شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

دستور روحانی برای رسیدگی
به وضع کارکنان نفتکش ایرانی
دولت| رئیس‌جمهوری آخرین وضع کارکنان نفتکش ایرانی را که در آب‌های چین طعمه حریق شده‌اند، بررسی و دستورات لازم را برای بکارگیری همه توان ملی و منطقه‌ای برای این موضوع صادر کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه‌ای با حضور وزیران امور خارجه، نفت و راه‌وشهرسازی و سایر مسئولان پس از استماع گزارش‌ها، تأکید کرد که مهمترین موضوع در مرحله کنونی تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضع کارکنان این نفتکش و خانواده‌های عزیز آنان است و همزمان نیز باید پیگیری‌های لازم حقوقی برای جبران خسارات وارده، انجام گیرد. رئیس‌جمهوری در این جلسه پس از گزارش زنگنه وزیر نفت و آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، از آنها خواست که ضمن ارایه گزارش نهایی و فنی از دلایل حادثه، پیگیری‌های لازم برای رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه و به‌ویژه سرنوشت کارکنان کشتی و خانواده‌های این عزیزان را انجام دهند. روحانی همچنین ضمن اخذ گزارش ظریف از پیگیری‌های وزارت امور خارجه، دستور داد تا تمام امکانات دستگاه دیپلماسی برای پشتیبانی سیاسی و حقوقی، تسریع عملیات اطفای حریق، رسیدگی به وضع کارکنان و مذاکرات لازم با کشورهای همجوار ساحلی فعال شود.

توضیح دادستان تهران درباره خودکشی یک زندانی و آزادی 70 متهم
ایسنا| دادستان تهران گفت: 70نفر دیگر از متهمان آشوب‌های اخیر آزاد شدند. عباس جعفری‌دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در پی دستگیری، تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر و در راستای اجرای دستور رئیس قوه‌قضائیه مبنی بر ضرورت تفکیک میان افراد فریب‌خورده و عوامل اصلی این آشوب‌ها، تعداد 70نفر دیگر از متهمان پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و با اخذ ضمانت آزاد شدند. دادستان تهران همچنین درخصوص خودکشی یکی از متهمان در قرنطینه زندان اوین، اظهار داشت: پس از این حادثه با حضور فوری بازپرس دادسرای جنایی در محل وقوع، پرونده قضائی تشکیل شد. از مأموران زندان و مطلعین تحقیقات لازم به عمل آمد و موضوع در دست بررسی است؛ ضمن آن‌که مراتب به خانواده متوفی اعلام شده است.

محمدرضا باهنر:
احمدی‌نژاد از‌ سال اول
راهش را از اصولگرایان جدا کرد
ایلنا| دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هنوز ‌سال اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تمام نشده بود که رسما اعلام کرد اصولگرایان را قبول ندارم و چیزی به‌عنوان جریان اصولگرایی را به رسمیت نمی‌شناسم که شامل همه ماها می‌شد. نه این‌که ما را تخریب کند بلکه اعلام برائت می‌کرد که من با اینها نیستم. او به هیچ‌وجه خود را مدیون اصولگرایان نمی‌دانست که رئیس‌جمهوری شده است. شاید هم حق داشت؛ لذا تعدادی از اصولگرایان تا ۱۵روز مانده به انتخابات مرحله اول اصلا از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کردند و زمانی که دیدند اوضاع دارد به نفع احمدی‌نژاد می‌شود، یک‌مرتبه به سمت او رفتند. او گفت: آقای حجاریان در مجلس ششم به من پیغام داد یا‌ هاشمی را از بالای لیست بردارید یا همه شما را به دریا می‌فرستیم، اما اکنون از آقای ‌هاشمی دفاع می‌کند. خود دوستان هنجارشکن اصلاح‌طلب بارها اعلام کردند در آن زمان اشتباه کردیم و حتی آنهایی که انتخابات را تحریم می‌کردند، اکنون می‌گویند پای صندوق بیایم؛ یعنی مواضع تغییر کرده است. در اصولگرایان هم این‌گونه بود که از ‌سال ۸۴ به بعد تقریبا اصلاح‌طلبان تحرکات علیه‌ هاشمی را قطع کردند و حامی‌ هاشمی شدند ولی جریان احمدی‌نژاد روی موج تخریب ‌هاشمی پیش رفت. در تخریب‌های‌ هاشمی، یک عده آمدند و سینه سپر کرده و حمایت کردند، یک عده سکوت کردند و یک عده هم همراه موج تخریب شدند.

حادثه روز قدس علیه روحانی سازماندهی‌شده نبود
تسنیم| معاون امنیتی استانداری تهران درباره پرونده شعار سردادن علیه رئیس‌جمهوری در راهپیمایی روز قدس اعلام کرد که اقدام آنها خودسرانه بوده و سازماندهی‌شده نبودند. محسن همدانی درباره پرونده شعار سردادن علیه رئیس‌جمهوری در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: برخی افراد در این زمینه شناسایی شدند که مشخص شد اقدام آنها خودسرانه بوده و سازماندهی‌شده نبودند و صرفا احساس تکلیف کردند که شعار دهند و حاشیه‌سازی کنند. وی افزود: سازمان اطلاعات تهران در این خصوص پیگیری کرد و خبر قطعی و نهایی را باید آنها بدهند و من فقط می‌توانم به کلیات این موضوع اشاره کنم. معاون امنیتی استاندار تهران درباره وضع دستگیرشدگان پرونده راهپیمایی روز قدس گفت: افرادی که همان مقطع دستگیر شدند، آزاد شدند و اقدام آنها ناشی از اشتباهات فردی بوده است.


تعداد بازدید :  230