شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
امدادرسانی با انبارهای خالی؟!

شهروند| «عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: جمعیت هلال‌احمر با انبارهای خالی نمی‌تواند با بحران‌ها مقابله کند. نیاز است انبارها هرچه سریع‌تر تجهیز و تقویت شوند.» این ابتدای خبری بود که روز گذشته در خبرگزاری خانه ملت منتشر شد. احمد علیرضا بیگی با تأکید بر لزوم تقویت و تجهیز انبارهای جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با بحران‌های احتمالی، گفت: تجهیز انبارهای هلال‌احمر باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری این‌که حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند، آمادگی را رکن مهم مقابله با بحران و زلزله دانست و افزود: یکی از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در ارتباط با امدادونجات باید سازوکارها و امکانات خود را آماده و مهیا کرده تا بتواند در شرایط بحران به درستی ایفای نقش کند، جمعیت هلال‌احمر است. علیرضا بیگی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر در زمینه امدادرسانی در زمان بحران مسئولیت مستقیم دارد، ادامه داد: هلال‌احمر با دستان و انبارهای خالی نمی‌تواند با بحران‌های احتمالی مقابله کند بلکه انبارهای هلال‌احمر باید به‌طور مداوم ذخیره مناسبی از اقلام حیاتی را داشته باشند و برای مقابله با بحران‌های احتمالی تجهیز شوند.
وی افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها همکاری لازم را از جمعیت هلال‌احمر داشته باشند. در این رابطه سالن‌های مخصوص بحران که به صورت دو منظوره ساخته شدند، باید مهیا شوند تا بتوانند در زمان بحران به خوبی ایفای نقش کنند. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با بیان این‌که بودجه هلال‌احمر در قالب بودجه ستاد بحران در نظر گرفته می‌شود، افزود: هرساله سازمان برنامه و بودجه ردیفی را تعریف و در اختیار دستگاه‌های عضو ستاد بحران که یکی از آنها جمعیت هلال‌احمر است، قرار می‌دهد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، افزود: نیاز است کمبودهای بودجه‌ای هلال‌احمر رفع شود تا برای تأمین امکانات با مشکل مواجه نشود؛ حوادثی که در تهران رخ می‌دهد، تلنگری است که براساس آن می‌توان میزان آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مورد ارزیابی قرار داد.
ایلنا هم از برگزاری دوره ضمن خدمت مدیریت خشم و استرس خبر داد. معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر استان البرز از برگزاری دوره ضمن خدمت مدیریت خشم و استرس در این استان خبر داد. غلامرضا عنایت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های آموزشی این معاونت و در راستای ارتقای سطح توانمندی کارکنان و مدیران در استان برگزار شد. وی اضافه کرد: انواع استرس، عوامل ایجاد‌کننده استرس، علایم استرس، شیوه‌های مقابله با استرس، خشم و علایم آن، علل خشم، نشانه‌های خشم و... از محتویات ارایه‌شده توسط اساتید مجرب مدیریت بحران در این دوره است. غلامپور شهری گفت: این دوره به مدت 16ساعت در دو روز در 3 مرحله در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری استان البرز برگزار شد و به افرادی که دوره مذکور را با موفقیت سپری کنند، گواهینامه اعطا می‌شود.


تعداد بازدید :  276