شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
فیلم‌های روی پرده

روزهای آغازین ‌سال میلادی همیشه روزهای اکران فیلم‌های پرفروش و پرسروصدا بوده و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست. این روزها علاوه بر فیلم‌هایی که از اواخر ‌سال ۲۰۱۷ به‌صورت محدود اکران شده‌اند و در‌ سال جدید اکران گسترده‌تری را دنبال خواهند کرد، فیلم‌های درجه یک دیگری نیز روی پرده آمده یا اکران خود را آغاز خواهند کرد که بدون‌شک ارزش دیدن را دارند. اگرچه طبیعی است در نخستین ‌ماه از ‌سال جدید میلادی سینماروها تمرکز خود را روی تماشای فیلم‌هایی که از شانس‌های اصلی مراسم اسکار و گلدن‌گلوب هستند، قرار دهند، اما در این میان فیلم‌های دیگری نیز هستند که اگرچه شانس زیادی برای بردن جایزه ندارند، اما تماشای آنها بدون‌شک لذت‌بخش خواهد بود.
بازی مالی
این فیلم که از روز پنجم ژانویه اکران خود را آغاز کرده؛ از بازی جسیکا چستین بهره می‌برد که پس از بازی فوق‌العاده خود در‌ سال۲۰۱۵ در فیلم دوشیزه اسلوان یک بار دیگر در همکاری با آرون سورکین در درامی هیجان‌انگیز با نام «بازی مالی» درخششی غیرقابل تصور دارد؛ در نقش مالی بلوم که یک ورزشکار اسکی‌باز المپیکی بود که در روندی ویرانگرایانه به یک ترتیب‌دهنده بازی‌های پوکر زیرزمینی تبدیل شد. این فیلم را نباید از دست داد...
 توطئه‌آمیز: آخرین کلید
این فیلم نیز که از روز پنجم ژانویه اکران خود را آغاز کرده، یک فرانچایز ترسناک پرسود ساخته جیمز وان و لی وانل است که فیلم‌به‌فیلم پول و اشتهار را به تجربه نشسته و اکنون به ایستگاه چهارم خود رسیده است. چهارمین قسمت این مجموعه با نام توطئه‌آمیز: آخرین کلید ادامه روایت داستان قسمت قبلی و داستان یک متخصص حوزه فعالیت‌های ماوراءالطبیعه است که به بررسی اتفاقات غیرطبیعی و ترسناکی که در خانه کودکی‌اش در نیومکزیکو رخ می‌دهد، می‌پردازد.
 پست
جدیدترین ساخته استیون اسپیلبرگ که همین روزها اکران گسترده‌اش را آغاز خواهد کرد، با بازی مریل استریپ و تام هنکس اگرچه از ابتدای ساخته‌شدن یکی از شانس‌های مراسم اسکار قلمداد شده است، اما ناکامی تام و تمام آن در مراسم گلدن‌گلوب نشان می‌دهد کار بسیار دشواری در شب برگزاری اسکار در انتظار این فیلم خواهد بود و نمی‌شود انتظار داشت پست بتواند موفقیت فیلم‌هایی چون فهرست شیندلر و مونیخ را تکرار کند. پست داستان رسانه‌ای را روایت می‌کند که در برابر اعضای یک دولت فاسد می‌ایستد. درواقع فیلم نشان می‌دهد واشینگتن پست قصد دارد اسناد پنتاگون مربوط به جنگ ویتنام را منتشر کند و در این میان دولتمردان قصد دارند به هر نحوی مانع از انجام این کار شوند.
 مسافر
این فیلم نیز اکرانش را به‌طور وسیع از همین روزها آغاز خواهد کرد. در مسافر، لیام نیسن با خوامه کولت سرا برای بار چهارم همکاری می‌کند. این فیلم اکشن داستان یک کارمند شرکت بیمه را روایت می‌کند که در یک نقشه توطئه‌آمیز که ممکن است به بهای مرگ او تمام شود، گرفتار می‌شود و زمانی که وی سوار بر قطار همیشگی روزانه‌اش است، باید این مشکل را حل کند. درباره این فیلم گفته شده شانس زیادی دارد تا شاید لیام نیسن را دوباره به روزهای اوجش برساند...
 ماری مغرور
یک اکشن زنانه؛ در ادامه سری فیلم‌های اکشن یا کامیک‌بوک‌های زنانه‌ای که این روزها در ‌هالیوود روی بورس است. در ماری مغرور، تاراجی پی هنسون در نقش یک شخصیت خشن و جان‌سخت ترسناک حضوری حیرت‌انگیز دارد و نشان می‌دهد فقط برای اشک ریختن جلوی دوربین زاده نشده است. او در اکشن بسیار پرتحرک ماری مغرور نقش یک قاتل موفق را بازی می‌کند که ناگهان درمی‌یابد یک پسربچه بی‌گناه را یتیم کرده است.
 پدینگتون ۲
دو‌سال پس از ساخت نخستین فیلم انیمیشن/ لایو اکشن پدینگتون که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، این خرس شبه‌انسان بار دیگر بازگشته و فراری دیگر را به تصویر می‌کشد. از بازیگران این فیلم می‌توان به بن ویشاو، هیو بونوایل، سالی ‌هاوکینز، برندون گلیسون، جولی والترز، جیم برودبنت، پیتر کابالدی و هیو گرانت اشاره کرد. فیلم داستان شخصیت اصلی را که بی‌گناه به زندان افتاده است، روایت می‌کند.
 ۱۲ مرد قوی
دو هفته بعد؛ در نخستین روزهای بهمن‌ماه اکران این فیلم آغاز خواهد شد. فیلمی که در آن کریس همسوورث را شاهدیم که پیش از این‌که در «انتقام‌جویان: نبرد ابدیت» حضور یابد، همراه با مایکل شانون، مایکل پنیا و تروانته رودز نقش یکی از سربازان ویژه ایالات متحده را بازی کرده است. نقش سربازی را که پس از حملات ۱۱سپتامبر سوار بر اسب برای مبارزه با طالبان به افغانستان فرستاده می‌شود. این فیلم با نام ۱۲ مرد قوی براساس اتفاقات واقعی ساخته شده است.
 جنایت شهر کوچک
هم زمان با 12 مرد قوی؛ جنایت کوچک شهر ما نیز اکران خواهد شد. یک نوار کوچک مستقل که می‌گویند در آن جان ‌هاکس بهترین بازی تمام کارنامه‌اش را ارایه کرده است. جان ‌هاکس یکی از بازیگران ‌هالیوودی است که هیچ‌گاه به اندازه استعدادش مورد توجه قرار نگرفته و اکنون فرصت این را پیدا کرده که در فیلمی نئونوآر مستقل با عنوان جنایت شهر کوچک نقش یک مرد الکلی که قبلا پلیس بوده را بازی می‌کند که سعی دارد یک معمای قتل را حل کند.
 بیشه دزدان
این فیلم نیز محل بازی جرارد باتلر است. بازیگری که بعد از این‌که سعی کرد در فیلم ژئواستورم دنیا را از یک رخداد ویرانگر طبیعی نجات دهد، این بار و در این فیلم تریلر و با مضمون سرقت از بانک که بیشه دزدان نام دارد، آمده تا تلاش کند و مانع از سرقت سه مرد خلافکار از بانک شود. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کورتیس جکسون، پابلو شریبر و اوشی جکسون اشاره کرد.


تعداد بازدید :  407