شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
موسیقی

آلبوم موسیقی حرمان با صدای امید نعمتی روانه بازار موسیقی شد. این آلبوم نخستين اثر رسمی و مستقل این خواننده است که با گروه موسیقی پالت شناخته شد. حرمان دارای فضایی از موسیقی تلفیقی است که شامل قطعات دور دستان، ترن، پریشانی، مجنون خیابان‌ها، بازگشت، می‌سپارمت به باد، یاد مهتابی، فراموشی‌ها، حرمان و دریچه تاریک است. صادق تسبیحی آهنگساز این آثار است که در آنها از شعرهای حافظ، هوشنگ ابتهاج، مهدی اخوان ثالث، رسول یونان، رهی معیری، حسین منزوی، نادر نادرپور و حمید مصدق استفاده شده است.
کتاب سیزده قطعه بی‌کلام برای گروه نوازی اثر حمید بهروزی‌نیا رونمایی می‌شود. این آهنگساز و نوازنده گفته برای این‌که نوازندگان را از اشتباه نواختن آثارش درآورد، نت‌نویسی آثارش را در قالب کتاب عرضه کرده و درباره کتاب می‌گوید: در این کتاب که جمعه، ٢٢ دی‌ماه رونمایی می‌شود، ١٣ قطعه بی‌کلام وجود دارد که ٩ قطعه آن پیش از این در آلبوم‌های مختلف منتشر شده و ٤ قطعه جدید است. یک لوح فشرده صوتی نیز که شامل آن ٩ اثر است در کنار این کتاب عرضه می‌شود.
محسن شریفیان، پژوهشگر و نوازنده نى انبان ایرانى با همراهى گروه لیان راهى فستیوال بین‌المللى کلتیک کانکشن در اسکاتلند مى‌شود که یکى از معتبر‌ترین فستیوال‌هاى فولک دنیاست که اواخر ماه ژانویه هر‌ سال در شهر گلاسگو برگزار مى‌شود. در جشنواره امسال بیش از سیصد کنسرت برگزار خواهد شد. گروه لیان از بوشهر و سه نوازنده‌ اسکاتلندی دیوید شِدِن، گراهام مکنزى و پابلو لافونته در تاریخ ١۴ بهمن که مهمترین روز فستیوال و اختتامیه آن است، در سالن رویال کنسرت‌هال روى صحنه خواهند رفت.
نخستین آلبوم گروه موسیقی اوستا با عنوان کابوس سپید روز شنبه، ۲۳ دی‌ماه در تماشاخانه پایتخت رونمایی می‌شود. کابوس سپید نخستین آلبوم رسمی گروه اوستا است که همزمان با تازه‌ترین اجرای این گروه در تماشاخانه پایتخت رونمایی می‌شود.


تعداد بازدید :  389