شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
ویترین خانواده

برخورد با اصناف دارای اسم خارجی
تسنیم| رئیس سازمان حمایت با ارسال نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار برخورد تعزیراتی با اصنافی شد که از اسامی خارجی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. سیدمحمود نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیرو نامه فرمانده ناجا به وزیر صنعت، با ارسال نامه به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار اعمال مدیریت، نظارت، بازرسی و اقدامات بازدارنده، تنبیهی و تعزیری با اصنافی شد که از اسامی خارجی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. در این نامه به موضوع «قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی عناوین و اصطلاحات بیگانه» اشاره شده است.

۶ برابری قیمت پرتقال از باغ تا مغازه!
ایسنا| طبق اعلام بانک مرکزی هر کیلوگرم پرتقال در مدت مشابه‌سال قبل ۴۰‌درصد ارزان‌تر بوده که رئیس اتحادیه مرکب‌کاران در این‌باره گفت: وضع تولید بسیار مناسب است و فراوانی محصول داریم اما دلالی شدید و نبود نظارت کافی باعث افزایش قیمت شده و پرتقالی که کیلویی ۸۰۰ تومان از باغدار خریده می‌شود در بازار مصرف بیش از ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. عنایت‌الله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز گفت: وضع تولید مرکبات در‌سال جاری بسیار مناسب است. اما بازار آن اصلا خوب نیست و تولیدکنندگان بهره چندانی از فروش محصولشان نمی‌برند، چرا که باید به خاطر کمبود نقدینگی هر کیلوگرم پرتقال را که برایشان ۱۲۰۰ تومان تمام می‌شود، روی درخت ۸۰۰ تومان بفروشند آن وقت این محصول به چند برابر قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

هشدار به آرایشگران مرد با مشتریان زن
ایسنا| رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تأکید کرد: اگر گزارشی مبنی بر فعالیت آقایان برای ارایه خدمات آرایشگری به بانوان دریافت شود، قطعا این موضوع را از طریق دادستانی دنبال خواهیم کرد. مصطفی گواهی گفت: در این زمینه گزارشی به دست ما نرسیده است، زیرا در غیراین صورت قطعا به موضوع رسیدگی خواهیم کرد. او افزود: حتی اگر ارایه این خدمات در خانه و منازل مسکونی باشد ما به شیوه‌های ممکن بازرسان خود را فرستاده و پس از کسب اطلاعات لازم اداره پلیس اماکن را در جریان قرار خواهیم داد. گواهی گفت: ‌سال گذشته نیز حدود ۱۷ تا ۱۸ نفر از افرادی که در این قالب فعالیت داشتند را شناسایی کرده و به دادستانی معرفی کردیم و حتی دادستانی بابت این موضوع از اتحادیه صنف ما تشکر کرد.


تعداد بازدید :  253