شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
سینمای جهان

واشنگتن‌تایمز می‌نویسد که دادستان لس‌آنجلس اتهامات تعرض جنسی رومن پولانسکی را که به‌ سال ۱۹۷۵ میلادی بازمی‌گشت، تاریخ‌گذشته اعلام و پیگرد قانونی را متوقف کرد. دادگاه اعلام کرده که بنا بر قانون مدت انقضای اتهام برای جرم که بیش از چهل ‌سال از آن می‌گذرد، این دادگاه تعقیب و پیگیری پرونده رومن پولانسکی را متوقف می‌کند. گفتنی است رومن پولانسکی کارگردان برنده اسکار 84‌ سال دارد و از‌ سال 1978 پس از اتهام آزار دختری 13ساله به فرانسه پناهنده شد.
جیمز فرانکو، بازیگر و کارگردان 39ساله فیلم تحسین‌شده هنرمند فاجعه که در جوایز گلدن‌گلوب در حمایت از جنبش‌ علیه آزار و اذیت جنسی سخن گفت، بلافاصله از سوی چندین زن مورد اتهام آزار جنسی قرار گرفت. به همین دلیل، نیویورک‌تایمز نشست با فرانکو را لغو کرد. فرانکو اما در برنامه تلویزیونی استیون کولبر به اتهامات واکنش نشان داد: چیزهایی که در توییتر به گوشم خورده صحت ندارند، اما حمایتم را از افرادی که قدم پیش می‌گذارند تا با صدای بلند صحبت کنند، اعلام می‌کنم.
گرتا گرویگ، نویسنده و کارگردان فیلم تحسین‌شده لیدی برد در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته او با فیلم‌های وودی آلن بزرگ شده؛ اما اگر آگاهی امروزش را در رابطه با رسوایی‌های جنسی ‌هالیوود داشت، هرگز با فیلمساز کهنه‌کار همکاری نمی‌کرد. گرویگ که فیلم تقدیم به رم با عشق ساخته وودی آلن را در کارنامه دارد، گفت: در رابطه با وودی آلن باید بگویم که اگر چیزی را که در حال حاضر می‌دانم، آن زمان می‌دانستم هرگز در فیلم آلن بازی نمی‌کردم.
اسکرین دیلی نوشت: لارس فون تریه، کارگردان برنده نخل طلا و سازنده فیلم‌هایی چون مالیخولیا و داگویل مهمترین جایزه فرهنگی کشورش را دریافت می‌کند. جایزه سونینگ ۲۰۱۸ که مهمترین افتخار فرهنگی کشور دانمارک به حساب می‌آید، روز نوزدهم آوریل به لارس فون تریه، فیلمساز و نویسنده صاحبنام این کشور و از مهمترین چهره‌های تأثیرگذار بر نسل نو کارگردانان جهان اعطا می‌شود. این جایزه که شامل مبلغی معادل ۱۶۰‌هزار دلار می‌شود، به پاس فعالیت‌های شایان توجه فون تریه در زمینه ارتقای سطح فرهنگ اروپا به او تعلق می‌گیرد.


تعداد بازدید :  397