید فرآیند سیستم قضائی یا سیستم امنیتی و اطلاعاتی طی شود و بعد هم سوابق و مسائل قبلی و بعدی مورد نظر قرار بگیرد و بعد آزاد شوند اما به‌ هرحال آنطور که من شاهد هستم، بسیاری از نمایندگان تهران به جد پیگیر این مسأله هستند.  میرزایی‌نیکو درخصوص فوت 3 بازداشت‌شده در زندان، گفت: تنها از خبر فوت یکی از بازداشت‌شدگان خبر دارم. تعداد دیگر هم ممکن است ناشی از فضاسازی باشد.

درخواست فراکسیون حقوق شهروندی برای بازدید از اوین
ایسنا| سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی از درخواست این فراکسیون برای بازدید از زندان اوین خبر داد.  بهرام پارسایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق وظایف نمایندگی و اختیارات نظارتی مجلس، یکی از برنامه‌های فراکسیون حقوق شهروندی بازدید از زندان‌ها ازجمله زندان اوین است. وی افزود: برهمین اساس تقاضای فراکسیون حقوق شهروندی برای بازدید از زندان‌ها ازجمله زندان اوین در نامه‌ای خطاب به آقای آوایی وزیر دادگستری تحویل ایشان شد و امیدواریم هماهنگی‌های لازم برای بازدید اعضای فراکسیون از زندان‌ها انجام شود.


تعداد بازدید :  364