شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
سخنگوی دولت از دستور روحانی به وزرای کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خبر داد
تنظیم ویژه بازار شب عید!
سیف نسبت به خرید پول دیجیتال هشدار داد

شهروند| دستور ویژه برای تنظیم بازار شب عید، هشدار سیف درباره پول‌های دیجیتال و هشدار درباره ‌سال سخت آبی از مهمترین نکاتی بود که دیروز در حاشیه نشست هیأت دولت توسط مدیران اقتصادی مطرح شد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از دستور روحانی به وزیر صنعت و کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت که قرار است برنامه ویژه‌ای در شب عید تهیه شود تا هم تولید‌کننده و کشاورز راضی باشند و هم مردم. ولی‌الله سیف هم موکدا نسبت به بیت‌کوین هشدار دارد و گفت مردم سراغ ارزهای ریسک‌پذیر نروند. رضا اردکانیان وزیر نیرو هم به بیان تمهیدات و برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود برای مقابله با بحران کم‌آبی پرداخت و گفت: در این زمینه تدبیر دولت آن است که با تأمین آب شرب از مردم بخواهند که در چنین شرایطی که شرایط طبیعی از نظر میزان بارش‌ها نیست، از اسراف آب بپرهیزند.
وزارت بازرگانی احیا می‌شود
همواره تنظیم بازار جزو وظایف مهم وزارت بازرگانی بوده است. این موضوعی است که نوبخت گفت و ادامه داد: پس از ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت این وظیفه تاحدی مغفول مانده است. به همین دلیل دولت لایحه‌ای به مجلس فرستاده است تا وزارت بازرگانی احیا شود. او در ادامه افزود: اما با توجه به اهمیت تنظیم بازار، رئیس‌جمهوری دستور ویژه‌ای به وزرای صنعت و کشاورزی دادند تا نسبت به ذخیره سازی میوه برای پایان‌ سال و تعطیلات نوروز اقدام کنند. سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شده است که حمایت‌های مالی لازم را انجام دهد. به‌هرحال باید قیمت به گونه‌ای تنظیم شود که هم تولید‌کننده و کشاورز و هم مردم راضی باشند. این برنامه‌ها برای تنظیم بازار در دولت درحال تهیه است.نوبخت همچنین درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز هیأت دولت خاطرنشان کرد: عمده مباحث دیروز در رابطه با خدماتی بود که برای بیمه ایثارگران در نظر گرفته شده است. بیمه پایه و تکمیلی ایثارگران در بنیاد شهید تجمیع شده بود اما قرار شد هر دستگاهی در رابطه با بیمه پایه افراد شاغل و بازنشسته دستگاه خود به نحو شایسته اقدام کند تا ایثارگران از این امکان با سهولت بیشتری بهره ببرند.
نظر بانک مرکزی درباره بیت کوین مثبت نیست
هیچ بانک مرکزی در دنیا بیت کوین را نتوانسته است تأیید کند. ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی هم از مواضع خودش سخن گفت. او افزود: هیچ بانک مرکزی در اروپا و آسیا بیت کوین را تضمین نکرده است. سیف افزود: من به معاونانم دستور داده بودم که مواضع بانک‌های مرکزی کشورهای اروپایی و مرکزی را در این خصوص بررسی کنند که طبق بررسی‌ها هیچ بانک مرکزی نتوانسته است بیت کوین را تأیید کند. رئیس بانک مرکزی افزود: البته در زمینه پول‌های دیجیتال دارد کار می‌شود و برخی از بانک‌های مرکزی هم ذهنیت‌هایی دارند که ممکن است بعضی تصمیمات را بگیرند، ولی سابقه‌ای وجود ندارد که بانک‌های مرکزی بیت کوین را تضمین کرده و نظر مثبتی درباره آن داشته باشند.

 


تعداد بازدید :  169