شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

افزایش 13‌درصدی واردات خودرو
ایسنا | واردات انواع خودرو در ۹ ماهه نخست امسال به ۵۵‌هزار و ۸۱۶ دستگاه رسید که از نظر ارزشی و تعدادی رشد حدودا ۱۳‌درصدی نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته داشته است. ارزش دلاری واردات خودرو در ۹ ماهه نخست امسال برابر با یک‌میلیارد و ۴۷۰‌میلیون دلار بود. همچنین در آذر ماه امسال ۳۹۴۱دستگاه خودرو وارد شد.

اوپکی‌ها تمایلی به نفت خیلی گران ندارند!
خانه ملت | بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: اوپکی‌ها به دلیل شیل اویل، تمایل زیادی به افزایش قیمت نفت برنت بالاتر از ۶۰ دلار برای هر بشکه ندارند. به گفته او، افزایش قیمت‌ها به دلیل کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روی داده است. البته در فصل زمستان هستیم و در این فصل قیمت‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضا برای فرآورده‌های نفتی افزایش می‌یابد.

کنترل واردات با افزایش تعرفه
ارسلان فتحی‌پور، رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این‌که طبق آمارهای قبلی 16‌میلیون دلار ترانس نرمال وارد کشور شده و قطعا با افزایش تعرفه واردات این عدد کاهش خواهد یافت، گفت: وزارت نیرو برای 20 نیروگاه تولید برق کشور درخواست 20 ترانسفورماتور 3 فاز داده است که موجب جلوگیری از خروج 80‌میلیون دلار از کشور خواهد شد.  مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به این‌که برای نخستین‌بار در خاورمیانه طراحی و تولید بزرگترین ترانسفورماتور 3 فاز در ایران صورت گرفته است، گفت: محققان جوان ایرانی برای نخستین‌بار در منطقه خاورمیانه بزرگترین ترانسفورماتور 3 فاز را طراحی و تولید کردند، به‌طوری که این ترانسفورماتورها 100درصد از فناوری‌های داخلی تولید شده است. او افزود: ‌سوریه، عراق، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان کشورهایی هستند که به‌زودی ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی تولید ایران به آنها صادر خواهد شد. فتحی‌پور افزود: ‌طبق آمار کلی ما در سنوات گذشته 16‌میلیون دلار ترانس نرمال وارد کشور شده است.


تعداد بازدید :  234