شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
هفته نوزدهم لیگ برتر امروز و فردا پیگیری می‌شود
پوست موز یک استقلالی زیر پای پرسپولیس

شهروند| در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال دربی شهر اصفهان بین سپاهان و ذوب‌آهن برگزار می‌شود و استقلال و پرسپولیس در تهران و مشهد به میدان می‌روند.
عنایتی کابوس قرمزها می‌شود؟
فردا در مشهد صدرنشین و قعرنشین لیگ دیدار جذابی با هم خواهند داشت. پرسپولیس که هفته گذشته مقابل نفت متوقف شد معمولاً مقابل تیم‌های قعر جدول کار سختی پیش رو داشته است. آنها درحالی مقابل سیاه جامگان بازی می‌کنند که این تیم در نیم فصل دوم هنوز شکست نخورده و رضا عنایتی در نخستین تجربه سرمربیگری خود نتایج خوبی با تیم شهرش کسب کرده است. سختی بازی مقابل سیاه جامگان برای پرسپولیس بیشتر شده چون این تیم شجاع خلیل‌زاده و محسن مسلمان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. بنابراین برانکو مجبور است تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کند و منشا و فرشاد احمدزاده را بعد از یک جلسه محرومیت انضباطی به ترکیب برگرداند. عنایتی به خوبی می‌داند که با یک سیستم دفاعی می‌تواند تمرکز بازیکنان پرسپولیس را به هم بزند و اگر تیمش تا اواسط نیمه‌دوم بتواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد، بعید است که عدم‌تمرکز و فشار روانی به بازیکنان پرسپولیس مجال گلزنی بدهد. این سرمربی جوان و استقلالی که در دربی‌ها کابوس پرسپولیس بود، اگر بتواند از این تیم امتیاز بگیرد انگیزه و اعتماد به نفس خود و بازیکنانش را به طرز شگفت‌آوری افزایش خواهد داد.
جدال برای رتبه چهارم
استقلالی‌ها با بسته نگه داشتن دروازه خود مقابل تراکتورسازی 788 دقیقه است که در لیگ برتر گلی نخورده‌اند و اگر سیدحسین حسینی بتواند در این بازی هم گل نخورد یک رکورد بی‌نظیر از خود در فوتبال ایران به جا می‌گذارد. آبی پوشان اگرچه هفته گذشته در تبریز 2 امتیاز باارزش را از دست دادند اما در اوج آمادگی هستند و هواداران خود را هم راضی نگه داشته‌اند. استقلال عصر فردا در ورزشگاه آزادی مقابل سایپایی قرار می‌گیرد که مثل خودش 27 امتیازی است و اگر بتواند استقلال را شکست دهد جانشین این تیم در رتبه چهارم می‌شود. علی دایی کار سختی مقابل استقلال آماده این روزهای لیگ دارد اما نکته جالب درباره هر دو تیم این است که از نداشتن گلزنی تمام‌عیار رنج می‌برند و در هر بازی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند. باید دید استقلال می‌تواند مقابل تیم آقای گل جهان رکورد گل نخوردنش را جاودانه کند یا این سایپا است که با سرمربی عصبانی خود از آبی‌ها امتیاز می‌گیرد. استقلال در این بازی سرور جپاروف را هم در اختیار ندارد و آبی‌ها باید برای دومین بار بدون حضور او بازی کنند.
برنامه بازی‌های هفته نوزدهم
پنجشنبه: پیکان- سپیدرود (ساعت 15)/ نفت تهران- تراکتورسازی (ساعت 15)/ استقلال خوزستان- پدیده(ساعت 15)
جمعه: سپاهان- ذوب‌آهن(ساعت 15)/ استقلال- سایپا (ساعت16:35)/ صنعت نفت-پارس جنوبی(ساعت 17)/گسترش فولاد- فولاد خوزستان (ساعت14:30)/ سیاه جامگان-پرسپولیس (ساعت 14:30)


تعداد بازدید :  453