شماره ۱۳۱۸ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
میز سیاست

پیش‌بینی مرعشی
درباره آینده احمدی‌نژاد
ایلنا نوشت: حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان این‌که آیت‌الله ‌هاشمی مسائل مربوط به احمدی‌نژاد را با مقام معظم رهبری در میان می‌گذاشت، گفت: آقای ‌هاشمی در مورد آقای احمدی‌نژاد همیشه صریح صحبت می‌کرد، نظرات خودش را در ارتباط با رئیس دولت‌های نهم و دهم به نزدیکان می‌گفت و با مقام معظم رهبری مسائل مربوط به او را در میان می‌گذاشت. معتقدم مسأله احمدی‌نژاد چندان پیچیده نیست. خیلی ساده می‌توان فهمید که او چه مسیری را طی می‌کند. آقای ‌هاشمی که جای خودشان را دارند، ما هم که شاگرد ایشان بودیم، می‌دانستیم او چه راهی را در پیش خواهد گرفت. به نظرم در حال حاضر نباید درباره گذشته احمدی‌نژاد سخن گفت بلکه باید امروز او را دید. یک روز مشاهده کردیم مقابل آیت‌الله ‌هاشمی و آقای ناطق‌نوری ایستاد و به آنها تهمت و افترا زد. حسین مرعشی در ادامه بیان کرد: عده‌ای بیان کردند که او این دو نفر را نقد کرده و مهم نیست. تلویزیون هم حاضر نشد تریبونی در اختیار آنها برای دفاع از خودشان قرار دهد! امروز هم می‌بینیم حریم نهادهایی را حفظ و به لاریجانی‌ها حمله می‌کند! دوستان در بعضی از نهادها یک احتیاطی نسبت به ایشان كرده و تا جایی که امکان دارد با او مماشات می‌کنند تا حرف‌های بدتری را بر زبان نیاورد اما این را پیش‌بینی می‌کنم و شما هم آن را ثبت کنید؛ احمدی‌نژاد نیاز به هیچ سند و مدرکی ندارد و در زدن حرف ناحساب ید طولایی دارد. او به‌راحتی می‌تواند هر موضوعی را جعل کند و بگوید. روزی خواهد رسید که احمدی‌نژاد حرف‌هایی را به زبان بیاورد که هیچ ضدانقلابی نگوید.
اگر‌ هاشمی زنده بود شاید
کابینه روحانی متفاوت از الان می‌شد
نامه‌نیوز نوشت: محمد ‌هاشمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر این‌که «هر کسی جایگاه خود را دارد» احتمال این‌که فردی همچون ناطق‌نوری بتواند جایگزین او باشد را رد کرد و گفت: ويژگي‌هاي او واقعا منحصربه‌فرد بود و جایگزین ندارد. وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما وجه تمایز آیت‌الله‌ هاشمی با سایرین چیست، گفت: هميشه تحليل‌ها و اطلاع‌رسانی‌های سياسي دو وجه دارد؛ يك وقت اين اطلاع‌رساني سياسي و تحليل مي‌شود تا مخاطب خودش دست به انتخاب بزند. يك وقت نيز به گونه‌اي بحث و تحليل مي‌شود كه مخاطبان براساس راهكار ارایه‌شده به سوي يك هدفي هدايت مي‌شوند و تصميم مي‌گيرند و عمل مي‌كنند. تحلیل‌های سیاسی آیت‌الله ‌هاشمی از گونه دوم بود. به اضافه این‌که فردی عملگرا و معمولا خط‌شكن بود، بحثي را شروع مي‌كرد كه ديگران دنبال آن مي‌رفتند. محمد‌هاشمی در مورد این‌که حضور آقای‌ هاشمی در انتخابات و معرفی کابینه چه اثری می‌توانست داشته باشد، اظهار کرد: در مورد نتیجه انتخابات از قبل پيش‌بيني كرده و گفته بودند كه آقاي روحاني دو دوره‌اي مي‌شود. ممكن است كه در تشكيل كابينه يا مسائل ديگر حضور او تأثيرگذار مي‌بود؛ شايد كمي وضعيت فرق مي‌كرد و دولت با اتكا به او خيلي از مسائل را بهتر پيش‌ مي‌برد.
مردم سال‏‎هاست
صداوسیما را تحریم کرده‎اند
رویداد ۲۴ نوشت: عیسی سحرخیز، فعال سیاسی بر این عقیده است که صداوسیما پول بیت‌المال و مردم را دریافت می‌کند اما علیه آنها صحبت می‌کند. مردم باید از مجلس و دولت بخواهند تا زمانی که صداوسیما به این روش خود ادامه می‌دهد، بودجه این نهاد را قطع کنند. وی افزود: به معنای دیگر می‌خواهد به مردم این‌گونه القا کند که دشمن در مقابل ما قرار دارد، پس شما بیایید به ما توجه کنید، در صورتی که معتقدم تحریم صداوسیما از سوی آمریکا اصلا موضوعي جدی نیست. آمریکا صداوسیما را چه تحریم کند و چه نکند، مردم در چند سال اخیر صداوسیما را تحریم کرده‎اند. سحرخیز با بیان این‌که مردم باید بدانند چرا صداوسیما از پول بیت‌المال و بودجه مردم علیه خود مردم استفاده می‌کند، تصریح کرد: صداوسیما مردم را با بدترین الفاظ و حتی توهین‌ها خطاب قرار می‌دهد. آن چیزی که من فکر می‌کنم در این‌جا مغفول مانده این است که مردم همان‌گونه که صداوسیما را مورد نقد قرار می‌دهند، درواقع درخواست اصلی‌شان این است که صداوسیما از میلی به ملی تغییر کاربری بدهد. مردم باید از دولت روحانی و نمایندگان مجلس که بودجه را در اختیار صداوسیما قرار می‌دهند، بخواهند تا زمانی که صداوسیما رفتارهای از قبیل سانسور سخنان رئیس‌جمهوري، تقطیع سخنان نمایندگان و... دارد، پولی که از بودجه مردم دریافت می‌کنند را قطع کنند.
رهبری از دولتی‌شدن امام جمعه
پرهیز داشتند
فارس نوشت: رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که ما براساس سیاست‌هایی نمازجمعه را اداره کردیم و رهبری در موارد متعددی بر مردمی‌بودن و ماندن نمازجمعه و امام‌جمعه تأکید داشتند، گفت: رهبری از دولتی شدن امام‌جمعه پرهیز داشتند. وی افزود: از آقایان رسولی محلاتی، قاضی عسگر، حاج علی‌اکبری، جعفری‌گیلانی تشکر کرده و برای چند بزرگواری که به رحمت ایزدی پیوستند، طلب رحمت می‌کنم. تقوی با بیان این‌که آن روز که تحویل گرفتیم نزدیک به 400 امام‌جمعه داشتیم، اظهار کرد: الان 900 امام‌جمعه داریم. بزرگترین استانی که به لحاظ تعداد امام‌جمعه داریم استان اصفهان با 90 امام‌جمعه و کمترین قم هست که در 8 شهر نماز اقامه می‌شود. وی بابیان این‌که سعی کردیم ائمه جمعه جوانی را انتخاب کنیم، تصریح کرد: نگاه مردم می‌گوید بهترین سن برای امام‌جمعه 38 تا 55‌سال است ولی در عین ‌حال امام‌جمعه‌ای داریم که 91‌سال دارد ولی بین مردم محبوبیت و نفوذ بالایی را دارد.


تعداد بازدید :  239