شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
ایران اسم زن است؛ چرا زنان نباید به ورزشگاه بیایند؟!
قلعه‌نوعی علیه معضلات اجتماعی

شهروند| روز گذشته سرمربی فعلی ذوب‌آهن و پرافتخارترین مربی لیگ برتر در گفت‌وگویی که بیشتر رنگ و بوی اجتماعی داشت، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.
چرا زنان نباید به استادیوم بیایند؟
امیر قلعه‌نوعی در بخشی از مصاحبه خود به بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها اشاره کرد: «ایران اسم زن است، چرا زنان در ورزشگاه نیستند؟ ملت ما ملت بزرگ و کشور ما کشور ثروتمندی است. باید به فکر جوان‌ها و مملکت باشیم. آقای مسعود شجاعی چرا نباید در تیم‌ملی باشد؟ چرا زنان ما نباید بیایند ورزشگاه؟ یک سوال دارم. مگر اسم کشور ما ایران نیست؟ ایران اسم مرد است یا زن؟ ایران، اسم زن است. چرا در کشوری که نامش زنانه است، بانوان نمی‌توانند به استادیوم بروند؟ چرا بانوان سوریه می‌توانند به ورزشگاه بیایند اما بانوان ما نمی‌توانند؟ قبول دارم باید شرایط و فرهنگ را درست کنیم تا مثل فرهنگ فضای مجازی نشود و بانوان بتوانند به استادیوم بیایند. چه اشکالی دارد؟ بانوان به گردن ما حق دارند. جایی که رأی می‌خواهیم، بانوان هستند. مگر در جنگ شهید زن و مجروح زن نداشتیم؟»
دوره دوم ریاست‌جمهوری کیفیتش پایین‌تر است
پرافتخارترین مربی لیگ برتر که همواره به مشکلات مردم در مصاحبه‌های خود اشاره می‌کند، این بار نیز سعی کرد برخی از معضلات اجتماعی این روزها را به زبان بیاورد: «من نه اصلاح‌طلبم نه اصولگرا. من ایران را دوست دارم. هرچند آخرش هم اتفاقی نمی‌افتد؛ یکبار اصولگرا رأی می‌آورد، یکبار اصلاح‌طلب. ما کار مشارکتی بلد نیستیم. وقتی این گروه می‌رود و آن گروه می‌آید، آدم‌ها و نیروهای خودشان را می‌آورند و هزینه‌ای که یک جامعه برای مدیرش داده است، هدر می‌رود. با احترامی که برای ریاست‌جمهوری قایلم باید بگویم همواره دوره دوم ریاست‌جمهوری کیفیتش پایین‌تر است.»
پسوند فرهنگی الکی است
قلعه‌نوعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اتفاقات نه‌چندان جالبی که در هفته‌های اخیر در برخی ورزشگاه‌ها رخ داده، اشاره کرد: «همه دنیا از فوتبال لذت می‌برند، چه ببرند و چه ببازند. مثلا بعد از فرگوسن تیم منچستر دیگر به آن شرایط خوب بازنگشت. با این شرایط آیا شما دیده‌اید که استادیوم اولدترافورد خالی از تماشاگر باشد؟ این برمی‌گردد به یک جامعه پویا. آسیب‌هایی که جوانان ما را دنبال می‌کنند خیلی مشکل است. من همیشه این را گفته‌ام که تمرین را برای این باز می‌گذاریم که جوانان بیایند و تمرین را ببینند به این علت که به جاهای آلوده نروند. ما الکی بر سر در باشگاه‌هایمان می‌نویسیم «باشگاه ورزشی-فرهنگی.» ما برای جوانان چه کار فرهنگی انجام داده‌ایم؟»


تعداد بازدید :  425