شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
دبیرکل هلال‌احمر در سفر به زنجان مطرح کرد:
هلال؛ نیازمند تزریق اعتبارات بیشتر
ارتقای سیستم مدیریت بحران با تامین منابع میسر می‌شود، هلال‌احمر در طوفانی‌ترین شرایط آرامش‌بخش مردم است

شهروند|  دبیرکل جمعیت هلال‌احمر صبح روز گذشته به استان زنجان سفر و از مجموعه‌های فرهنگی و درمانی هلال‌احمر این استان دیدن کرد. محمود محمدی‌نسب با حضور در کتابخانه امام خمینی(ره) با ظرفیت مخزن 85‌هزار جلد کتاب از سالن فرهنگی سینمایی و فرهنگسرای هلال با ظرفیت 900نفر، داروخانه هلال و درمانگاه جمعیت هلال‌احمر بازدید کرد. وی پیش از ورود به شهر زنجان با حضور در پایگاه امدادونجات بین شهری غزال شهرستان خرمدره با امدادگران این پایگاه دیدار و گفت‌وگو کرد. محمود محمدی‌نسب همچنین در دیدار با استاندار زنجان با تأکید بر ضرورت ارایه آموزش‌های امدادی به مردم و به‌ویژه شاغلان دستگاه‌های اجرایی در استان‌های سراسر کشور، تصریح کرد: چنانچه آموزش‌های لازم به مردم ارایه شود، در زمان وقوع حوادث و سوانح به خوبی می‌توانند بحران‌ها را مدیریت کرده و با نیروهای امدادی، همراهی بهتری خواهند داشت. وی انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مستمر در سطوح مختلف را ضروری خواند و گفت: آموزش خانوارها به‌ویژه در مناطق روستایی به صورت چهره به چهره، ارایه آموزش به پرسنل ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و انجام اقدامات فرهنگی در دستور کار جمعیت قرار دارد.
دبیرکل هلال همچنین انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در استان‌های سراسر کشور را از اقدامات و راهبردهای جمعیت هلال‌احمر برشمرد و عنوان کرد: وجود کتابخانه‌ای با ظرفیت 550 نفر و مخزنی با 85‌هزار جلد کتاب در مجموعه هلال‌احمر استان زنجان، نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه در زنجان به‌شمار می‌آید. این مقام مسئول با اشاره به این‌که جمعیت فعال در حوزه امدادونجات هلال‌احمر، داوطلب‌محور هستند، اظهار کرد: فعالان جمعیت هلال‌احمر کشور هیچ رابطه استخدامی با این مجموعه ندارند و به صورت داوطلبانه بخشی از وقت خود را جهت ارایه خدمات داوطلبانه اختصاص می‌دهند. محمدی‌نسب با بیان این‌که استان زنجان یکی از مناطق حادثه‌خیز به‌ویژه در مواردی همچون سیلاب، زلزله و سوانح جاده‌ای به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: با همراهی مدیران استانی و مردم با داوطلبان جمعیت هلال‌احمر می‌توان در زمان بروز حوادث، امدادرسانی مناسبی داشت. دبیرکل جمعیت هلال احمر، قدردانی از جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به‌ویژه منطقه دالاهو را هدف اصلی خود از سفر یک‌روزه به زنجان عنوان کرد و افزود: فعالان جمعیت هلال‌احمر زنجان در حوادث مختلف، همراهی خوبی با جمعیت هلال‌احمر کشور در امدادرسانی دارند.
هلال‌احمر از اعتبار و منزلت بالایی در اذهان عمومی برخوردار است
استاندار زنجان هم در این دیدار با اشاره به مقبولیت و جایگاه جمعیت هلال‌احمر در اذهان عمومی، گفت: جمعیت هلال‌احمر یکی از نهادهای خدمات‌رسان است که از اعتبار، منزلت و مقبولیت بالایی در میان مردم برخوردار است که این امر مسئولیت جمعیت را سنگین‌تر می‌کند. اسدالله درویش امیری به رابطه صمیمانه مردم با فعالان هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: مردم مشتاقانه و با خلوص نیت به جمعیت هلال‌احمر اعتماد دارند و کمک‌های خود را به این مجموعه می‌سپارند. وی در ادامه با اشاره به قرارگیری استان زنجان در شاه‌راه مواصلاتی مناطق غربی، مرکزی و شمال غرب کشور، بر ضرورت توجه و حضور مستمر نیروهای امدادی به‌ویژه در ایام پیک سفرهای جاده‌ای تأکید کرد و افزود: با توجه به ترددهای فراوانی که از محورهای مواصلاتی استان زنجان در فصول مختلف‌ سال انجام می‌شود، حضور دايمی، مقتدر و با عزت نیروهای امدادی هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی و محل استقرار عوارضی‌های ورودی استان زنجان ضروری است و باید بدلیل سردسیر بودن زنجان، در احداث پایگاه‌های دایمی امدادونجات در این مناطق تسریع شود.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین در مراسم تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در امدادرسانی و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: زنجانی‌ها مردانه و با غیرت تمام در کرمانشاه حضور یافته و در مراحل جست‌وجو، امدادونجات و توزیع اقلام امدادی این جمعیت را یاری کردند. محمدی‌نسب اظهار کرد: در جمعیت هلال‌احمر حرکت، داوطلبانه است و این جمعیت بخشی از نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر محسوب می‌شود. وی با بیان این‌که این نهضت با اهداف بشردوستانه و کاهش آلام بشری شکل گرفته است، افزود: افرادی که به این جمعیت می‌پیوندند باید داوطلب خدمت باشند.
هلال‌احمر در طوفانی‌ترین شرایط آرامش‌بخش مردم است
استاندار زنجان گفت: در سخت‌ترین شرایط و طوفانی‌ترین زمان جمعیت هلال‌احمر آرامش‌بخش جمعیت محتاج است. اسدالله درویش امیری در مراسم تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در امدادرسانی و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، اظهار داشت: در جهان امروز جمعیت هر روز بیشتر می‌شود و گسترش جمعیت موجب دخالت انسان در سرنوشت طبیعت، هوا و دریا است. وی با بیان این‌که دخالت انسان‌ها در سرنوشت طبیعت موثر و غیرموثر است، افزود: در برخی از حوادث دست بشر دخالت داشته و سرنوشت تلخی را رقم می‌زند. استاندار زنجان ادامه داد: ایران سرزمین پرحادثه است و به نظرم بخشی از زلزله‌های اخیر غیرطبیعی است چراکه خشکسالی‌ها موجب شد تا منابع آب را ببلعیم و حفره‌های ایجاد شده در زمین در ایجاد زلزله نقش دارد. درویش امیری با اشاره به آمادگی جمعیت هلال‌احمر در حوادث، گفت: هر حادثه غیرمترقبه و ناگواری که انسان محتاج به کمک دیگران است و در تلخ‌ترین شرایط چشم‌ها به مسیری دوخته شده است که لباس قرمز و سفید هلال‌احمر را ببیند. وی گفت: در سخت‌ترین شرایط و طوفانی‌ترین زمان جمعیت هلال‌احمر آرامش‌بخش جمعیت محتاج است. استاندار زنجان افزود: مردم ایران امدادگران را به‌عنوان یار همیشگی خود می‌شناسند و این جمعیت امید را به زلزله‌زدگان کرمانشاه برگرداند. درویش امیری با بیان این‌که 95‌سال از عمر این جمعیت در کشور می‌گذرد، افزود: 85‌سال از تشکیل هلال‌احمر در زنجان می‌گذرد. وی با تقدیر از جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، خاطرنشان کرد: از این‌که مردم به این جمعیت اعتماد کرده و با اطمینان کامل آنچه در بضاعت دارند برای کمک به کار می‌گیرند، جای سپاسگزاری دارد.
ارتقای سیستم مدیریت بحران با تأمین منابع میسر می‌شود
محمدی‌نسب در ادامه در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: تقسیم‌بندی تهران به 22منطقه از سوی سازمان ستاد مدیریت بحران انجام شده است. وی با بیان این‌که قبلا نیز تقسیم‌بندی وجود داشت و هفت منطقه تعیین شده بود، افزود: این تقسیم‌بندی به این دلیل انجام شده است تا در صورت بروز حادثه، استان‌های معین با اختیارات بیشتر و بدون اجازه از ستاد خدمات خود را انجام دهد. این مسئول با بیان این‌که استان‌های انتخاب شده نقاط آسیب‌پذیر و امن را شناسایی می‌کنند تا در حادثه احتمالی چالاک عمل کنند، گفت: زنجان استان معین منطقه 21تهران است. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درخصوص بودجه جمعیت هلال‌احمر نیز اظهار کرد: بودجه طبق روال قبل و با ردیف‌های مشخص و همان سطحی كه دولت پیش‌بینی کرده است،پیگیری می‌شود. محمدی‌نسب بیان کرد: چندان نگران بودجه نیستیم، آنچه که امروز پیشنهادی دولت است سطح نرمال از بودجه همیشگی است. وی با اشاره به این‌که در شرایط امسال که با حوادث مختلفی مواجه بودیم نیاز به تزریق منابع جدید برای بازسازی جمعیت هلال‌احمر داریم، ادامه داد: امسال در استان‌های مختلف کشور حوادث کوچکتری ازجمله کولاک و بهمن و سیل داشته‌ایم که این امر موجب شده تا توان و تجهیزات این جمعیت تحلیل رفته و فرسوده شود. این مسئول ادامه داد: این حجم از حوادث موجب شده تا مصارف از منابع پیشی بگیرد که ضروری است وضع امسال بودجه را به‌صورت ویژه درنظر بگیرند.
محمدی‌نسب بیان داشت: در زمینه تجهیزات به نسبت سرانه با استانداردها فاصله داریم برای پردن این فاصله نیاز به تزریق منابع است که امیدواریم با نگاه دولت این منابع را در اختیار بگیریم. وی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده به صورت نقدی را 60‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا ریال آخر سالم و صادقانه خرج می‌شود.


تعداد بازدید :  113