شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

۳۰‌درصد هدررفت آب کشاورزی
علیرضا دایمی، قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل، گفت: درحال حاضر جزو بدترین مصرف‌کنندگان آب و انرژی در جهان به شمار می‌رویم و این امر را هم می‌توان در دورریز ۳۰‌درصدی محصولات کشاورزی و هدررفت آب در این بخش تا شدت مصرف انرژی تا سه برابر متوسط جهانی مشاهده کرد که امیدواریم با مشارکت گسترده سازمان‌های مردم‌نهاد بتوانیم بر مشکلات پیش رو در این حوزه فایق آییم.

21.6‌درصد چک‌ها برگشت خورد
بانک مرکزی| برمبنای نتایج سامانه چکاوک در آذرماه امسال، سهم ارزشی چک‌های برگشتی نسبت به آبان‌ماه‌ سال‌جاری کاهش و نسبت به آذر‌ماه‌ سال گذشته افزایش یافته است. در آذر‌ماه ‌سال 1396 در کل کشور حدود 9.4‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود 625‌هزار ‌میلیارد ریال مبادله شد که از این تعداد، بالغ بر 1.4‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود 135هزار ‌میلیارد ریال برگشت داده شده است. به این ترتیب در کل کشور، 15.3‌درصد از تعداد و 21.6‌درصد از ارزش کل چک‌های مبادله‌ای آذر‌ماه‌ سال‌جاری را چک‌های برگشتی تشکیل می‌دهد که سهم ارزشی این چک‌ها نسبت به ماه قبل کاهش و نسبت به آذر‌ماه‌ سال گذشته افزایش یافته است. سهم تعدادی چک‌های برگشتی نیز نسبت به ماه قبل و آذر ماه‌سال گذشته کاهش داشته است.

سود ۲‌میلیون متوفی سهام عدالت
رادیو|  پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واریز سود ۲‌میلیون متوفی سهام عدالت گفت: تا شناسایی وراث قانونی امکان واریز سود به حساب این افراد نیست. او با اشاره به این‌که سود سهام عدالت به مرور از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و به سهامداران واگذار می‌شود، افزود: «این شرکت‌ها تا پایان‌ سال فرصت داشتند ولی بخشی از سود را زودتر واریز کردند و به این دلیل توانستیم یک‌سوم سود را به حساب مشمولان واریز کنیم.

پرداخت وام ۱۵ میلیونی ازدواج در ‌سال 97
تسنیم|  پرداخت تسهیلات ۱۵‌میلیون تومانی ازدواج از ابتدای ‌سال آینده آغاز می‌شود. مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد گفت: بانک‌ها از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم 550‌هزار وام ازدواج پرداخت کرده‌اند که این موجب شد رئیس‌جمهوری دستور افزایش این وام به مبلغ 15‌میلیون تومان را بدهد. به گفته او، از اواسط‌ سال گذشته تاکنون 24‌هزار ‌میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها افزوده شده است.


تعداد بازدید :  274