شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

مسئول هماهنگی و نظارت بر امور مربوط به مراکز درمانی هلال در دوبی منصوب شد
شهروند|  رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکمی، دکتر داود باقری را به‌عنوان مسئول هماهنگی و نظارت بر امور مربوط به مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در دوبی منصوب کرد. متن ابلاغ دکتر علی اصغر پیوندی خطاب به دکتر داود باقری، رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است: «احتراما نظر به لزوم ایجاد یکپارچگی و تسریع در امور مربوط به بیمارستان ایرانی دوبی، به موجب این ابلاغ، مسئولیت هماهنگی و نظارت بر امور مربوط به مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در دوبی را به جنابعالی واگذار می‌نمایم. بدیهی است کلیه سازمان‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های جمعیت موظفند در انجام امور مربوط به بیمارستان ایرانی دوبی با هماهنگی جنابعالی اقدام کنند. انتظار دارم ضمن نظارت بر عملکرد مرکز مذکور نسبت به ارایه گزارش مستمر ماهیانه به اینجانب اقدام نمایید. امید است با استعانت از الطاف الهی و با تعامل مثبت با مدیریت مراکز درمانی جمعیت در کشور امارات در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

حضور شرکت‌هاي تولیدی سازمان تدارکات پزشکی در نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه
شهروند|  شرکت‌های تولیدی سازمان تدارکات پزشکی، دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی خود را در نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه به نمایش گذاشتند. ده‌ها شرکت ایرانی فعال در عرصه تولید دارو و تجهیزات پزشکی از 19 دی ماه به مدت سه روز، آخرین دستاوردهای تولیدی و فنی خود را به معرض نمایش می‌گذارند و شرکت‌های تابعه سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر هم حضوری فعال در این نمایشگاه دارند. شرکت داروسازی سها و تجهیزات پزشکی سها ازجمله شرکت‌های بزرگ و معتبر تحت‌پوشش جمعیت هلال‌احمر ایران هستند که در تولید ده‌ها نوع تجهیزات پزشکی مهم و حساس و همچنین اقلام دارویی مورد نیاز کشورمان مشارکت داشته و سهم بسزایی درتامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی ایفا می‌کنند.

برگزاری مانور امدادونجات با محوریت وقوع زلزله فرضی در یاسوج
شهروند|  مانور زلزله فرضی در روستای گنجه‌ای از توابع شهرستان بویر احمد استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد. در مانور زلزله فرضی در روستای گنجه‌ای از توابع شهرستان بویر احمد که با حضور تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی برگزار شد، 23 تیم هلال‌احمر در قالب تیم‌های پیشرو، ارزیاب، آواربرداری، کمک‌های اولیه، انتقال، اسکان و .... حضور داشتند. در این مانور، زلزله فرضی رخ داده در روستای گنجه‌ای با اطلاع‌رسانی EOC به مدیرعامل هلال‌احمر و سپس مدیریت بحران استانداری وارد فاز عملیاتی شد. در این مانور، فیلی؛ معاون امور عمرانی استانداری گفت: نقش مانورها در آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران بسیار با اهمیت است. وی خواستار توان افزایی تمامی ادارات و دستگاه‌های استان برای آمادگی در مواجهه با بحران‌های احتمالی شد. جهانبین؛ مدیرعامل هلال‌احمر استان نیز آموزش روستاییان و همچنین آمادگی نیروهای امدادگر و دستگاه‌های عضو را از اهداف برگزاری این مانور خواند.

کمک 320میلیون ریالی داوطلبان ریگانی به محرومان
شهروند|  رئیس جمعیت هلال‌احمر ریگان از کمک 320‌میلیون ریالی خیرین هلال‌احمر در راستای رفع سوء تغذیه دانش‌آموزان عشایری مناطق محروم شهرستان خبر داد. به منظور بهبود تغذیه کودکان و اقدامی خیرخواهانه توسط خیرین هلال‌احمر تعداد 975 عدد شربت تقویتی (با مجوز وزارت بهداشت و درمان) به ارزش 320‌میلیون ریال، بین کودکان و دانش‌آموزان عشایری مناطق محروم شهرستان ریگان توزیع شد. بهزاد عارف، رئیس جمعیت هلال‌احمر ریگان با اعلام این‌که کودکان بین 5 تا 12ساله نیاز مبرمی به دریافت کلسیم و مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها دارند، گفت: متاسفانه تغذیه کودکان به‌ویژه در مناطق محروم مناسب نیست که این امر می‌تواند بر بهبود وضع تحصیلی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان مناطق محروم تاثیرگذار باشد. وی با اشاره به این‌که خیرین هلال‌احمر عموما راغب به کمک به افراد مناطق محروم هستند تا با کمک به این کودکان از تهدید سلامتی آنان در آینده پیشگیری کنند، افزود: توجه به سلامت کودکان و دانش‌آموزان امروز، قطعا منجر به شکل‌گیری جامعه‌ای سالم در بزرگسالی خواهد شد. علیرضا غلامشاهزاده، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ریگان نیز ضمن تشکر از خیرین و داوطلبان هلال‌احمر تصریح کرد: شهرستان ریگان در طی خشکسالی‌های اخیر دچار محرومیت‌های اقتصادی شدیدی برای خانواده‌ها شده است و می‌طلبد که با جذب خیرین و نشان دادن وضع خاص منطقه نسبت به کاهش اثرات فقر و بهبود سبد تغذیه‌ای به‌خصوص برای کودکان نیازمند اقدامات موثری انجام پذیرد.

 


تعداد بازدید :  251