شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
موسیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدیدهایش از برنامه‌های فرهنگی، به دیدن اجرای «شهید پرویزخان» سیتار نواز هندی رفت. او پس از این اجرا، در جمع خبرنگاران از وظیفه صدا و سیما برای تبلیغ موسیقی سنتی صحبت کرد.
در دومین شب از سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر، دو اجرای ویژه بانوان از گروه‌های کیدی از هرمزگان و ژن دنگ از اصفهان برگزار و دفتر جشنواره برای زنان بسته شد. مطابق جدول برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر که اعلام عمومی هم شده است، در 10 شب برگزاری جشنواره امسال که در مجموع یکصد اجرا در سبک‌های مختلف موسیقی از سراسر کشور را در برمی‌گیرد، بانوان فقط دو اجرا در سالن خلیج‌فارس نیاوران داشتند که با اجرای آن، دفتر جشنواره برای بانوان بسته شد.
مطابق برنامه اعلام‌شده، گروه «تریو شوسون» که جوایزی چون ژورف ژواخیم در وایمر ۲۰۰۵ و لوح‌تقدیر رقابت‌های ژوزف ‌هایدن در وین ۲۰۰۴ را درکارنامه خود دارد، ۲۷ دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
طرفداران موسیقی جز و راک و علاقه‌مندان ساز «درام» در جشنواره موسیقی فجر می‌توانند خودشان را برای دیدن برنامه‌ای از مانو کچه فرانسوی آماده کنند. این درامر ۵۹ساله فرانسوی که جزو درامرهای شناخته‌شده بین‌المللی محسوب می‌شود، قرار است پنجشنبه هفته آینده ۲۸ دی در تالار وحدت روی صحنه
برود.
اجرای ارکستر ملی با خوانندگی سالار عقیلی نیز در سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد. مطابق گفته سالار عقیلی در این اجرا قطعه «جام مدهوشی» برای نخستین‌بار با ارکستر اجرا شد.


تعداد بازدید :  325