شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

استاندار تهران: تجهیز انبارهای هلال در اولویت است
استاندار تهران با اشاره به ضرورت تجهیز انبارهای هلال‌احمر گفت: اگرچه همواره با کمبود بودجه مواجه هستیم اما نیازهای هلال‌احمر باید در اولویت قرار گیرد. محمدحسین مقیمی در مورد کاهش ظرفیت انبارهای هلال‌احمر در جریان زلزله‌های اخیر به ایسنا گفت: در شرایط فعلی به دلیل وقوع زلزله امکانات انبارهای هلال‌احمر استفاده شده است و باید به سرعت جایگزینی انجام شود. وی افزود: هلال‌احمر یک حداقلی را برای انبارها در شهرهای مختلف کشور در نظر گرفته است که همیشه باید این میزان موجودی در انبارها تأمین شود و اگر مشکلی در یکی از شهرها پیش بیاید؛ امکانات از انبارهای مختلف ارسال می‌شود. استاندار تهران گفت: همیشه سعی می‌کنیم حداقل‌های موردنیاز برای انبارهای هلال در استان‌های مختلف را داشته باشیم. وی تأکید کرد: متاسفانه همواره با کمبود بودجه روبه‌رو هستیم به‌ویژه در سال‌های اخیر این مشکل بیشتر است، اما بحث مربوط به نیازهای هلال‌احمر باید در اولویت قرار گیرد. اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز انبارهای هلال‌احمر نیز از ماده 10 و 12 که برای مدیریت بحران است؛ تأمین می‌شود. مقیمی گفت: هلال‌احمر هم باید همیشه برای دریافت بودجه و تأمین امکانات فعال باشد. مردم هم کمک می‌کنند و ان‌شاء‌الله کمبودها جبران خواهد شد.

نمایشگاه «هِناسه دل» تا پایان دی ماه تمدید شد
شهروند| نمایشگاه عکس «هِناسِه دل» روایتی از آه و نفس مردم زلزله‌زده کرمانشاه است که از ۱۱دی‌ماه با حضور محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال‌احمر آغاز به کار کرده است. در کنار این نمایشگاه همچنین نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان زلزله‌زده که در چادرهای دوستدار کودک سازمان جوانان هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته و به شکل نمادین به فروش می‌رسد تا عواید حاصل از فروش آن صرف نیازهای کودکان زلزله‌زده شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه عکس «هِناسِه دل» همه روزه تا پایان دی‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۹ به باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی خیابان شهدای ناجا (پلیس) مراجعه کنند.

در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد
گردهمایی عوامل عملیاتی كادر هلال استان تهران

شهروند|  گردهمایی یک روزه آموزشی- توجیهی عوامل عملیاتی کادر جمعیت هلال‌احمر استان تهران، با حضور مسئولان امدادونجات، مسئولان پایگاه‌های امدادونجات و مسئولان انبارهای امدادی شعب هلال‌احمر استان تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.ابراهیم تاجیک‌نوری، معاون امدادونجات هلال‌احمر استان تهران، هدف از این گردهمایی را که به میزبانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، آشنایی عوامل عملیاتی کادر شعب این جمعیت با ساختار و وظایف سازمان مدیریت بحران شهر تهران و مرکز کنترل و هماهنگی مدیریت بحران این سازمان و همچنین نحوه تعامل جمعیت هلال‌احمر با این سازمان عنوان کرد که این امر در راستای به‌روزآوری اطلاعات علمی و عملی این عزیزان صورت گرفت.

آموزش «دادرس» به 2500 دانش‌آموز سیرجانی
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیرجان از آغاز آموزش طرح ملی دادرس به بیش از 2500 دانش‌آموز در این شهرستان خبر داد. سیدحسین حسینی با بیان این خبر افزود: همزمان با‌ سال تحصیلی و ابلاغ معاونت دانش‌آموزی سازمان جوانان آموزش طرح ملی دادرس در 25 دبیرستان دوره اول آغاز شده است. حسینی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه هشتم در این طرح سرفصل‌هایی از قبیل نحوه پناهگیری و خروج اضطراری، احیای قلبی- ریوی، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و اطفای حریق را آموزش می‌بینند.

دوره آموزشی «مستندسازی در بحران» برگزار شد
مستندسازی سنگ بنای علم مدیریت بحران

شهروند| دوره آموزشی ضمن خدمت «مستندسازی در بحران» و شناخت ساختار بحران در کشور در راستای بهره‌گیری از پتانسیل امدادگران در حوادث، از سوی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور 40نفر از پرسنل برگزار شد. سیداحمد مرتضوی‌فرد، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به ضرورت برگزاری این دوره آموزشی گفت: بیش از 40 نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد که از این تعداد 32 حادثه در کشور ایران رخ می‌دهد و ایران را جزو 10 کشور اول حادثه‌خیز قرار می‌دهد. استان چهار‌محال‌وبختیاری نیز جزو 5 استان اول حادثه‌خیز کشور به شمار می‌رود. وی با تأکید بر این‌که متاسفانه فاصله حوادث و بحران‌ها در کشور ما زیاد نیست، گفت: بهترین شیوه امدادرسانی این است که همیشه آماده باشیم تا بدانیم در هنگام حوادث چگونه باید رفتار کنیم.


تعداد بازدید :  208